איך ליצור תמונות סטוק עם מידג’רני?

עד לפני שנה הייתי מנויה למאגר תמונות הסטוק הפופולארי Freepik. שילמתי 89 יורו לשנה (ייתכן והמחיר כיום שונה) ונהניתי ממאגר גדול ומגוון של מיליוני תמונות סטוק ואלמנטים גרפיים שונים. זה היה שווה את המחיר והשתמשתי במאגר המון.
עד שמידג’רני הגיחה לעולם.

לקראת סוף שנת 2022, כשהתחלתי לשחק עם מידג’רני עוד בגרסה מס’ 4 ה”עתיקה”, הבנתי שאת Freepik אני כנראה לא אצטרך בעתיד. והעתיד הזה הגיע הרבה יותר מהר ממה שחשבתי ככל שבמידג’רני יצאו עם גרסאות חדשות ומשופרות. כבר בגרסה 5 היה שיפור עצום באפשרות ליצור דמויות ריאליסטיות, בעיקר אחרי שפרמטר ה- style raw יצא לאוויר. למעשה גרסה 5 היתה כל כך ריאליסטית, שבמידג’רני מיהרו להוציא עדכון גרסה כדי “להחזיר עטרה ליושנה” ולהשיב את הקסם המוכר והאהוב כך שהתמונות לא יצאו ריאליסטיות באופן אוטומטי אלא יכללו את האלמנטים היצירתיים שהמשתמשים אהבו בגרסאות הקודמות.
היום, כאמור, אין לי מנוי לאף מאגר תמונות. כשאני צריכה תמונה מסויימת אני פשוט יוצרת אותה במידג’רני. התענוג הזה עולה לי 10$ בחודש (המנוי הבסיסי מספיק לי כרגע ואם אני מסיימת את השעות החודשיות אפשר תמורת 4$ לשעה להוסיף עוד ועוד שעות). אמנם המנוי למידג’רני יקר יותר ממה ששילמתי ל-Freepik בחישוב שנתי, אבל אני לא משתמשת במידג’רני רק ליצירת תמונות סטוק אלא למגוון רחב של שימושים.
בכתבה זו אשתף אתכם בפרומפטים שיעזרו לכם ליצור תמונות סטוק במידג’רני. יש לכך מספר יתרונות על פני שימוש בתמונות ממאגרים קיימים, ואלו השניים הבולטים מבחינתי:

  1. התמונות שמיוצרות ע”י מידג’רני הן ייחודיות ורנדומליות, כלומר הן לא חוזרות על עצמן, כך שתמונות שניצור יהיו מקוריות ולא כאלה שאנחנו עשויים להיתקל בהן בכתבות באתרים אחרים* (דבר שיכול לקרות בקלות עם תמונות ממאגרי תמונות)
  2. מידג’רני מאפשר חופש וגמישות ביצירת תמונות. אפשר לפרט בפרומפט מה בדיוק נרצה לייצר, ורוב הסיכויים שנקבל משהו מתאים לתיאור שלנו (אולי נצטרך לבצע מספר ניסיונות). לעומת זאת, מה הסיכוי למצוא במאגר תמונות גנרי למשל, ילד שעומד לפני ספה אפורה ומחזיק ציור של ג’ירפה? וגם אם מצאנו תמונה כזאת – מה הסיכוי שהיא תהיה במאגר התמונות שאליו רכשנו מנוי?
ילד עומד לפני ספה אפורה, עם תמונה של ג'ירפה. מידג'רני
ילד עומד לפני ספה אפורה, עם ציור של ג’ירפה. מידג’רני

* חשוב להבהיר בנקודה זו, בנוגע לסעיף 1, שהתמונות שמייצרים במידג’רני מוגדרות כציבוריות, כלומר אינן מוסתרות ממשתמשים אחרים אלא אם עובדים במצב stealth שקיים רק בחבילת ה-Pro (שעולה 60$ בחודש). עם זאת, הסיכוי שמישהו יצטרך להשתמש בדיוק בתמונה שיצרתם לכתבה שלו ברשת וגם ידע למצוא אותה בין מיליוני המשתמשים של מידג’רני הוא קטן. בנוסף, ניתן לעבוד עם מידג’רני בשרת דיסקורד פרטי כך שלמשתמשים אחרים יהיה אפילו קשה יותר למצוא את התמונות שיצרתם.

פרומפטים ליצירת תמונות סטוק עם מידג’רני

לפניכם רשימה של 22 פרומפטים שיעזרו לכם ליצור תמונות סטוק בנושאים שונים בעזרת מידג’רני. אתם מוזמנים לשנות את הנושאים, האלמנטים והתיאורים כך שיתאימו לתמונה שברצונכם ליצור. מומלץ לנסות את הפרומפטים עם פרמטר הסטייל רואו (style raw–) ובלעדיו כדי לראות כיצד הוא משפיע על התמונות המתקבלות. הפרומפטים בכתבה זו מתמקדים בריאליסטיות – מצבים אמיתיים ואנשים “אמיתיים” (כלומר לא דמויות מצויירות).

נתחיל עם פרומפטים ליצירת תמונות ריאליסטיות כפי שמופיעים בספר האלקטרוני “75+ מתכונים מתקדמים למידג’רני“:

רגע אותנטי

Prompt: Raw photo taken in 1980 of a joyful woman on a lavender soft fluffy silk background, beautiful candid moment,35mm film feel, 16k, lumen, wide shot, Photography, Tilt Blur

מה אוכלים היום?

Overhead shot of assorted dim sum dishes from Chinese cuisine culture, featuring steamed buns, potstickers, and rice rolls, arranged in bamboo baskets on a patterned tablecloth

סדר וארגון אסתטיים

knolling of a chocolatier equipment, on a marble background

חדר שינה מודרני

A real photo of a perfect modern bedroom, with elegant furnishings, navy blue and white, deep colors, a tapet of peonies on the wall, interior design photography, volumetric lighting

צילום מוצר

In-studio shooting, product-view, perfume bottle on a marble surface, magical and luxurious quality, colorful light, magazine photography, photorealistic, ultra-detailed, raytracing, HDR, 16K

עובדים מהבית

A female working on her computer at home, skin detail, normal person and scene, candid moment, happy, real person, photograph

בריינסטורמינג בעבודה

A diverse group of graphic designers brainstorming in a modern office, sharing ideas with sticky notes on a glass wall

שבעת הפרומפטים שלמעלה לקוחים מהספר האלקטרוני “75+ מתכונים מתקדמים למידג’רני“. בספר זה הפרומפטים מוצגים יחד עם הסברים על הביטויים השונים המופיעים בהם ורעיונות לשימוש בתוצרים בעולם האמיתי. הספר כולל פרומפטים נוספים במגוון תחומים – תמונות סטוק בסגנון איור, פרומפטים ליצירת דמויות לספרי ילדים, פרומפטים ליצירת דפי מכתבים מעוטרים, רקעים לאתרי אינטרנט ודפי נחיתה, פרומפטים בנושאי עיצוב מוצרים, עיצוב פנים, עיצוב הבית, עיצוב אופנה, עיצוב אייקונים, לוגואים, מוקאפים ועוד. רכישת הספר מקנה גם גישה לקורס מידג’רני למתחילים. לפרטים נוספים – לחצו כאן.

המשך – פרומפטים נוספים ליצירת תמונות סטוק:

בית קפה חמים ונעים

Cozy coffee shop, warm tones, dawn, candid moment, DSLR 35mm film, 50mm lens

יוגה ברגוע

silhouette photography of a woman during yoga session,  tranquility and balance, mirrorless camera, 85mm lens, crystal clear

 סלון בוהו שיק

Minimalist boho chic living room, home decor, color negative film, canon v5 mark 3, wide-angle lens, high quality

סלט הירקות שלך בדרך

Rustic kitchen scene of sliced vegetables, homey and appetizing dinner, still life, DSLR, macro lens

לא נפסיק לרקוד

Music festival vibes, energetic crowd at the evening, action shot,point-and-shoot

סנואובורדינג

snowboard tricks at sunset, dynamic and youthful, action capture, black and white film, action camera

האוהבים הצעירים

A photo of a woman and her husband having a happy moment in the kitchen with soft light. smiling and looking at each other. She has a long, straight, shiny brown hair and is wearing a white t-shirt. He has a black beard on his chin and neck with a chubby face and full lips

זהירות על האצבע

a photo of a construction worker using a hammer at job site, with safety glasses on him, outside, daylight

מיד נעלה לשידור

nobody at an empty desk with streaming equipment to broadcast live conversation on social media

יום רנדומלי במשרד

two women and one man, Colleagues having a business meeting, realistic photography, authentic, real people

עוד יום במשרד

man in helmet holding open laptop working in a warehouse, DSLR, Nikon z8 wide angle lens –ar 16:9

לומדים בכיף

Children sitting in a circle, holding laptops or tablets with school backpacks lying nearby. The interior of the children’s playroom has a modern and colorful design. high resolution, soft shadows, taken with Sony Alpha A7 III camera with a Sony FE lens –ar 2:1

מסיבת סיום

front view of a woman catching a graduation cap, candid happy moment, festive, skin details, 8k

אמנות רחוב בפראג

Street wall art in Prague, vibrant and rebellious, documentary style, cross-processed film, 28mm lens –ar 16:9

עיצוב רספונסיבי

Responsive website design showcase, mobile, tablet and desktop side-by-side comparison, digital color, balanced brightness –ar 16:9

 

לסיכום

כפי שניתן לראות בדוגמאות בכתבה זו, במידג’רני אפשר כיום לייצר תמונות ריאליסטיות ברמה גבוהה שניתן להשתמש בהן לכתבות בבלוגים ובמגזינים או כתמונות נלוות לפוסטים ברשתות חברתיות. בנוסף, מאחר ומדובר בתמונות שלא כוללות פנים של אנשים אמיתיים, אין סיכון להשתמש בהן מהבחינה הזאת מאחר ואף אחד לא יוכל לטעון שצילמתם אותו והשתמשתם בתמונה בלי רשותו. במידה ואתם תוהים לגבי יצירת תמונות מהסוג הזה בכלי בינה מלאכותית אחרים כדוגמת דאלי, אידאוגרם, לאונרדו וכו’ – ניתן בהחלט לנסות, אבל מהניסיון שלי, מידג’רני הוא הכלי המוצלח ביותר כיום ליצירת תמונות מהסוג הזה.

אם יש לכם כרגע מנוי למאגר תמונות ועוד לא יצא לכם להתנסות במידג’רני, אני ממליצה להשאיר את המנוי ובמקביל לרכוש את החבילה הבסיסית של מידג’רני כדי להתנסות ביצירת תמונות בעצמכם עם הכלי המדהים הזה. לאט לאט תוכלו לראות אם אתם מסתדרים ומתחברים למידג’רני, ולהחליט את איזה מהמנויים תרצו להשאיר 🙂


 

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן