איך ליצור בקלות ובמהירות תוכן באנגלית לאתרי איקומרס בעזרת ChatGPT

 

המהפכה כבר כאן! אתם איתנו? או נשארים מאחור?

אם חייתם בכדור הארץ בזמן האחרון, בוודאי נתקלתם בכתבות בנושא בינה מלאכותית בטלוויזיה, בעיתון, באינטרנט ובעצם… איפה לא?

התחום הזה כבר התחיל לעשות מהפכה בעולמות הדיגיטל ומעורר את סקרנותם של… ובכן, כמעט כולם, ולא בכדי.

בסרטון הבא תוכלו לראות מספר דוגמאות לשימוש בכלי AI בשם ChatGPT שמאפשר לבעלי אתרים ליצוק תוכן לאתר בקלות ובמהירות. הכלי הזה, למורת רוחם של כל מי שמתפרנס מתחום כתיבת התוכן, עושה מהפכה של ממש וכבר שמעתי שחברות סטארטאפ פיטרו את כותבי התוכן שלהן והקופירייטרים לטובת שימוש כמעט בלעדי בכלי. אבל לפני שאתם מתחילים לחשוב כמה כסף הולך להיחסך לכם וכמה זמן הולך להתפנות לכם, חשוב לדעת שיש גם נורות אזהרה בהקשר של הסתמכות על תוכן מסוג זה בלבד באתר שלכם. לפני ש״נכבה״ את ההתלהבות (אל דאגה, לא נשאיר אתכם בבאסה), בואו נדבר רגע על מה זה בכלל ChatGPT?

הכלי הזה, במילים פשוטות, מאפשר לנו ליצור כל תוכן שנבקש ממנו תוך שניות בודדות, ובסרטון הבא נלמד איך אפשר לנצל אותו לטובת יצירת תכנים אינסופיים.

בדוגמה שבסרטון, ניקח אתר דרופשיפינג בינלאומי שמוכר מוצרים לכל העולם וכתוב בשפה האנגלית, ובעזרת ChatGPT נראה איך ליצור תכנים שבעבר היינו צריכים לשכור שירותים בתשלום עבורם, או לבזבז שעות על גבי שעות מהזמן היקר שלנו כדי לכתוב אותם בעצמנו.

למשל, נראה איך עם ChatGPT נוכל ליצור תוכן לקובץ שיכול לשמש כמגנט לידים ובכך לקדם הרשמה לניוזלטר. בנוסף, נראה איך אפשר ליצור פוסט בבלוג ואפילו סקריפט וקופי לפרסומת ממומנת. את כל אלה אפשר לעשות בעזרת הצ׳אטבוט כדי לקדם אתר דרופשיפינט בגוגל (או אתר מכל סוג אחר) ולהביא אליו יותר גולשים. לאחר הצפייה בסרטון, כדאי להמשיך לקרוא כדי להימנע מהאתר שלכם לקבל עונש מגוגל (ואתם ממש לא רוצים שמנוע החיפוש הכי פופולרי בעולם יעניש אתכם וימחק את האתר שלכם מעל פני האדמה).

ממה כדאי להיזהר כאשר מפרסמים תוכן שנוצר ע״י AI באתרי אינטרנט?

אז אחרי שראינו מה אפשר לעשות עם ChatGPT, חשוב להבין גם את ההשלכות של הסתמכות מוחלטת על תכני AI באתרי אינטרנט. הבעיה הגדולה ביותר שעשויה להיווצר אם תחליטו לפרסם מעכשיו את כל הכתבות והתכנים באתר שלכם ע״י פלט של ChatGPT ודומיו היא Plagiarism, או בעברית פשוטה – גניבת תוכן.

תכני ה-AI הרי חייבים להיווצר מאיפשהו. אין באמת מכונה מלאכותית שיושבת לה אי שם בהר מבודד ויודעת לחשוב ולהמציא תוכן מהראש, בתוך שניות בודדות. כדי ליצור את התוכן, כלי בינה מלאכותית מסתמכים על מידע שכבר זמין באינטרנט. הם אוספים מידע על הנושא המבוקש ומרכיבים קוביות טקסט בפורמט נכון מבחינה דקדוקית. ולכן, ישנו סיכוי (לא רע בכלל) שפסקאות מסויימות מועתקות במלואן מאתרים קיימים. ולמרות שהכתבה המתקבלת כולה מ-ChatGPT לקוחה ממקורות שונים באינטרנט, מה שכביכול אמור להפוך אותה למקורית, גוגל יודע לזהות זאת ויכול להחליט ביום אחד שהאתר שלכם מפר את הכללים (כי הרי גניבת תוכן זה Big No No) ופשוט ״יעלים״ את האתר שלכם ממנוע החיפוש. בנוסף, בגוגל הודיעו שתוכן שנוצר כולו באמצעות AI מהווה הפרה של התנאים שלהם.

אז מה הפתרון?

ובכן, בראש ובראשונה – לא להסתמך ב-100% על תכנים שנוצרו באמצעות מכונות בינה מלאכותית. לדוגמה – אם כבר חלמתם איך אתם בונים אתר אינטרנט שמשמש כחנות דרופשיפינג ולא כותבים בו מילה אחת – אלא לוקחים את תיאורי המוצרים, הכתבות בבלוג, התוכן של העמודים הסטאטיים וכו׳ – מכלים כמו ChatGPT, אני מצטערת לנפץ לכם את החלום אבל יש סיכוי טוב שבתוך זמן קצר האתר שלכם יקבל עונש מגוגל ואף אחד כבר לא ידע שהוא קיים…

לכן, אם החלטתם להשתמש בכלי AI כדי לפרסם תוכן באתר, יש לעשות זאת בתבונה, ולהוסיף תוכן משלכם לאתר או לפחות לבצע שכתוב לתכנים – להוסיף פסקאות משלכם, להוסיף סעיפים, לשנות גראמר וכו׳.

מה שעוד חשוב לעשות זה לבדוק את מקוריות הכתבות באתרים כדוגמת Originality.ai. הכלי הזה סורק את התוכן ובודק את איכותו מבחינת מקוריות וגניבת תוכן. לכן כדאי לקחת כל תוכן שקיבלתם מכלי AI ולהעביר אותו בבדיקה של Originality.ai. אם אתם מקבלים תוצאה שאומרת שאחוז המקוריות של הכתבה שואף ל-0, חשוב לשנות את הטקסט. כלי הבדיקה של Originality.ai אינו חינמי, אבל הוא גם לא יקר – עבור בדיקה של 100 מילים תשלמו 0.1 דולרים. כלומר, בדיקת כתבה של 1000 מילים למשל תעלה לכם 10 סנט. מחיר שתסכימו לשלם כדי להימנע מעונש של גוגל?

לסיכום

הבינה המלאכותית נכנסה בסערה לחיינו ונראה שכל יום מתווסף כלי נוסף שיודע לכתוב עבורנו תוכן ולייצר תמונות מקוריות. מדובר בתחום חדש שצריך ללמוד איך להשתמש בו בצורה נכונה (מבחינת כתיבת הפרומפט) ובתבונה (על מנת לא ״להכעיס״ את גוגל). חשוב להישאר כל הזמן מעודכנים ולקרוא מידע חדש שיוצא בנושא, כדי לא להישאר מאחור. מדובר בעולם מרתק ומעניין שנראה שעוד לא ראינו ממנו כלום, ועם זאת כבר ראינו כל כך הרבה!

קישורים חשובים:

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן