איך לצמצם מקרים של נטישת עגלת קניות בוורדפרס

אם יש לכם חנות אונליין במערכת וורדפרס ולא התקנתם בה תוסף של נטישת עגלה (יהיה נכון יותר לכתוב תוסף של שיקום עגלה נטושה), ייתכן ואתם משאירים הרבה כסף על הרצפה. ממש כך!

בהדרכה הבאה נלמד איך עובדים עם תוסף נטישת עגלה חינמי שפועל באתרי מכר מבוססי וורדפרס + ווקומרס. התוסף נקרא WooCommerce Cart Abandonment Recovery והוא פשוט מאוד לתפעול.

מטרת התוסף היא אחת: לגרום ללקוח שהתחיל רכישה להשלים אותה. התוסף יודע לשלוח מייל לגולשים שהגיעו עד לשלב התשלום באתר שלנו אך מסיבה כלשהי בחרו ״לנטוש״ את העגלה ולא לסיים את תהליך הרכישה.

במידה וגולש באתר שלכם מגיע לשלב מילוי הפרטים ומכניס את כתובת האימייל שלו, המערכת קולטת את ההזמנה ותוסף נטישת העגלה יחל לפעול במידה וההזמנה לא הושלמה תוך 15 דקות.

בתוסף עצמו עלינו להגדיר מספר דברים כמו תזמון שליחת המייל (או המיילים) שנרצה לשלוח לגולש לאחר הנטישה, המלל שנרצה לכתוב במייל, קופונים שנרצה להוסיף למייל, ועוד מספר הגדרות כלליות נוספות.

לפני שנעבור להדרכה עצמה, בואו נסקור קצת את הנתונים הלא מעודדים (בלשון המעטה) לגבי עגלות נטושות בעולם האיקומרס, כדי שתבינו כמה הדבר נפוץ. לאחר מכן, בעזרת ההדרכה, תראו כמה פשוט וקל להפעיל את התוסף ולגרוף את הרווחים שייתכן ובלעדיו לעולם לא היו מגיעים לכיס שלכם.

(מעוניינים לעבור ישירות להדרכה? לחצו כאן)

אחוז נטישות העגלה בחנויות אינטרנטיות

לפי ויקיפדיה, שיעור נטישות העגלה בקרב אתרי איקומרס עומד על בין 60 ל-80 אחוזים, עם ממוצע של 67.91%. באתר Brilliance לעומת זאת, הסטטיסטיקה קודרת יותר – מחקר שבוצע על ידי האתר גילה ששיעור נטישות העגלה עמד על 77.13% ב-2019. מדובר בממוצע בינלאומי, כלומר המחקר נעשה על פני מספר מדינות, כאשר היו הבדלים מסויימים בין מדינה למדינה. במאמר שפורסם באתר של מכון הייצוא הישראלי, מצויין ש-70% מתהליכי הרכישה המקוונת מסתיימים בנטישת עגלה (גם כאן הכוונה היא לנתונים גלובליים). למרות שישנם הבדלים בין המחקרים, אנחנו רואים כי הנתונים אכן מצביעים על בין 60 ל-80 אחוזים, מה שאומר ש… זה ה-מ-ו-ן!

מהנתונים האלה אנחנו מבינים שמסך כל הגולשים שכבר הכינו את כרטיס האשראי ביד והתכוננו ללחוץ על כפתור התשלום באתר שלנו, רק כשליש (במקרה הטוב) או עשרים אחוז (במקרה הפחות טוב) עשו זאת בסופו של דבר. מבאס נכון?

החדשות הטובות הן שיש דרכים יעילות לזכות בחלק מההכנסות האבודות האלה בחזרה, ואחת מהן כאמור היא בעזרת תוסף שיקום עגלה שמאפשר שליחת מייל לגולש הנוטש.

בעוד אחוזי הנטישה גבוהים, מסתבר (לפי המחקר של Brilliance) ששיעור פתיחת המיילים שנשלחים במטרה לשקם את הרכישות הוא גבוה מאוד ובשנת 2019 עמד על כ-43%. זה מראה שכשאנחנו עושים את האקסטרה מאמץ ופונים ללקוח עם מסר רלוונטי עבורו, אפשר לקבל תוצאות טובות.

בהמשך לכך, גם אחוזי ההמרה של אותם מיילים הם יפים –  שיעור הגולשים שפתחו את המייל שנשלח אליהם במטרה לשקם את עגלת הקניות וביצעו לבסוף את הרכישה עומדים על אזור ה-8 אחוזים. שיטת חישוב אחוזי ההמרה היא כזאת – מספר העגלות ששוקמו (כלומר התבצעה טרנזקציה של סכום העגלה) חלקי מספר המיילים שנפתחו.

בואו נדבר במספרים כדי שתהיה לנו תמונה יותר מוחשית מבחינת הסכומים שניתן להציל בזכות שיקום עגלות נטושות. אם לדוגמה מערכת האתר שלחה מיילים ל-100 גולשים שנטשו את העגלה שלהם באתר שלנו, וסך כל המוצרים בסל הקניות של כל אחד מהם עומד על 300 שקל, לפני הנתונים שהתקבלו במחקר של Brilliance יפתחו את המייל 43 גולשים, כלומר – יש לנו אופציה לקבל 12,900 ש״ח בחזרה. מאחר ואחוז ההמרה עומד לפי המחקר על כ-8, רק שלושה או ארבעה גולשים ישלימו את הרכישה. למרות שנראה כי מדובר במספר קטן של רוכשים, ההכנסה שלנו תגדל ב-900 עד 1200 שקלים רק בזכות התוסף הקטן שהתקנו באתר ששולח מייל לגולש שהחליט מסיבותיו הוא לא לרכוש את המוצרים. שווה להשקיע כמה דקות בהפעלת תוסף כזה (שעובד באופן אוטומטי) בשביל הסכום הזה, לא?

אז אחרי שהבנו כמה חשוב להתקין את התוסף, בואו נסקור את הסיבות שבגינן גולשים מחליטים לנטוש עגלות רגע לפני התשלום.

סיבות לנטישת עגלה

לפי מחקר של אתר statista.com, שסקר את הסיבות הנפוצות לנטישת עגלה, עלות המשלוח היוותה את הגורם העיקרי לנטישה. 54% מהנוטשים עשו זאת בגלל עלויות משלוח גבוהות מדי. חשוב לציין כי מחיר מוצר גבוה מדי, באופן מפתיע, לא הופיע כלל כאחת מ-10 הסיבות הראשונות לנטישת עגלה. המסקנה? הלקוח רוצה עלות משלוח נמוכה או לקבל משלוח חינם, גם אם זה אומר שהוא ישלם יותר על המוצר עצמו. בתוסף שיקום העגלה איתו נלמד לעבוד, נראה שישנה אפשרות להציע לגולשים, במייל שנשלח אליהם לאחר הנטישה, אופציה לשילוח חינם. אם זה משהו שתוכלו להציע אותו, ייתכן וכדאי לחשוב על הטבה מסוג זה.

סיבות נוספות שגורמות לנטישת עגלה:

  • תהליך רכישה מעיק – שדות רבים שהגולשים נדרשים למלא עד ההגעה לשלב התשלום עשויים לעייף אותם ולגרום להם פשוט לוותר על התענוג. אפשר לפתור את זה על-ידי צמצום השדות. בווקומרס למשל, ישנם מספר תוספים שמאפשרים לצמצם את שדות התשלום המובנים שמגיעים עם התוסף. בכתבה הזאת אפשר לקרוא על אחד מהם. בנוסף, נסו להימנע מלחייב את המשתמשים ליצור חשבון באתר שלכם כדי לרכוש מוצר. יש להם כל כך הרבה חשבונות וסיסמאות לזכור – של המייל, של הבנק, של האשראי, של הסמארטפון וכו׳. למה להכביד עליהם עם פתיחת חשבון באתר נוסף ורק להאריך להם את הדרך עד לרכישה?
  • חשש מקנייה לא מאובטחת – מי מאיתנו לא חושש שיבוא יום וכל פרטי האשראי שלו יהיו גלויים לעיני כל בעקבות דליפת מידע מאתר לא מאובטח? אחת הדרכים ״להרגיע״ את הגולשים שלכם, והיא נדרשת במיוחד באתרי מכר, היא התקנת תעודת SSL. בידקו עם שרת האחסון שלכם כיצד עושים זאת, ובנוסף – וודאו שהתוספים, התבניות והתקנת הוורדפרס שלכם תמיד מעודכנים לגרסאות החדשות ביותר. גרסאות חדשות לרוב סוגרות פרצות אבטחה שהתגלו בגרסאות קודמות
  • הפתעות בדף התשלום – אחד הדברים שעשויים לעצבן במיוחד את הגולשים שלכם הוא חוסר שקיפות: הם החליטו על רכישה, ראו את מחיר המוצר והסכימו להוציא את הסכום מהכיס שלהם, אבל רגע לפני שהם משלמים, הם מגלים פתאום שלסכום הסופי התווספה פתאום עלות לא מבוטלת של דמי משלוח או מיסים. היו שקופים כבר מתחילת תהליך ההזמנה באשר למחיר הסופי – ציינו האם המוצרים כוללים מע״מ ומהן עלויות המשלוח בטרם הגולש הגיע לשלב התשלום הסופי
  • בעיות טכניות – אתר ש״נופל״ לעתים קרובות ולא מצליח לעמוד בעומס הגולשים או שמאוחסן בשרת זול, יכול להוות סיבה נוספת ומאוד מיותרת של נטישת עגלה. אתרי מכר מומלץ לאחסן בשרתים חזקים ואיכותיים! בנוסף, אם אתם יוצאים ביום מסויים במבצע ויודעים שעשוי להיות לכם עומס על השרת, עדכנו על כך את חברת האחסון שלכם כמה ימים מראש ובקשו מהם סיוע לקראת הסייל כדי להימנע מנפילת האתר באמצע רכישה של לקוח
  • אין מספיק שיטות תשלום – באתרי איקומרס בכלל ובווקומרס בפרט, קל מאוד להציב כפתור רכישה דרך פייפאל. אבל מה אם ללקוח שלנו אין פייפאל, ואתם לא מאפשרים אף דרך אחרת לרכוש את המוצר?
    תהליך רישום לחברת סליקה ישראלית אינו מסובך, ויש חברות רבות שמציעות כיום תוספי וורדפרס שבעזרתם אפשר בקלות לחבר בין ווקומרס לשירות הסליקה. מוזמנים לקרוא את הכתבה הבאה המתארת את אופן ההרשמה לסליקה של MAX ולחיבור המסוף שלכם בקלות לאתר וורדפרס בעזרת תוסף חינמי ופשוט
  • מדיניות החזרות לא ברורה – חשש נוסף שעשוי לגרום לגולשים שלכם לוותר על הקניה הוא מדיניות ההחזרות. מלבד זה שהחוק מחייב להציג באתר את מדיניות ההחזרות, חשוב לכתוב את המידע בצורה ברורה ולא מסורבלת ומעורפלת. תנו לגולשים שלכם להבין שיש להם עם מי לדבר במידה והם אינם מסופקים מהמוצר.

תוסף נטישת עגלה לוורדפרס

כפי שצויין בתחילת הכתבה, בהדרכה הבאה נלמד איך עובדים עם תוסף בשם WooCommerce Cart Abandonment Recovery שמתחבר לתוסף ווקומרס ולאחר מספר הגדרות ראשוניות יעבוד בצורה אוטומטית וישלח מיילים לגולשים שמחליטים לנטוש את העגלה. התוסף יודע גם להציג נתונים אודות מספר העגלות שניתנות לשיקום, מספר העגלות ששוקמו בפועל בזכות התוסף, אחוזי ההמרה ועוד.

לצפייה בהדרכה:

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(6)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

סליחה על ההפרעה...

* הקישור נפתח בחלונית חדשה כך שיהיה אפשר להמשיך לקרוא את הכתבה

דילוג לתוכן