מידג’רני? דאלי? לאונרדו? אידאוגרם? השוואה בין הכלים השונים!

לפני מספר ימים שאלו אותי אם הפרומפטים שמופיעים בספר “60+ מתכונים מתקדמים למידג’רני” מתאימים לכלי AI נוספים מלבד מידג’רני. השאלה הזו איתגרה אותי ובעקבותיה החלטתי לקחת כמה פרומפטים מהספר ולהריץ אותם בארבעה כלים שונים. הנה התוצאות.

בחרתי 5 פרומפטים שאני אוהבת מהספר וליצור מהם תמונות בכלי הבינה המלאכותית הבאים:

  • מידג’רני גרסה 6 החדשה (התמונות בספר נוצרו בגרסאות 5.1 או 5.2 של מידג’רני)
  • דאלי 3
  • לאונרדו
  • אידאוגרם

במידה ועוד לא שמעת על הספר, מדובר בספר אונליין שמציע מעל 60 מתכונים למידג’רני. המתכונים הם פרומפטיים חלקיים, כלומר כאלה שכוללים כמה אלמנטים קבועים, לצד כאלה שעל הקורא למלא בעצמו. בספר ישנו לצד כל מתכון כזה גם הסבר מפורט על האלמנטים השונים בפרומפט ומה הוא אמור לייצר, דוגמה לפרומפט מלא וכן תמונה שנוצרה איתו. בסוף הכתבה ישנם פרטים נוספים על הספר.

הנה סרטון בו אני מסבירה על ההשוואה ומציגה את התוצרים:

1. צעצוע מעץ (פרומפט מספר 6 בספר)

המתכון המוצג בספר:

Wooden [type of animal/type of vehicle/type of furniture]toy, [adjective] shapes, studio photography on a [color] paperbackdrop, symmetrical, japanese minimalism, highly colored

פרומפט מלא לדוגמה:

Wooden whale toy, smooth shapes, studio photography on a blue paper backdrop, symmetrical, Japanese minimalism, highly colored

הנה השוואה של התמונות שנוצרו עם הפרומפט הזה בכלים השונים – אידאוגרם, לאונרדו, דאלי 3, מידג’רני גרסה 6 וכן התמונה המקורית כפי שמופיעה בספר, שנוצרה עם גרסה 5.1 או 5.2 של מידג’רני (לחצו על התמונה כדי להגדיל אותה):

 

כפי שניתן לראות, הפרומפט הזה יוצר עיצוב לצעצוע מעץ לילדים או פריט מעץ שיכול לשמש כקישוט לחדר. בתמונות ההשוואה בכתבה זו בחרתי בכל כלי את התמונה שהכי אהבתי מסך כל הדוגמאות שכל כלי הציג.

את התוצאה של אידאוגרם (כלי שמציע 25 פרומפטים בחינם ליום) פחות אהבתי מבין כולם, הלווייתן יצא פשוט ולא כל כך מעניין לטעמי. לאונרדו (שמציע 150 קרדיטים חינמיים ליום) יצר תמונה מענניינת יותר, גם מבחינת האובייקט עצמו וגם מבחינת צבעי הרקע וההצללות. התוצאה של דאלי 3 טובה ומעניינת – הלווייתן “מצולם” מזווית מעניינת והוא כולל שני צבעים שמשתלבים טוב אחד עם השני. דאלי 3 הוא כלי בתשלום אבל ניתן להתנסות בו בחינם דרך בינג (נדרש חשבון בממייקרוסופט – אפשר לפתוח בחינם).

התוצאה של מידג’רני 6 איכזבה אותי, פחות אהבתי את הקומפוזיציה ואת הדוגמה של הלווייתן – הוא קטן ביחס לתמונה וכמו אידאוגרם – התמונה בכללותה מעט משעממת.

בהשוואה זו התמונה המקורית שנוצרה עם מידג’רני בגרסה 5.1 היא החביבה עליי – הלווייתן מעניין, מוצג בשני צבעים, ההצללות יפות והרקע משתלב מצויין.  אפילו העין של הלווייתן עשויה מעץ וזה הדבר הכי קרוב למוצר שאמיתי שהייתי רוצה שמישהו ייצר לי במציאות.

2. צילום מלמעלה (פרומפט מספר 7 בספר)

המתכון המוצג בספר:

assorted [dish] from [cuisine culture], featuring [details], shotfrom overhead composition

פרומפט מלא לדוגמה:

Overhead shot of assorted dim sum dishes from Chinese cuisine culture, featuring steamed buns, potstickers, and rice rolls, arranged in bamboo baskets on a patterned tablecloth

השוואה של הפרומפט בכלים שונים:

פרומפט זה יוצר לנו תמונה ממבט על, של מאכל מתרבות מסויימת. במבט מרחוק נראה שכל התמונות דומות מאוד אחת לשנייה, וכשצוללים פנימה רואים את ההבדלים. התמונה של אידאוגרם הכי פשוטה לדעתי, והמאכלים בה לא נראים מעניינים מספיק (חלקם לא נראים אמיתיים). את התוצאה של לאונרדו הכי פחות אהבתי בפרומפט הזה, התמונה נראית כמו מגש קייטרינג של מאכל כלשהו לא ברור  (שוארמות בלאפה? ירקות בתוך דפי אורז?) התוצאה של דאלי כבר נראית יותר טוב, אבל מרגישה לי “מושלמת” מדי ולא ריאליסטית. שתי התוצאות של מידג’רני הן הטובות ביותר ומציגות תמונה ריאליסטית של מאכלים אסייתיים בצילום מעניין מלמעלה עם צילחות יפה ואלמנטים מעניינים.

3. חשיפה כפולה (פרומפו מספר 9 בספר)

המתכון המוצג בספר:

double exposure of a [subject] and [scene], ultra realisticphotography, white background

פרומפט מלא לדוגמה:

Double exposure of a person playing a guitar and a cityscape, ultra realistic photography, white background

זהו אחד הפרומפטים שאני הכי אוהבת בספר, הוא יוצר לנו דוגמה לחשיפה כפולה של שני אלמנטים. חשיפה כפולה הוא מושג מתחום הצילום בו בימים של מצלמות הפילם היה ניתן ליצור שילוב בין 2 סצנות על-ידי החזרת הפילם אחורה וצילום תמונה נוספת על תמונה אחרת שכבר צולמה.

הנה ההשוואה של הכלים השונים:

 

בפרומפט הזה אהבתי את התוצאות של כל הכלים! בכל אחד מהם יש אלמנטים מעניינים – בין אם זה השמש שיוצאת מהחזה של הגיטריסט בתמונה של אידאוגרם, או שילוב הצבעים היפהפה בתמונה של לאונרדו, או הכביש שמוצג בדאלי 3 ונראה כמו אש – מתאים מאוד להרגשה ה”רוקיסטית” של התמונה, וגם שתי התמונות של הגרסאות השונות של מידג’רני מאוד טובות ומעניינות.

4 לוגו (פרומפט מספר 20)

המתכון המוצג בספר:

geometric minimal [subject], logo, one line, simple, [colorscheme]

פרומפט מלא לדוגמה:

geometric minimal gift, logo, one line, simple, pink and yellow

הפעם יש לנו דוגמה לפרומפט שייצור לנו לוגו. כמובן שאף אחד מהכלים לא יוצר לוגו אמיתי שניתן להשתמש בו בצורה מקצועית מאחר ולוגו לעסק צריך ליצור בתוכנה גרפית שמייצאת אותו כקובץ ווקטורי מסוג SVG, שאותו ניתן להגדיל ולהקטין לפי הצורך ללא איבוד איכות. אנו יכולים ליצור לוגואים בכלי בינה מלאכותית כדי לקבל השראה ורעיונות שאחר כך נעביר למעצב הגרפי שלנו, שייצור ממנו לוגו אמיתי.

הנה ההשוואות של הכלים השונים:

בפרומפט זה התאכזבתי מהתוצאות של אידאוגרם ולאונרדו, שלא הציגו לדעתי תמונות טובות ומעניינות מספיק בשביל לקחת רעיונות ללוגו. דאלי ומידג’רני לעומת זאת כן עשו עבודה טובה. התמונה של מידג’רני 6 אמנם מעוטרת מידיי וכוללת פרטים מיותרים, כמו גם זו של דאלי, אבל שתיהן לגמרי יכולות לתת לנו השראה לקווי המתאר, לשילוב הצבעים ולעיצוב מעניין של לוגו לחנות מתנות למשל. ה”לוגו” הטוב ביותר בעיניי הוא זה שנוצר בגרסה ישנה יותר של מידג’רני – פשוט, מינימליסטי ועם זאת בנוי בצורה טובה שנעימה לעין – כמו שלוגו צריך להיראות.

5 עיצוב חלליים בבית (פרומפט מספר 18 בספר)

המתכון כפי שמוצג בספר:

a real photo of a perfect modern [type of room], with elegantfurnishings, [color] and [color], deep colors, a tapet of [type offlower] on the wall, interior design photography, volumetric lighting

פרומפט מלא לדוגמה:

A real photo of a perfect modern bedroom, with elegant furnishings, navy blue and white, deep colors, a tapet of peonies on the wall, interior design photography, volumetric lighting

זהו פרומפט שכל כך כיף ליצור ממנו תמונות ואני בכל פעם מופתעת מחדש מהעיצובים המעניינים שכלי ה-AI מצליחים ליצור כשמבקשים קיהוט ועיצוב פנים. כאן אנחנו מבקשים דוגמה לאחד החדרים בבית, והנה מה שהכלים השונים יצרו כשביקשתי חדר שינה:

הפעם כל הכלים הפתיעו לטובה – אהבתי את כל התמונות, מכל אחת אפשר לקחת רעיונות לטפט מעניין, לשילוב צבעים, לפריט תאורה, לריהוט, לשטיח, לסוג רצפה ועוד.

הטפטים המעניינים ביותר לדעתי הם של דאלי ומידג’רני, שגם מציגים חדר שינה לא “מושלם” מבחינה אסתטית – הכרטיות והמצעים מעט מקומטים, השמיכה גולשת על הרצפה בתמונה של דאלי וזה מה שאני באופן אישי אוהבת – מצבים לא “מושלמים” כמו שאנחנו רגילים לראות במגזיני עיצוב הבית, אלא תמונות טבעיות שבהם רואים חדר שנראה שגרים בו.

לסיכום

לאחר שניסיתי 5 פרומפטים בארבעה כלים שונים, שמחתי לגלות שהפרומפטים אכן מתאימים לכלים נוספים מלבד מידג’רני. חלק מהכלים מציגים וצאות פחות מרשימות בפרומפטים מסויימים וחלק הפתיעו מאוד לטובה. בשורה התחתונה לגמרי ניתן להשתמש בפרומפטים בספר בכלים נוספים והם לא מוגבלים למידג’רני בלבד. מבין הכלים שמאפשרים לייצר מספר תמונות בחינם, כמו אידאוגרם, לאונרדו ודאלי – דאלי 3 לוקח בגדול, אבל זו כמובן דעתי בלבד ולכל אחד יש טעם שונה. ההמלצה שלי היא להתנסות בכמה כלים במקביל ואפילו ליצור מספר ניסיונות עם אותו פרומפט בכל אחד מהם.

בספר “60+ מתכונים מתקדמים למיד’רני” מחכים לך המון פרומפטים נוספים – כאלה שבעזרתם לומדים ליצור פוסטרים לעיצוב הבית, דמויות לספרי ילדים, דמויות עם הבעות פנים שונות, השראה לעיצוב הבית ולעיצוב רהיטים, תמונות לרשתות חברתיות, אלמנטים למשחקי מחשב, עיצוב מוצרים, השראה לצילומי סטילס, רקעים לתמונות סטוק, תמונות לאתרי אינטרנט ולדפי נחיתה, גרפיקה לעיצובים לחולצות, מוקאפים, רעיונות לתחפושות, עיצוב קולקציית בגדים, אייקונים ועוד.

בנוסף, רכישת הספר מקנה לך גישה לקורס אונליין שמלמד איך עובדים עם מידג’רני, כך שהוא מתאים גם לי שמעולם לא עבד עם מידג’רני ורוצה ללמוד על הכלי המדהים הזה, וגם למי שכבר יודע לעבוד איתו ורוצה ללמוד על מושגים חדשים ופרומפטים מעניינים כדי להשתפר במיומנות הפרומפט קראפטינג.

הנה פרטים על הספר ודוגמאות נוספות:

לפרטים נוספים ולרכישה – לחצו כאן.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן