איך לבנות קורס אונליין בחינם

נכתב כאן רבות בעבר על קורסי אונליין ועל האפשרויות שעומדות בפניו בבואינו להעלות את הקורס שבנינו לאוויר. בכתבה זו נלמד איך עובדים עם מערכת Site123 שמאפשר בניית אתרים לגמרי בחינם וכחלק מהם ניתן לשלב פיצ׳ר של קורסים אונליין.

אחת האופציות הטובות ביותר להעלאת קורס אונליין לאוויר, לדעתי האישית כמובן – בתור מי שכבר שנים עובדת בתחום, היא וורדפרס. אני אוהבת את הוורסטיליות והחופש שהפלטפורמה הזאת מציעה וברוב המקרים ממליצה ללכת עליה. עם זאת, אני יודעת שוורדפרס לא מתאימה לכל אחד ואחת, והיא דורשת למידה מעמיקה יותר ועבודת תשתית רבה לפני שמגיעים לשלב של העלאת תכני הקורס לאתר. בנוסף, אם המטרה שלכם היא לצמצם עלויות ולבנות את האתר שלכם בעצמכם, בוורדפרס תצטרכו לעשות את הכל לבד – לעצב את האתר, להוסיף אזור של קורסים, לבנות את אזור ההרשמה לאתר ועוד ועוד, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על כל החלק המקדים – ההרשמה לחברת אחסון, התקנת המערכת באתר וכו׳. כלומר, וורדפרס היא מערכת נהדרת ובלתי מוגבלת מבחינת האפשרויות שלה, אך גם דורשת עבודה רבה יותר ולמידה עצמאית נרחבת, ולכן אם כל מה שאתם חפצים בו זו מערכת שאליה תוכלו להעלות את תכני הוידאו או האודיו של הקורס שיצרתם, בלי להתעסק עם כל ה״מסביב״ אלא להגיע לחלק העיקרי שהוא להתחיל להפיץ את הקורס שלכם לקהל ולהתחיל לרשום אליו תלמידים כמה שיותר מהר – וורדפרס לא בהכרח תהיה הדרך הכי טובה לעשות את זה.

אז אם לא וורדפרס – מה כן?

בעבר כתבתי על מערכת סקולר של רב-מסר, שנבנתה בדיוק עבור יצירת קורסים אונליין. מדובר במערכת פשוטה וקלה לתפעול, אך היא אינה חינמית (ניתן להתנסות בה בחינם למשך חודש כדי לראות אם אתם מסתדרים איתה). ההתנסות האישית שלי עם סקולר היתה טובה ולכן יצרתי סרטון הדרכה שמלמד איך עובדים איתה. זו אפשרות מומלצת וטובה בעיני.

ישנה דרך נוספת להעלות את תכני הקורס שלכם לאוויר ולהציע אותו לקהל הרחב – וזה על-ידי המערכת של Site123, שעליה נדבר בכתבה זו.

בהדרכה הבאה נלמד איך עובדים עם מערכת Site123 שבעזרתה ניתן לבנות אתרים מסוגים שונים בחינם. עם זאת, יש לי הסתייגות מסויימת עם המילה ״חינם״ מאחר והחשבון החינמי הוא מוגבל מאוד, אך ייתכן ויספיק לכם, לפחות בתור התחלה ובטח בשביל שתוכלו להתנסות ולראות אם המערכת מתאימה לצרכים שלכם לפני שמשדרגים לאחת מחבילות הפרימיום שלהם.

איך בונים אתר קורסים עם Site123

בסרטון הבא תוכלו לצפות בהדרכה מלאה שתיקח אתכם החל מהשלב הראשוני של פתיחת חשבון במערכת ועד למצב בו תוכלו לפרסם את הקורס הדיגיטלי שלכם ולפתוח את שעריו לתלמידים שלכם.

למה לבחור דווקא במערכת Site123 כדי לבנות קורס אונליין?

ראשית, תוכלו להתנסות בהעלאת הקורס שלכם לאוויר ובניית דף הנחיתה המוביל להרשמה אליו לגמרי בחינם וללא הגבלת זמן. בין אם יש לכם קורס מוכן ואתם רק מחפשים פלטפורמה להעלות אותו לאוויר, או שאתם מתכננים כרגע לבנות קורס אבל לא יודעים איך להתקדם לאחר מכן – מערכת Site123 היא בדיוק בשבילכם.

מדובר במערכת קלה ופשוטה לתפעול שאינה דורשת ניסיון קודם בבניית אתרים. נרשמים למערכת במספר שלבים פשוטים מאוד ומתחילים מיד לעצב את האתר ולהכניס אליו תכנים! אין צורך ברכישת חבילת אחסון, בהתעסקות עם התקנות או בצעדים טכניים מדי – המערכת מוכנה לעבודה באופן מיידי כבר אחרי פתיחת החשבון.

למעשה, מיד לאחר יצירת החשבון שלכם ופתיחת האתר הראשון, כבר תהיה לכם באתר תבנית בסיסית שאותה תוכלו לעצב ולשנות לפי הצרכים שלכם: תוכלו בקלות להוסיף אזורי טקסט, כותרות, פיצ׳רים מיוחדים כמו כפתורי קריאה לפעולה, תמונות, סרטונים וכמובן – תוכלו להשתמש בפיצ׳ר החינמי של בניית קורס אונליין.

שימו לב שבחשבון החינמי תוכלו לבנות קורס קטן – שכולל שני פרקים ושני שיעורים בלבד. במידה ודרושים לכם יותר פרקים, תוכלו לשדרג לאחת מהחבילות בתשלום, שאותן מציעים ב-Site123 במחיר נוח ששווה לכל כיס.

המערכת תומכת בהעלאת 2 סוגים של תכנים – וידאו ואודיו. את הוידאו תוכלו להטמיע דרך יוטיוב, וימאו או על-ידי העלאת הוידאו עצמו לאתר. האופציה של יוטיוב אינה מאובטחת ולכן מומלץ להשתמש בה רק עבור קורסים שמציעים בחינם. לוימאו יש מסלולים בתשלום שמאפשרים לאבטח את הסרטונים בצורה טובה יותר מיוטיוב וזו האופציה שאני ממליצה עליה במידה ויש לכם קורס שתרצו להציע בתשלום. העלאת התכנים לאתר עצמו היא גם אופציה, אך מאחר וסרטוני וידאו הם לרוב כבדים מאוד, העלאת הקבצים ישירות לאתר עשויה לקחת הרבה מנפח האחסון שמוקצה לכם בחשבון ולכן אני פחות ממליצה על זה, אלא אם הקבצים של הקורס שלכם קטנים.

כמה עולה לבנות אתר קורסים עם Site123?

כאמור, תוכלו להתנסות במערכת לגמרי בחינם, ואם כל מה שהקורס שלכם כולל זה רק 2 פרקים ובהם עד 2 שיעורים, לא תצטרכו אפילו לשדרג לחבילה בתשלום – ניתן להישאר בחבילה החינמית ללא הגבלה ולבנות אפילו יותר מאתר אחד. במידה והפיצ׳רים שמוצעים בחבילה החינמית מספיקים לכם – אין בעיה להישאר איתה!

במידה והקורס שלכם יגדל, או שתרצו לפתח קורס עם יותר תכנים, תאלצו לעבור לחבילות המתקדמות. החבילה הבסיסית של Site123 לא תפתח לכם הרבה אפשרויות ואף תשאיר באתר שלכם את התווית של החברה בחלק התחתון שלו. לכן אני לא ממליצה ללכת על החבילה הזו. החבילה המתקדמת כבר תאפשר לכם להציג אתר נקי מלוגואים של Site123 ואף להשתמש בפיצ׳ר של רשימות התפוצה ולהתחיל לשלוח דיוורים לגולשים שלכם. עם זאת, חבילה זו לא תאפשר לכם לקבל תשלום עבור הקורסים שלכם באופן אוטומטי (כן תוכלו לעשות זאת בצורה ידנית למשל עם אפליקציית ביט/פייבוקס), ולכן החבילה המומלצת לדעתי היא החבילה המקצועית, שתאפשר לכם לקבל תשלומים באשראי על-ידי התממשקות לאחת מחברות הסליקה שעובדת עם Site123 כמו טרנזילה, CreditGuard, Pelecard. חבילה זו גם תאפשר לכם ליצור אתר רב-לשוני, לקבל עד 5 תיבות דוא״ל מקצועיות, לשלוח עד 2500 הודעות דיוור בחודש, ותקצה לכם שטח אחסון של 90 ג׳יגה (שזה המוןןןןן!!!).

מחירי החבילות משתנים בהתאם לתקופת התשלום (ככל שתשלמו מראש לתקופה ארוכה יותר, כך המחיר החודשי יוזל). בנוסף, המחירים תלויים בהנחות הנוכחיות שמשתנות מפעם לפעם ולכן אני לא מציינת כאן את המחירים. בסרטון ההדרכה אני מציגה את החבילות המוצעות בעת הצילום כדי להראות איך לבחור את החבילה המתאימה ביותר עבורכם.

למי מערכת Site123 מתאימה?

פלטפורמה זו מתאימה למי שמעוניין להציע את קורס האונליין שלו לגולשים בצורה הכי קלה ומהירה, ואין לו דרישות ספציפיות מבחינת עיצוב, פיצ׳רים מיוחדים שהוא רוצה להוסיף לאתר וכו׳. מאחר ומדובר במערכת סגורה שכוללת פיצ׳רים ספציפיים שפותחו עבורה, ישנם דברים שלא תוכלו לשנות ולהוסיף ולכן יש לקחת בחשבון שיהיו מגבלות. בסרטון ההדרכה תראו איך עובדים עם מספר פיצ׳רים של המערכת ואיך משנים את העיצוב, את הכותרת העליונה והתחתונה, איך מתאימים את התצוגה למובייל, איך עובדים עם פיצ׳ר הקורסים ועוד. לפי זה תוכלו להחליט ולראות אם המגבלות שמגיעות עם המערכת לא מהוות עבורכם בעיה, ושוב – תמיד תוכלו ליצור חשבון חינמי לניסיון כדי לוודא שהמערכת מתאימה לכם ויכולה לשמש אתכם.

בהצלחה!

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

סליחה על ההפרעה...

* הקישור נפתח בחלונית חדשה כך שיהיה אפשר להמשיך לקרוא את הכתבה

דילוג לתוכן