איך מגבים אתר וורדפרס ומבטיחים שקט נפשי בפריצה הבאה לאתר שלכם

אם חוויתם בעבר פריצה לאתר שלכם או שהשרתים בהם האתר מאוחסן הותקפו והאתר ירד בעקבות זאת מהאוויר למספר שעות, ייתכן והלב שלכם החסיר פעימה לרגע במחשבה של ״מה אם כל החומר שלי הלך לאיבוד?״

בימים בהם מתקפות סייבר על שרתים ישראליים הולכות וגוברות, נראה שאף אחד לא מוגן ב-100% והפריצה הבאה נמצאת ממש מעבר לפינה. מלבד החשיבות בבחירת חברת אחסון איכותית ואמינה שיודעת להתמודד עם מתקפות כאלה ולהגן על השרתים בהם יושבים האתרים שלכם, ולא פחות חשוב מכך – שומרת על גיבויים יומיומיים למקרי קיצון בהם תוכן האתר שלכם נמחק לחלוטין, אתם יכולים בהשקעה חד פעמית של 99$ להבטיח לעצמכם שקט נפשי בידיעה שמלבד הגיבוי המובטח של חברת האחסון, בכל רגע נתון יש לכם גם גיבוי משלכם של כל חומרי האתר שלכם שאותו תוכלו לשלוף במקרה הצורך ובתוך דקות בודדות לשחזר את האתר שלכם במלואו.

בהדרכה הבאה נלמד איך עובדים עם תוסף All In One WP Migration החינמי, שמאפשר בגרסתו החופשית ליצור גיבוי של האתר באופן יזום (כלומר, לא אוטומטי), לייצא את קובץ הגיבוי למחשב שלכם ולייבא אותו לכל אתר אחר שתרצו להציג בו את התוכן. אפשרות זו מתאימה למקרים בהם נרצה להעביר אתר מחברת אחסון אחת לאחרת, לשחזר את האתר שלנו אם עשינו בו שינוי גדול שגרם לשיבוש מסויים, או במקרה בו האתר שלנו נפרץ ונרצה במהירות להחזיר אותו במלואו לאוויר.

התוסף אמנם חינמי, אך הוא מגיע עם שלוש מגבלות עיקריות:

  1. קובץ הגיבוי שלכם צריך להיות בגודל מקסימלי של 512 מגה בייט. זה אומר שאם יש לכם אתר עמוס וגדוש בתכנים ובקבצים, כנראה שתעברו את מגבלת ה-512 מגה ולא תוכלו לייצא אותו (אלא אם תרכשו ב-69$ את גרסת ה-unlimited של התוסף)
  2. הגיבוי שתוכלו לבצע הוא ידני בלבד, כלומר לא תוכלו לתזמן גיבויים אוטומטיים אלא תאלצו לבצע ייצוא של האתר כולו בעצמכם בכל פעם שתידרשו לכך (כלומר, במידה והאתר שלכם נפרץ ולא עשיתם גיבוי… לא תוכלו לשחזר אותו)
  3. תוכלו לשמור את הגיבוי למחשב שלכם בלבד, דבר שכמובן יזלול מהמחשב שלכם נפח דיסק.

מה מקבלים בתמורה לרכישת תוסף אקסטרה:

לתוסף החינמי יש מספר גרסאות בתשלום והן משתנות בהתאם לסוג הפלטפורמה בה תבחרו לאחסן את הגיבוי שלכם. לדוגמה, אם תרצו לייצא את הגיבויים לאחסון שלכם בגוגל דרייב, כפי שנראה בסרטון ההדרכה בהמשך, תוכלו לרכוש את התוסף הספציפי לגוגל דרייב ב-99$ והוא יפתור לכם את כל שלוש המגבלות של הגרסה החינמית:

  1. תוסר מגבלת ה-512 מגה בייט של גודל קובץ הגיבוי (כלומר לא תצטרכו לרכוש גם את תוסף ה-unlimited שהוזכר מקודם)
  2. תוכלו לקבוע גיבוי אוטומטי פעם בשעה/ביום/בשבוע/בחודש
  3. הגיבוי האוטומטי יישמר בגוגל דרייב ולא ייקח מקום אחסון במחשבכם האישי.

באותה מידה תוכלו לבחור לגבות את האתר שלכם בדרופבוקס, One Drive, גוגל קלאוד, אמזון AWS ועוד, ישנה רשימה ארוכה של פלטפורמות אחסון שתוכלו לבחור ביניהן ולרכוש תוסף ייעודי כדי לשמור עליו את הגיבויים האוטומטיים שלכם.

צפו בהדרכה מלאה על תוסף העברת האתרים והגיבוי All In One WP Migration:

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(3)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

סליחה על ההפרעה...

* הקישור נפתח בחלונית חדשה כך שיהיה אפשר להמשיך לקרוא את הכתבה

דילוג לתוכן