למה לפתוח בלוג עצמאי?

יש לך משהו שממש בא לך לצעוק לעולם? תובנות מעניינות מהטיול האחרון שעשית בחו”ל שיכולות לעזור למי שמתכנן אחד כזה? שיטה פשוטה ללמוד חומר מסובך שיכולה לעזור לאחרים?

אם לא פעם עלתה בך המחשבה לפתוח בלוג ולהתחיל לפרסם את הגיגייך ברשת, בטח כבר יצא לך לשוטט ברחבי הכפר הגלובלי ולחפש פלטפורמות שמאפשרות לעשות זאת. ייתכן ומצאת כמה אופציות טובות ופשוטות שלאחר הרשמה קצרצרה יאפשרו לך להתחיל לכתוב.

פלטפורמות חינמיות אלה באמת מתאימות למי שרוצה מדי פעם להעלות טקסטים על הכתב ולפרסם לבני משפחה ולחברים קרובים את מה שיש לו להגיד. אבל אם רוצים בלוג מקצועי, כזה שייראה טוב, יופיע עם הזמן בתוצאות החיפוש בגוגל, ואולי יבוא יום שהוא גם יעזור לך לקדם שרות או מוצר שלך ויתפתח לאתר שלם, כדאי לזנוח את הרעיון לפתוח בלוג בפלטפורמה חינמית, ולהתחיל את התהליך בצורה נכונה, באתר עצמאי משלך, שבו יש לך שליטה מלאה על הכל:

  1. על שרת האחסון שבו הקבצים, התכנים ובסיס הנתונים מאוחסנים
  2. על העיצוב הכללי והנראות של הבלוג
  3. על הפיצ’רים הנוספים שיהיו בו (טופס ליצירת קשר איתך, הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים, דף מידע אודותיך ועוד)
  4. וכמובן – על התכנים.

פלטפורמות חינמיות, שהיתרון העיקרי שלהן הוא קלות התפעול של המערכת, עשויות לעשות לך הרבה צרות בהמשך. נתחיל מזה שממש לאחרונה, בין אם בגלל הקורונה ובין אם לא (ייתכן והוירוס העולמי פשוט היה “הקש ששבר”), שלוש פלטפורמות גדולות של בלוגרים – סלונה, קפה דה מרקר ו”מה וזה”, ירדו מהרשת ולקחו עימן את התכנים של כל מי שאי פעם כתב בהן. מדובר על שלוש פלטפורמות מבוססות, שפעלו מספר שנים לא מועט בישראל וכללו בלוגים רבים והרבה אנשים שסמכו על כך שהחומרים שלהם מוגנים ונמצאים ברשת בכל זמן שירצו לחזור ולקרוא אותם או להוסיף תכנים חדשים.

אמנם המשתמשים קיבלו הודעות אזהרה על כך שהתכנים הולכים לרדת מהאוויר תוך פרק זמן מסויים כך שהם יכלו לשמור אותם למחשב כדי להעלותם מחדש לפלטפורמה אחרת, אבל למי יש כוח וזמן להתחיל להעלות הכל מחדש? ומה אם היו לך 300 כתבות שצריך עכשיו להציל?

אז הבנו שבפלטפורמה חינמית התוכן אף פעם לא בטוח, וגם אם ישנה אופציה לשמור עליו, מי יודע באיזו תקופה זה יתפוס אותך ומה תהיה הזמינות שלך להתחיל לגבות את התכנים ולחפש מקום אחר לארח אותם בו.

איך פותחים בלוג בוורדפרסבבלוג עצמאי זה לא קורה. הדבר הכי קרוב לזה שעשוי לקרות, הוא ששוכחים לחדש את חבילת האחסון אחרי פרק זמן מסויים ואז האתר יירד מהאוויר. אבל, כאן האחריות עוברת אליך ואין לך תלות במשהו חיצוני. כדי להימנע מזה אפשר פשוט להגדיר בחברת האחסון שהחבילה תתחדש באופן אוטומטי בתום תקופת האחסון, או לכתוב לעצמך תזכורת ביומן לגבי תאריך החידוש.

ומה אם חברת האחסון נסגרת?

במקרה כזה, במידה ומדובר בבלוג שבנוי על מערכת וורדפרס, אפשר בקלות לבצע גיבוי לאתר, ובמספר קליקים לעבור לחברת אחסון אחרת ולהעביר את הבלוג AS IS לחברה חדשה, כך שהאתר לא יחווה ירידה מהאוויר ליותר ממספר שעות ספורות.

סיבה נוספת לפתוח בלוג עצמאי ולא בפלטפורמה סגורה, היא השליטה על התכנים שמופיעים לצד הטקסט שלך.

בפלטפורמות בלוגים סגורות מסויימות יוצגו לצד הפוסטים שלך פרסומות (מישהו צריך להרוויח מכך שהוא נותן לך לפתוח בלוג בחינם), וייתכן שיוצעו לצד הפוסטים שלך המלצות לתכנים של בלוגרים אחרים.

בפלטפורמה עצמאית זה לא יקרה: יש לך שליטה על כל מה שמופיע בצידי הפוסטים, מעליהם ומתחתיהם. ואם מחליטים להוסיף פרסומות לצד הטקסטים – הרי שהמרוויח היחיד מהן זה את/ה.

ואם בוורדפרס עסקינן, פתיחת בלוג בוורדפרס מהווה יתרון נוסף. מאחר ומדובר בפלטפורמה שמבוססת קוד פתוח, אפשר בכל רגע נתון להוסיף לה פיצ’רים נוספים – אם באופן עצמאי ואם בסיוע של מתכנת. אפשר להפוך את הבלוג לאתר מלא, שדרכו ניתן גם למכור מוצרים פיזיים או דיגיטליים (כלומר להוסיף סביבה של חנות מקוונת), להוסיף מערכת למידה ולהציע קורסים בחינם/בתשלום, להוסיף מספר בלתי מוגבל של עמודי תוכן כמו עמוד עם טופס יצירת קשר, עמוד “אודות”, עמוד “השרותים שלי”,… ואפשר גם להוסיף מערכת שלמה של דיוור ולהתחיל לאסוף עוקבים ולשלוח להם עדכונים באופן שוטף על פוסטים חדשים ועל שרותים חדשים שיש לך להציע.

למה פתוח בלוגאם עדיין לא השתכנעת, סיבה נוספת לפתיחת בלוג עצמאי היא כל נושא העיצוב שלו. כאמור, בפלטפורמת בלוגים המונית וסגורה, אין לך שליטה על עיצוב הבלוג והפוסטים שלך. המקסימום שניתן לעשות הוא להבליט טקסטים, ליצור רשימות ממוספרות, להוסיף עיטורים לטקסט ולעתים אף לשנות את הצבעים שלו.

אבל מה לגבי כל החלק העליון של הבלוג? והצבעים של כל האתר? והמיתוג שאינו שייך לך? והלוגו של הפלטפורמה בה הבלוג יושב שמופיע במקרה הטוב בתחתית כל עמוד ובמקרה הגרוע ממש בתור הלוגו?

באתר וורדפרס עצמאי תהיה לך שליטה מלאה על העיצוב: אפשר להוסיף את הלוגו שלך לראש האתר, תפריט ניווט שיוביל בדיוק לעמודים שיוחלטו על ידך, אפשר ליצור סרגל צידי עם קישורים לכתבות נוספות (שלך! ולא של אף אחד אחר), האפשרויות הן בלתי נגמרות, ובוורדפרס אפשר באמת לעוף עם הדמיון וליצור עיצובים ומיתוג אישי של הבלוג ככל העולה על רוחך. ואם מגדילים ראש ולומדים איך לעבוד עם תוסף אלמנטור המופלא אז באמת השמים הם הגבול מבחינה עיצובית.

לסיכום, אני חושבת שהנקודה הובהרה: הסיבה שכדאי לפתוח בלוג עצמאי בפלטפורמת וורדפרס ולא דרך אתרי בלוגים חינמיים היא השליטה על התוכן, העיצוב והשקט הנפשי בידיעה שהחומרים נשארים באוויר כל עוד אנחנו מחליטים להשאיר אותם באוויר, ואף מגפה עולמית או גחמה של מישהו שמחליט להוריד את השאלטר, ישפיעו עליך ועל התכנים שלך.

אני יודעת שעוד לא דיברתי על הנושא החשוב ביותר – איך פותחים בלוג עצמאי בוורדפרס בלי ידע בבניית אתרים? איך נרשמים לחברת אחסון, מתקינים את מערכת וורדפרס, מגדירים אותה, מכניסים תכנים, מעצבים את הבלוג וכו’ וכו’ וכו’? הרי הוזכר בראשית הכתבה העניין של הפשטות וכמה שזה קל לפתוח בלוג במערכת חינמית, אז איך עוברים את המשוכה הזאת כשרוצים לבנות אתר עצמאי?

ובכן, נתחיל מזה שיש שלל מדריכים ברשת שמלמדים איך בונים בלוג/אתר וורדפרס עצמאי. ואם רוצים להתחיל את התהליך כמו שצריך, ממש מהצעדים הראשונים והבסיסיים ביותר (שאגב הם מאוד פשוטים) ועד למצב בו יש לך בלוג באוויר אותו בנית בעצמך, אפשר להירשם לקורס המקיף שלנו שילמד אותך את כל מה שצריך לדעת. הקורס נבנה מההתחלה ועד הסוף במחשבה על מי שאין לו ידע קודם בבניית אתרים או מי שרוצה לעשות סדר בדברים כדי להבין איך עובדים נכון עם וורדפרס.

הנה מה שלומדים בקורס:

  • הרשמה לחברת אחסון
  • רישום דומיין
  • התקנת וורדפרס בקליק
  • מידע על עלויות צפויות
  • עבודה נכונה עם אלמנטור
  • בנייה ועיצוב של כל חלקי האתר
  • יצירת רשימת דיוור
  • תחזוקה וניהול בלוג
  • התקנת תבניות ותוספים
  • התאמה למובייל
  • בנייה וניהול טפסים
  • שיתוף תכנים ברשתות חברתיות
  • ניהול תגובות גולשים
  • גיבוי תכנים
  • תחזוקת אתר שוטפת

הנה סרטון הסבר על הקורס:

 

נשמע מעניין? אפשר לקרוא פרטים נוספים ולהירשם לקורס בקישור הזה.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(1)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

סליחה על ההפרעה...

* הקישור נפתח בחלונית חדשה כך שיהיה אפשר להמשיך לקרוא את הכתבה

דילוג לתוכן