בניית דף נחיתה – מאיפה מתחילים?

הגעת לרגע בו יש לך צורך בדף נחיתה.

זה יכול להיות בעקבות מוצר מגנט שעבדת עליו ועכשיו הגיע הזמן להציע אותו לקהל שלך, או שרות שהיית רוצה להציע ולהתחיל לקבל פניות לגביו, או אולי הוצאת מוצר חדש והגעת לשלב הפרסום שלו. יכולות להיות סיבות רבות לצורך שלך לבנות עמוד נחיתה, אבל עד עכשיו לא ידעת איך ״לתקוף״ את הנושא הזה ואין לך מושג מאיפה מתחילים. ובכן – הגעת לכתבה הנכונה!

בכתבה הבאה נלמד את כל האפשרויות לבניית דף נחיתה, נסקור את המחירים בשוק ויש לי אפילו צ׳קליסט בשבילך להורדה לגמרי בחינם ובו 20 נקודות שחשוב לעבור עליהן לפני שמפרסמים דף נחיתה. בנוסף, בסיום הכתבה אפנה אותך לקורס שבו אפשר ללמוד את כל השלב הטכני של בניית דף נחיתה. בסיום הקורס יהיה לך עמוד נחיתה משלך שאפשר להתחיל לפרסם לקהל שלך!

שנתחיל?

דפי נחיתה – מה האפשרויות העומדות בפניך?

בניית דף נחיתה דרך ספק חיצוני

רבים מאיתנו מגיעים לשלב של בניית דף נחיתה ללא כל ידע בבניית אתרים, או בעיצוב גרפי, או בתחום חוויית משתמש. לכן, האופציה הראשונה (וכנראה היקרה ביותר) היא – ללכת למומחים! יש היום בשוק אינספור בעלי עסקים שמציעים לבנות עבורינו דפי נחיתה מקצועיים. העלויות של דף נחיתה שמישהו חיצוני בונה עבורך יכולות להתחיל בכ-800 ש״ח ולהגיע לאלפי שקלים, כאשר המחיר הממוצע בשוק עומד על כ-1500 ש״ח לדף נחיתה. בתמורה לסכום הזה, מישהו אחר יבנה עבורך את דף הנחיתה ויעצב אותו.

היתרון ברור – ההתעסקות שלך בבניית הדף היא אפסית – רק מביאים את התוכן, מאפיינים את הדף – ובתוך כמה ימים יהיה לך דף נחיתה מוכן לפרסום.

לצד היתרון שצויין, שמהווה את הפתרון הקל ביותר (אך עם זאת גם היקר ביותר), יש לא מעט חסרונות בבחירה לתת למישהו אחר לבנות עבורך דף נחיתה. אחד החסרונות הוא החופש שלך בכל מה שקשור לשינויים. כאשר סוגרים עם מישהו מחיר לבניית דף נחיתה, ברגע שהוא גמור ומוכן לפרסום, העבודה של הספק אותו בחרת הסתיימה – אולם ייתכן ובעתיד יהיה לך צורך בשינויים, ועל כך ברוב המקרים ידרשו ממך תשלום נוסף. חסרון נוסף הוא יכולת השכפול – ייתכן ויידרש לך בעתיד דף נחיתה נוסף – מה שאומר ששוב יהיה עליך לשלם עבור בנייה שלו. עוד חסרון הוא זמן הטיפול, שעשוי לעתים להיות ארוך: במידה ויידרשו תיקונים ושינויים בדף, ייתכן ומי שבנה לך אותו לא יהיה זמין ולא יוכל לבצע את העבודה באופן מיידי. בנוסף, ייתכן וזמן ההמתנה לסיום העבודה הראשונית על דף הנחיתה יהיה ארוך, בהתאם לזמינות של המבצע.

אם כך, אנחנו מבינים שבניית דף נחיתה על-ידי ספק חיצוני היא האופציה ה״קלה״ ביותר, אך מגיעה עם מספר חסרונות שאין להקל בהם ראש. זוהי אופציה בה משתמשים הרבה בעלי עסקים שלעתים לא יודעים שהם יכולים לעשות את העבודה בעצמם או חוששים לנסות מאחר ואין להם ניסיון בתחום.

בניית דף נחיתה לבד

ישנן 2 אופציות בבואנו לבנות דף נחיתה לבד:

  1. להיעזר במערכת ייעודית לבניית דף נחיתה
  2. לבנות במערכת קוד פתוח כמו וורדפרס

נתחיל עם המערכות הייעודיות:

בעלי עסקים רבים מכירים כיום את המערכות השונות שמציעות ״בנאי״ קל ופשוט שמאפשר להם לבנות דפי נחיתה. חיפוש מהיר בגוגל של הביטוי ״מערכת לבניית דפי נחיתה״ תציג לך מספר חברות שיציעו לך, עבור תשלום חודשי, מערכת של Drag & Drop קלה (ברוב המקרים) לתפעול, שתאפשר לך בתוך דקות אחדות ליצור דף נחיתה מעוצב, בין אם כזה שעיצבת לבד מאפס, או על בסיס טמפלט מוכן שהחברה כבר עיצבה מראש.

אופציה זאת מתאימה לבעלי עסקים רבים – אך גם בה מסתתרים חסרונות. החסרון הראשון הוא שמדובר במערכות סגורות, מה שאומר שאין לך אפשרות לשדרג את הפיצ׳רים שהמערכת מציעה, או לקחת מתכנת בעבור מספר שעות עבודה שייצור לך פיצ׳ר מיוחד שדרוש לך. ברוב המקרים הפיצ׳רים שמערכות אלה מספקים מספיקים בהחלט ליצירת דפי נחיתה סטנדרטיים, אך גם הם לעתים ילקו בחסר ולא יפעלו בדיוק כפי שהיית רוצה. חסרון נוסף בעובדה שמדובר במערכת סגורה הוא שכל עוד ממשיכים לשלם לחברה – דף הנחיתה שלנו יהיה פעיל. ברגע שנרצה לעבור למערכת אחרת – נצטרך לבנות את דף הנחיתה מחדש במערכת חדשה, וכל התוכן והדאטה שצברנו במערכת שהתנתקנו ממנה יימחק ולא תהיה לנו גישה אליו. בנוסף, המערכות הסגורות יכולות להחליט בכל רגע נתון על העלאת מחירים, ובמידה ולא נרצה להסכים למחירים החדשים – נצטרך להעביר את דף/דפי הנחיתה שלנו למערכת חדשה וליצור את הכל מחדש.

האופציה השניה היא לבנות את דף הנחיתה בפלטפורמת וורדפרס (או במערכת קוד פתוח אחרת). נתחיל מהחסרון, מאחר והיתרונות רבים. בבואנו לבנות דף נחיתה בוורדפרס – עלינו ללמוד איך לעבוד עם המערכת ולהשקיע בכך זמן. נצטרך להתעסק עם דברים כמו הרשמה לחברת אחסון, התקנת וורדפרס, התקנת תוספים, תבנית עיצוב ועוד. לצד ״חסרון״ זה (המרכאות מכוונות), היתרונות גדולים ומאפילים עליו: ראשית, מערכת וורדפרס, בהיותה מערכת מבוססת קוד פתוח – מאפשרת לנו להוסיף פיצ׳רים (תוספים) באופן בלתי מוגבל, לשדרג את הדף שלנו בכל רגע נתון, ותמיד נוכל גם לשכור את שירותיו של מתכנת שיבנה עבורנו פיצ׳רים ייחודיים או יעזור לנו לפתור בעיה נקודתית בדף אם ניתקל באחת כזאת.

יתרון נוסף הוא החופש. על-ידי בניית דף נחיתה בוורדפרס, לא נהיה מוגבלים בבחירת חברת אחסון – נוכל לבצע סקר שוק ולפתוח חשבון אחסון בכל חברה שנרצה. בנוסף – נוכל בכל שלב לעבור לחברת אחסון אחרת בצורה מהירה. ישנם כיום תוספים פשוטים לתפעול שבעזרתם נוכל לשמור עותק של דף הנחיתה שלנו ולהעביר אותו As Is לחברת אחסון חדשה בתוך דקות בודדות. בצורה כזו לא נושפע מ״גחמות״ של חברות האחסון כדוגמת עליית מחירים מאחר ונוכל בתוך כמה דקות להעביר את כל התוכן שלנו לחברה אחרת.

עוד יתרון חשוב מאין כמותו שגם הוא קשור לחופש שלך בבניית דף הנחיתה הוא האפשרות לבצע בעצמך שינויים, בלי צורך לשלם לספק חיצוני ובלי צורך להמתין למישהו אחר שיעשה את העבודה. כאשר לוקחים את הנושא ברצינות ולומדים לעבוד עם וורדפרס, נפתח בפנינו עולם שלם של אפשרויות וידע חדש שבטווח הארוך יחסוך לנו כסף וגם יאפשר לנו לא רק לבנות דף נחיתה בודד, אלא ליצור אתר שלם כחלק מאותה התקנת וורדפרס בודדת, או שכפול דף הנחיתה שלנו ויצירת דפי נחיתה נוספים ללא הגבלה. כאשר משקיעים ולומדים איך לעבור עם וורדפרס – אנחנו הופכים לאדונים לעצמנו!

אפשר לבנות דף נחיתה לבד גם בלי ידע בבניית אתרים ובעיצוב?

אפשר בהחלט לבנות לבד דף נחיתה גם בלי ידע מוקדם בנושא. הדבר הראשון שאני ממליצה לעשות הוא למצוא 5 דפי נחיתה ברשת שאהבת את העיצוב, את המלל ואת הקריאה לפעולה שלהם – ולשמור את הכתובות שלהם כדי שתהיה לך השראה וכיוון כלשהו לקראת העבודה על דף הנחיתה שלך. בנוסף, כאשר בוחרים לבנות דף נחיתה בעזרת אחת מהחברות הייעודיות לכך – ברוב המקרים הן יציעו לך טמפלטים (תבניות) מוכנות מראש, שנבנו ע״י אנשי מקצוע שמבינים בעיצוב, ולתוך הטמפלטים האלו ניתן ליצוק את התכנים שלך ולהוסיף את קבצי הגרפיקה שלך (תמונות, סרטונים וכו׳). כאשר מחליטים לבנות דף נחיתה בוורדפרס, גם כאן אפשר לקחת השראה או להשתמש בתבניות מוכנות שנבנו מראש. על-ידי בניית דף נחיתה עם תוסף אלמנטור, לדוגמא, מקבלים עם התוסף מגוון רחב של תבניות שניתן להטמיע בדף ולהחליף בהן את התוכן והגרפיקה לשלך, וכך בצורה מהירה לעצב את דף הנחיתה שלך.

עלויות בניית דף נחיתה

את העלות של בניית דף נחיתה דרך ספק חיצוני כבר הזכרתי בתחילת הכתבה. במידה ורוצים ללכת על אחת מהחברות הייעודיות שמציעות מערכת לבניית דפי נחיתה, המחירים נעים בדרך כלל בין 50 ל-100 ש״ח לחודש. המחירים תלויים בחבילות השונות שהחברות מציעות ובגודל רשימת הדיוור שלך כך שהם עשויים לעלות עם הזמן.

כאשר רוצים לבנות דף נחיתה לבד בוורדפרס, העלויות מתחלקות למספר גורמים: ישנו תשלום לחברת האחסון (יש חברות שמציעות חבילות החל מ-15$ לחודש ויש גם חברות זולות יותר, למשל הוסטינגר שמציעה מחירים שוברי שוק (לחצו כאן לצפייה בהדרכה חינמית על הרשמה והתקנת וורדפרס בחברת הוסטינגר). תשלום נוסף יהיה עבור תוספים, למשל – אלמנטור פרו, שמתחיל מ-49$ לשנה ובעזרתו ניתן לעצב דפי נחיתה או אתר שלם. בשורה התחתונה ובטווח הרחוק – בניית דף נחיתה בוורדפרס היא כנראה האופציה המשתלמת ביותר.

הצ׳קליסט שיעזור לך לבנות דף נחיתה מנצח

בין אם יש לך כיום דף נחיתה פעיל, או עמוד נחיתה שאינך מרוצה ממנו ושדרוש שדרוג, או שאין לך עדיין בכלל דף נחיתה – הצ׳קליסט הבא יתאים לך. בקובץ הצ׳קליסט, שמוצע להורדה בחינם, אני סוקרת 20 נקודות חשובות שיש לעבור עליהן בבואנו לבנות דף נחיתה. הסעיפים בצ׳קליסט מתחלקים לקטגוריות הבאות:

  • כותרות ותוכן
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש
  • קריאה לפעולה
  • אלמנטים גרפיים ופרטי תוכן
  • עיצוב והעמדה
  • הגהה ובדיקות תקינות

כאמור, אם יש לך צורך בבניית דף נחיתה ואין לך מושג קלוש מאיפה להתחיל, מה חשוב לכלול בו, איך כדאי לעצב אותו ולמה חשוב לשים לב – זה הקובץ שכדאי לך להתחיל ממנו.

הנה פרטים נוספים על הצ׳קליסט:

>>> להורדת הצ׳קליסט – קליק כאן <<<

קורס בניית דף נחיתה בוורדפרס

קורס מקיף שילמד אותך מיומנות חדשה וייתן לך חופש מוחלט בבניית דף/דפי הנחיתה שלך! בקורס, שכולל מעל 5 שעות של תכני וידאו, נלמד את כל הצעדים בבניית דף נחיתה, והוא מתאים במיוחד למתחילים שאין להם ידע קודם בתחום. הקורס כולל את כל הצעדים החל מהבסיס והוא יוביל אותך מהשלב ההתחלתי ועד לרגע בו יהיה לך דף נחיתה משלך שאפשר להתחיל להזרים אליו את הקהל שלך!

הקורס ייחודי מ-2 בחינות:

  1. לומדים לבנות דף נחיתה זהה לדף שבו אני עושה שימוש כאן באתר מקום ברשת: בקורס נלמד לבנות את דף הנחיתה של הצ׳קליסט, כך שאם אהבת את העיצוב שלו, את אופן הצבת התכנים, את הקריאה לפעולה ובכלליות זהו סגנון דף הנחיתה שבא לך להציג לגולשים שלך, הקורס הזה בדיוק בשבילך.
  2. במהלך הקורס נעבור ביחד על כל הנקודות בצ׳קליסט! כלומר, הצ׳קליסט והקורס הם שילוב מושלם – נעבור על כל הסעיפים ונראה איך מיישמים אותם בפועל בבואנו לבנות דף נחיתה משלנו.

הידע אותו צוברים בקורס יסייע לך גם במידה ובכוונתך בעתיד לבנות אתר שלם – למעשה, ניתן יהיה לבנות אתר באותה התקנת וורדפרס של דף הנחיתה. בנוסף, ניתן ליצור במערכת וורדפרס מספר בלתי מוגבל של דפי נחיתה, כך שמדובר בהשקעה משתלמת במידה ויהיו דרושים לך דפי נחיתה נוספים או אתר שלם.

הנה פרטים נוספים על הקורס:

<<< להרשמה לקורס ולצפייה בסילבוס המלא – קליק כאן >>>

 

 

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(1)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן