אמנים שאפשר על בסיס יצירותיהם ליצור גרפיקה לשימוש מסחרי

כאשר אנו מבקשים מכלי בינה מלאכותית כדוגמת מידג’רני ליצור לנו גרפיקה בסגנון של אמן ידוע, עלינו ברוב המקרים להימנע מפרסום של אותן תמונות לקהל הרחב, כדי להימנע מתביעות על זכויות יוצרים. כן – גם גרפיקה שבינה מלאכותית מספקת, יכולה להפר זכויות יוצרים במידה והיא מזכירה במידה רבה סגנון של אמן מסויים.

עם זאת, ישנם אמנים שיצירותיהם הפכו למותרות לשימוש על-ידי נחלת הכלל מאחר ולאחר מספר מסוים של שנים תוקפה של הגנת זכויות היוצרים פגה.

כך על פי ויקיפדיה:

תקופת ההגנה המשפטית על יצירות מוגבלת בזמן (בדרך כלל למשך חיי היוצר ועוד שבעים שנה לאחר מכן). בתום התקופה הזו, היצירות אינן עוד בבעלות כלשהי, וכל אחד רשאי להשתמש בהן ללא בקשת רשות ממי שהיו הבעלים, וללא תשלום כלשהו [מקור]

בכתבה זו אציג בפניכם עשרה אמנים עם סגנון ציור מיוחד ומעניין, שיצירותיהם הפכו לנחלת הכלל, מה שאומר שתוכלו לבקש מכלי בינה מלאכותית ליצור גרפיקה על בסיס הסגנון של אותם אמנים ולהשתמש בתוצרים באופן מסחרי. לכל אמן הצגתי ציור אמיתי שלו, ותמונה שמידג’רני יצר בסגנון שלו, לפי פרומפט קבוע:

a loving couple walking in the streets of a small european town, in the style of [artist name]

בחרתי בפרומפט עם סצנה קבועה כך שיהיה ברור יותר לראות את השפעת הסגנון של האמן בפרומפט.

  1. Charles Angrand

שארל אנגרן (1854–1926) היה צייר צרפתי וחבר בתנועה הניאו-אימפרסיוניסטית, שצמחה בסוף המאה ה-19. אחד המאפיינים הייחודיים של ציוריו היה השימוש שלו בפוינטיליזם, טכניקה שבה מוחלות נקודות צבע קטנות ומובחנות בדפוסים כדי ליצור תמונה כאשר צופים בהם ממרחק. אנגרן אימץ את השיטה הזו כדי ליצור קומפוזיציות תוססות והרמוניות.

ציוריו כללו לעתים קרובות נופים כפריים, סצנות של חיי היומיום ודיוקנאות. הגישה המוקפדת של אנגרן לצבע ולאור, שהושגה באמצעות מיקום זהיר של נקודות בודדות, הביאה ליצירות בעלות איכות זוהרת וכמעט מדעית. טכניקה זו נועדה ליצור תחושה של הרמוניה וערבוב אופטי, ולשפר את החוויה החזותית הכוללת עבור הצופה.

הנה דוגמה ליצירה של אנגרן:

The Little FarmCharles Angrand
The Little Farm Charles Angrand

והנה תמונה שג’ינרטתי במידג’רני בסגנון שלו (לפי הפרומפט הקבוע המצוין מעלה):

 

2. Giuseppe Arcimboldo

ג’וזפה ארצ’ימבולדו (1526–1593) היה צייר איטלקי מתקופת הרנסנס שנודע בזכות הדיוקנאות האקסצנטריות שלו המורכבות מחפצים שונים, כגון פירות, ירקות, פרחים ובעלי חיים, המסודרים ליצירת פנים אנושיות. ציוריו, לרוב גחמניים ואלגוריים, מציגים צורה ייחודית של ביטוי אמנותי ויצירתיות.

הנה דוגמה ליצירה של ג’וזפה ארצ’ימבולדו:

Giuseppe Arcimboldi Spring
Giuseppe Arcimboldi Spring

 

והנה מה שמידג’רני יצר מהפרומפט הקבוע לפי הסגנון של ארצ’ימבולדו:

 

3. Francesco Albani

פרנצ’סקו אלבני (1578–1660) היה צייר בארוק איטלקי הידוע בתיאוריו החינניים והאידיאליים של נושאים קלאסיים ומיתולוגיים. סגנון האמנות של אלבני מאופיין בצבעים רכים וזוהרים, קומפוזיציות עדינות והתמקדות ביופי והרמוניה.

יצירותיו של אלבני מציגות לרוב נופים אידיליים, דמויות אתריות ותחושה של שלווה פואטית. תרומתו של אלבני לקלאסיקה הבארוקית הפכה אותו לדמות מכובדת בעולם האמנות של זמנו, ומורשתו מתקיימת כצייר בארוק רב השפעה.

הנה אחת היצירות שלו:

Francesco Albani The Baptism of Christ Francesco Albani
Francesco Albani The Baptism of Christ Francesco Albani

והנה מה שמידג’רני יצר:

 

4. Cecil Aldin

ססיל אלדין (1870–1935) היה אמן אנגלי הידוע באיוריו הכוללים חיות, סצנות כפריות וחיי כפר. הוא היה אמן פורה ורב-תכליתי, שעבד במדיומים שונים, כולל צבעי מים, הדפס ואיורי ספרים.

אלדין זכה לפופולריות בזכות התיאורים המקסימים וההומוריסטים שלו של כלבים, שלעתים קרובות תפסו את תכונותיהם המשובבות והחביבות. אהבתו לבעלי חיים, במיוחד לכלבים וסוסים, ניכרת בעבודותיו.

מעבר לאיורי החיות שלו, אלדין יצר גם סצנות של חיי הכפר האנגלי, מרוצי סוסים וציד. האמנות שלו הפריחה לעתים קרובות קסם נוסטלגי וסנטימנטלי, וחוגגת את המסורות הכפריות של אנגליה.

הנה אחד הציורים שלו:

Cecil Aldin brighton
Cecil Aldin brighton

והנה האינטרפרטציה של מידג’רני לסגנון שלו:

 

5. Aubrey Beardsley

אוברי בירדסלי (1872–1898) היה מאייר וסופר אנגלי מוכשר ושנוי במחלוקת הקשור לתנועות האסתטיקה והארט נובו. הוא ידוע באיורים מורכבים בשחור-לבן, ותרם לפיתוח האמנות הגרפית המודרנית. הקריירה הקצרה אך רבת ההשפעה של בירדסלי התאפיינה בסגנון ייחודי, שלעיתים קרובות מציג דימויים מסוגננים, פרובוקטיביים ופנטסטיים, והוא הותיר השפעה מתמשכת על עולם האיור והעיצוב במהלך סוף המאה ה-19.

הנה אחד הציורים המפורסמים שלו:

Aubrey Beardsley peacockskirt
Aubrey Beardsley peacockskirt

והנה מה שמידג’רני ג’ינרט בסגנון של בירדסלי:

 

6. Hieronymus Bosch

הירונימוס בוש (בקירוב 1450 – 9 באוגוסט 1516) היה צייר הולנדי מתקופת הרנסנס הידוע ביצירותיו הסוריאליסטיות ומלאות הדמיון המתארות סצנות מורכבות של גיהנום, שדים ואלגוריות מוסריות. ציוריו, כמו “גן התענוגות הארציים”, מאופיינים בסמליות עשירה והייתה להם השפעה מתמשכת על תולדות האמנות, שהיוו השראה לתנועות מאוחרות יותר כמו סוריאליזם והסגנון הייחודי והפנטסטי שלו ממשיך לרתק את הצופים גם בזמנינו.

הנה הציור שהוזכר מעלה:

Hieronymus Bosch The Garden of Earthly Delights
Hieronymus Bosch The Garden of Earthly Delights

והנה הגרפיקה המופלאה שמידג’רני הציג בהינתן פקודה לתמונה בסגנון של בוש:

 

7. John Bauer

ג’ון באואר (1882–1918) היה מאייר שוודי הידוע באיורי האגדות הקסומים והגחמניים שלו. האמנות הייחודית שלו כללה לעתים קרובות נושאים מיסטיים שכללו טרולים, אלפים ויצורים פנטסטיים אחרים. עבודתו של באואר, המאופיינת בסגנונה המפורט והאטמוספרי, תרמה לתור הזהב של האיור בשוודיה. למרות מותו בטרם עת בגיל 36 הוא קצר קריירה מצליחה ועד היום נחשב כאחד המאיירים האהובים ביותר בשוודיה.

הנה ציור של באואר:

John Bauer - The Princess and the Trolls
John Bauer – The Princess and the Trolls

וזה מה שמידג’רני ג’ינרט לפי הסגנון שלו:

 

8. Umberto Boccioni 

אומברטו בוצ’וני (1882–1916) היה צייר ופסל איטלקי הקשור לתנועה הפוטוריסטית. ידוע בתיאוריו הדינמיים והאנרגטיים של החוויה האורבנית המודרנית, ציוריו, כמו “העיר מתעוררת” ו”רעשי הרחוב חודרים אל הבית”, מעבירים תחושה של תנועה והשפעת הטכנולוגיה על החברה. בוצ’וני היה דמות מפתח בעיצוב האסתטיקה הפוטוריסטית, תוך שימת דגש על מהירות, דינמיות והצטלבות בין אמנות לחיים מודרניים. תרומתו לפוטוריזם נותרה משמעותית בהיסטוריה של האמנות המודרנית למרות מותו בטרם עת בגיל 33.

הנה אחד הציורים המפורסמים של בוצ’וני:

umberto boccioni the street enters the house
umberto boccioni the street enters the house

והנה מה שמידג’רני יצר:

 

9. George Caleb Bingham

ג’ורג’ כלב בינגהאם (1811–1879) היה אמן אמריקאי במהלך אמצע המאה ה-19. ציוריו של בינגהאם, הידועים בתיאור חיי היומיום שלו לאורך הגבול, במיוחד סצנות של חיי הנהר ועצרות פוליטיות, כוללים יצירות איקוניות כמו Fur Traders Descending the Missouri” ו- “The County Election”. האמנות של בינגהאם לוכדת את רוח המערב האמריקאי ואת הנוף הפוליטי המתפתח שלו, והוא מילא תפקיד משמעותי בתיאור החיים החברתיים והפוליטיים של זמנו.

הנה אחד הציורים המפורסמים שלו:

George Caleb Bingham The Jolly Flatboatmen
George Caleb Bingham The Jolly Flatboatmen

והנה מה שמידג’רני יצר:

 

10. Randolph Caldecott

רנדולף קולדקט (1846–1886) היה אמן ומאייר בריטי הידוע בעיקר בזכות תרומתו לספרות ילדים. הוא היה דמות בולטת בעידן הזהב של האיור בסוף המאה ה-19. איוריו המקסימים והגחמניים של קלדקוט ליוו מספר רב של ספרי ילדים, ועבודתו סייעה לחולל מהפכה בתחום איור ספרי הילדים.

קולדקט אייר גם רומנים ותיאורי נסיעות, עשה רישומים הומוריסטיים המתארים צייד וחיים אופנתיים, צייר קריקטורות ועשה סקיצות של בתי הפרלמנט מבפנים ומבחוץ. הוא הציג פסלים וציורים בשמן וצבעי מים באקדמיה המלכותית ובגלריות.

הנה ציור של קולדקט:

Randolph Caldecott - Picture Book No. 1 - page 7 - The Diverting History of John Gilpin, Illustration 5 (2nd colour)
Randolph Caldecott – Picture Book No. 1 – page 7 – The Diverting History of John Gilpin, Illustration 5 (2nd colour)

וזה מה שקיבלתי במידג’רני:

 

לסיכום

אנו רואים שבחלק מהתוצרים של מידג’רני אפשר לראות בבירור דמיון בין האמנים שעל בסיסם ביקשתי את הפרומפט, ובחלק נראה שהקשר בין האמן לתמונה פחות חזק. עם זאת, יתכן ובהינתן פרומפט שונה, הדימיון יהיה גדול יותר.

העבודה עם מידג’רני על פרומפטים בסגנון אמנים מפורסמים היא מהנה ומעניינת, ובחלק מהמקרים ניסיתי ליצור עוד ועוד וריאציות כדי לראות את ההשפעה של האמן על האלמנטים בתמונה ואיך הכלי שאב השראה ממנו.

חשוב לזכור שבבואנו ליצור גרפיקה על בסיס השפעה של אמן ספציפי, עלינו לוודא שיצירותיו נמצאות ב-Public Domain, כלומר שייכות לנחלת הכלל ואינן כוללות זכויות יוצרים. למרות שיצירות “משתחררות” לשימוש של כלל הציבור שנים רבות לאחר מותו של האמן, ישנן כיום כבר הרבה מאוד יצירות כאלה, של אמנים עם אופי ציורים מעניין וייחודי, וזה תענוג גדול ליצור בהשראתם גרפיקה חדשה בעזרת כלי בינה מלאכותית ולפרסם אותה.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(1)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן