מבינה מלאכותית למוצר מוגמר: תהליך עיצוב והדפסה של משטח גיימינג

תחום ההדפסה על פי דרישה (POD) פורח בשנים האחרונות, עם חברות רבות המציעות את ההזדמנות להטביע את העיצובים שלנו על מוצרים שונים. בשנה האחרונה תחום זה קיבל בוסט נוסף עם התפתחותם של כלי הבינה המלאכותית כדוגמת מידג’רני, דאלי, לאונרדו ודומיהם, שמאפשרים למי שאינו עוסק בעיצוב גרפי, איור ואמנות – “ליצור” עיצובים מעניינים ומיוחדים, שאותם ניתן להדפיס על מוצרים בעזרת פלטפורמות ה-POD.

בכתבה זו אשתף בתהליך היצירה של משטח העבודה שלי (באנגלית מוצר זה נקרא Gaming Pad או Desk Pad) – החל משלב יצירת הגרפיקה במידג’רני ועד הגעת המוצר אלי הביתה והנחתו במשכנו החדש 🙂

איך תהליך ההדפסה לפי דרישה (Print On Demand) עובד

תהליך ההדפסה לפי דרישה עובד בצורה כזאת:

אנו מעלים עיצוב שלנו לאחת מפלטפורמות ה-POD הקיימות כיום בשוק, מציעים את המוצר למכירה וכאשר לקוח מבצע הזמנה, פלטפורמת ה-POD מנהלת את השאר, כלומר את שלב ההדפסה והשילוח לבית הלקוח. אנו משלמים את עלויות ההדפסה והמשלוח לחברת ה-POD, והרווח נגזר מהחלק הנותר מהתשלום של הלקוח.

למרות שאני לא מתכננת כרגע לבנות עסק כזה, הקונספט של עיצוב מוצרים ייחודיים מאוד סיקרן ועניין אותי והתחלתי לחקור אותו לעומק. הרעיון של יצירת מוצרים עם עיצובים ייחודיים – בין אם מדובר בבגדים או במוצרים לבית, מאוד קסם לי, ומאחר וחברות POD רבות מאפשרות לכל אחד ליצור חשבון בחינם ולהתחיל לעצב מוצרים, החלטתי להירשם לכמה מהן כדי לעצב פריטים שונים ולשלוח אותם לעצמי. עד היום עיצבתי שני זוגות מכנסי טייץ, זוג נעליים וחזיית ספורט באמצעות שלושה ספקי POD שונים: Printful (אחת החברות הפופולריות בשוק), Sublimminator (ספק קטן יותר ופחות מוכר מסין) ו-InkPod (ספק סיני נוסף). הייתי מרוצה מהתוצאה של כל אחד מהפריטים, ופרוייקט העיצוב הבא שלי היה משטח גיימינג, המיועד (במקרה שלי) לשימוש כשטיח שולחני ולא למשחקים, כלומר כאלמנט דקורטיבי לשולחן העבודה שלי.

מציאת ספק להדפסת המוצר

כשחיפשתי משטח גיימינג מתאים אצל הספקים השונים, לא הייתי מרוצה מהאפשרויות הזמינות, ואלו שכן אהבתי היו יקרים מאוד, בעיקר בגלל מחיר המשלוח לישראל, שלעתים הגיע כמעט למחיר המוצר עצמו. לכן, החלטתי לנסות משהו שונה הפעם – במקום ללכת על פלטפורמה ייעודית של Print On Demand, בדקתי אם ישנם משטחי גיימינג בעיצוב אישי באליאקספרס. להפתעתי גיליתי שאכן ישנן מספר חנויות שמציעות את המוצר, והשלב הבא היה לחפש ספק שמציע משטח בגודל שרציתי, ושיש לו הרבה ביקורות חיוביות.

לשמחתי מצאתי כזה – הנה קישור למוצר. ניתן לבחור בין מספר גדלים של משטחים, וישנן הוראות לגבי שליחת התמונה שרוצים להדפיס על המשטח. לי התאים משטח בגודל 80 ס”מ על 30 ס”מ, ובעובי של 3 מ”מ.

התהליך ב-Aliexpress שונה מזה של רוב ספקי ה-POD, מאחר ואין אפשרות ליצור מוקאפ תלת-מימדי של המוצר לפני הדפסתו, כפי שניתן לעשות בהרבה מחברות ה-POD הייעודיות. ב- Aliexpress, הייתי צריכה לשלוח את העיצוב שלי למוכר דרך מרכז ההודעות ולקוות שההדפסה תצא טוב. מאחר ובמקרה זה מדובר במשטח מלבני פשוט, שלא דורש “הלבשה” של העיצוב בצורה מדוייקת והתאמת ההדפס לחלקים שונים של המוצר כמו למשל בבגדים, תיארתי לעצמי שאם אשלח תמונה בגודל המדוייק של המוצר (כאמור – בחרתי בגודל משטח של 80 על 30 ס”מ) ובאיכות גבוהה, ההדפסה תצא כמו שצריך (אני ממליצה אפילו לשלוח תמונה גדולה ב-2-3 ס”מ מכל צד).

תהליך יצירת הגרפיקה

אני לא מעצבת גרפית ואין לי כשרון ציור ואיור. לכן, השתמשתי במידג’רני כדי ליצור את העיצוב.

הנה תהליך יצירת הגרפיקה במידג’רני, החל מיצירת התמונה הראשונית:

התחלתי עם הפרומפט הפשוט הזה:

botanical forest –tile

אלו 4 התמונות שמידג’רני יצר עבורי:

החלטתי לבצע אפסקייל לתמונה מס’ 3. הנה היא לאחר ההגדלה:

מאחר ומשטח העבודה שאני רוצה להלביש עליו את הגרפיקה הוא מלבני, השתמשתי בתכונת ה-panning של מידג’רני והמשכתי את יצירת התמונה באמצעות כפתור החץ ימינה. כשאפשרות הרמיקס מופעלת, ניתן גם לשנות את הפרומפט. מחקתי את פרמטר ה-Tile, שיניתי קצת את הטקסט וביקשתי רקע שחור. הנה הפרומפט החדש:

forest with some flowers, black background

וזו התמונה שבה בחרתי מבין ארבע האפשרויות:

המשכתי עם ה-Panning כדי ליצור תמונה רחבה יותר. זהו הפרומפט החדש שביקשתי ע”י לחיצה חוזרת על כפתור החץ הימני:

few flowers, big space of black background

כאן ניסיתי לקבל יותר רקע ופחות פרחים. מידג’רני כמו מידג’רני, לא הקשיב לי 🙂 אבל אהבתי את התוצאה אז זרמתי איתו:

התמונה עדיין לא מוכנה, רציתי שתהיה אפילו יותר רחבה, אז ביצעתי פאנינג נוסף, שוב ימינה, וזה הפרומפט שכתבתי:

black background

שוב ניסיתי לקבל קצת יותר רקע וקצת פחות פרחים. ושוב – מידג’רני בשלו. אמנם במבט מרחוק (מאוד רחוק) אפשר לראות שמידג’רני ניסה ליצור קצת יותר רקע, אבל – ידעתי שהסיכוי נמוך מאחר ואפשרויות ה-Outpainting (כפתורי הזום והפאנינג) יוצרים המשכיות לתמונה קיימת ולרוב לא ישנו אותה בצורה דרמתית. זו התמונה שהחלטתי להמשיך איתה:

בשלב הזה החלטתי לגוון, וללכת על פאנינג שמאלה. רציתי גם להוסיף יצורים חמודים לתמונה, וזה הפרומפט החדש שכתבתי יחד עם כפתור הפאנינג השמאלי:

cute dwarves in the forest, black background

שוב מידג’רני הוציא את הצד הסורר שלו והציב רק גמד אחד בכל אחת מארבע התמונות. יכולתי לנסות שוב, אבל גם במקרה הזה אהבתי את התוצאה. זו התמונה שנבחרה:

וזהו – זה העיצוב הסופי שלי!

השלב הבא בתהליך היה הגדלת התמונה מאחר והתמונות שמידג’רני מייצר אינן גדולות מספיק בשביל מוצרים מודפסים. למזלנו, יש בשוק כלי AI רבים שעושים עבודה נהדרת בהגדלת תמונות ושמירה על האיכות שלהן. אני בחרתי בכלי של Pixel Cut.

לאחר קבלת תמונה באיכות גבוהה, חתכתי אותה כך שתתאים לגודל של המשטח שרציתי להזמין. ניתן לחתוך תמונות בעזרת פוטושופ או כלים חינמיים כמו pixlr. לאחר מכן, ביצעתי הזמנה, שלחתי את הקובץ לספק וכל מה שנותר לי לעשות הוא לחכות בקוצר רוח לחבילה שלי.

התוצאה הסופית

פאסט פורוורד שלושה שבועות – והגמד שלי הגיע לידיי.

התוצאה לפניכם:

 

 

לסיכום

להגיד שאני מרוצה מהתוצאה זה אנדרסטייטמנט. אני עפה עליה ברמות! הצבע של ההדפסה חזק ועמוק, המשטח מרגיש איכותי ויציב ובשורה התחתונה מדובר מבחינתי בהצלחה גדולה – על אף שקצת חששתי להזמין מוצר מהסוג הזה באליאקספרס. למדתי שאם עושים את הכל כמו שצריך – שולחים תמונה בגודל הנכון ובאיכות טובה ומוצאים חנות עם ביקורות חיוביות – יהיה מאתגר מאוד לטעות.

בימים אלה אני עובדת על סרטון שבו אספר על תהליך ה-Print On Demand בצורה מפורטת עם דוגמאות לספקים ולמוצרים נוספים שעיצבתי. הסרטון יעלה בקרוב לערוץ היוטיוב של מקום ברשת. מוזמנים להירשם לערוץ כדי לדעת מתי הוא עולה לאוויר!

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(3)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן