איך יוצרים סדרת אימיילים בוורדפרס?

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר למשיכת והמרת לקוחות חדשים באתר היא על-ידי סיוע בפתירת בעיות. אף אחד לא אוהב שמוכרים לו בצורה אגרסיבית, וכיום ישנן דרכים רבות להציע את מרכולתכם לגולשים באתר שלכם בצורה נעימה ולא כזאת שתגרום להם לחשוב שכל מה שמעניין אתכם זה הכסף שלהם. את זה אפשר לעשות ע״י הצעה לקבלת ערך חינמי שיסייע להם לפתור בעיה מסויימת, ודרך ההצעה הזאת, לאחר שהגולש למד להכיר אתכם וקיבל מכם ערך חשוב עבורו, אפשר להציע לו את השרותים והמוצרים שלכם.

באילו דרכים אפשר להעביר את הידע שלנו לגולשים?

  • בלוג ובו כתבות שונות על נושא מסויים
  • יצירת וובינר – סדנה אינטרנטית מרוכזת שתסייע להם עם הבעיה שהם מעוניינים לפתור
  • יצירת קורס אונליין אליו יוכלו להירשם ולהיכנס ללמוד בו מתי שהם רוצים.
  • יצירת קורס בתצורה של סדרת מיילים, שתגיע לגולשים במשך תקופה מסויימת היישר לתיבת האימייל הפרטית שלהם, כאשר בכל פרק זמן מסויים ינחת אצלם שיעור חדש במייל. על זה נדבר בכתבה הבאה.

מהי סדרת אימיילים?

בניגוד לקורס אונליין שנמצא אצלכם באתר ובשביל להירשם אליו ברוב המקרים הגולשים צריכים לפתוח חשבון ולהיכנס ללמוד בעצמם בצורה אקטיבית, כאשר מציעים קורס שמגיע לגולשים כסדרת מיילים, הם מקבלים בצורה פאסיבית את השיעורים לתיבת האימייל שלהם וכל שהם צריכים לעשות כדי לצפות בהם הוא ללחוץ על הקישור שיוביל לסרטון או לקובץ המתאים של אותו שיעור. בקורס מסוג זה, אנחנו ״מזכירים״ לגולשים שלנו שהם נרשמו אלייו ועוזרים להם להגיע לשיעורים לפי הסדר ההיררכי שלהם.

יתרונות ביצירת קורס כסדרת אימיילים

מלבד יתרון האוטומטיות (יוצרים את סדרת המיילים פעם אחת ומגדירים אימיילים אוטומטיים שנשלחים לכל מי שנרשם ללא צורך בהתערבות מצידנו), יש לקורסים מסוג זה יתרונות נוספים:

  1. הם עוזרים לנו להגדיל את רשימת התפוצה
  2. הם מוסיפים ערך לגולשים לפני שאנחנו מגיעים להצעת הרכישה (יוצר אמון ביניכם לגולשים וערך של רוח נדיבות מצדכם)
  3. העלות של בניית קורס מסוג זה נמוכה, כמו גם הסיכון. זאת, לצד פוטנציאל גבוה ליצירת רווחים ממנו בעתיד.

על ידי מתן ערך חשוב ואיכותי לקהל שלכם, ערך שמסייע להם להשיג תוצאה חיובית (כלומר לפתור להם בעיה מסויימת), אנחנו מרוויחים שני דברים: את האמון שלהם בנו, ובנוסף, אנחנו מציבים את עצמנו כמומחים בתחום בעיני הגולשים. וכפי שהוזכר מוקדם יותר, ביצירת קורס שנשלח לנרשמים דרך האימייל יש לנו את היכולת לקדם שרותים נוספים ובכך למכור לנרשמים עוד פתרונות שיש לנו להציע להם.

איזה קורס כדאי ליצור?

כפי שצויין בתחילת הכתבה, הרעיון המרכזי בקורס שלכם צריך להיות פתירת בעייה מסויימת. אם ניקח לדוגמה את הקורסים של ״מקום ברשת״, הבעיה שהקורסים באתר זה פותרת לגולשים היא ברוב המקרים ״איך בונים אתר אינטרנט״. גולשים שמעוניינים לבנות אתר או בלוג בעצמם יכולים לקבל את המידע דרך הקורסים שבאתר.

כדי לוודא שאתם יוצרים קורס אפקטיבי, ישנם מספר דברים חשובים שכדאי לסמן עליהם ״וי״ וגם להזכיר אותם בדף הנחיתה שדרכו נרשמים לקורס:

  • נושא הקורס צריך להיות מספיק מעניין עבור קהל היעד שלכם כך שהם ממש ירצו להירשם אליו. אם כבר יש לכם אתר או קהילה פעילים, כבר אמור להיות לכם מושג לגבי הצרכים של הגולשים שלכם והנושאים שמעניינים אותם בתחום שלכם, דרך השאלות הנשאלות בקהילה או הכתבות הנקראות ביותר באנליטיקות של האתר שלכם. במידה ואין לכם עדיין קהל ומדובר בעסק חדש, ישנם שלל כלים לבדיקת נושאים חמים בתחום שלכם, כמו בדיקת ביטויים בכלי מילות המפתח של גוגל, חיפוש מילות מפתח שקשורות לתחום עיסוקכם בגוגל טרנדס, צפייה בקהילות בתחומים דומים לשלכם ומעבר על הנושאים המדוברים והפופולריים שם ועוד.
  • הקורס צריך להביא לתוצאה מוחשית בסיומו וחשוב להבהיר לגולשים מהי. קורס שהנושא שלו הוא ״שמירה על כושר אירובי״ ושהשיעורים בו מסבירים למה חשוב לשמור על כושר אירובי הוא נחמד, אבל הוא לא גורם לגולש לחשוב שהקורס יפתור לו בעיה מוחשית כמו קורס בשם ״תכנית שבועית מפורטת לשנה שלמה מראש שתעזור לך לשפר ולשמר את הכושר האירובי שלך״. חישבו על נקודת המוצא של הגולשים שלכם ועל נקודת הסיום שאליה יגיעו בסיום הקורס שלכם, והבהירו אותה לגולש בדף הנחיתה.
  • הקורס צריך לבסס אתכם כמומחים בתחום. את זה אפשר להשיג על-ידי יצירת תכנים איכותיים שנותנים ערך אמיתי מעבר לתכנים שנמצאים בבלוגים אחרים בנושא ונגישים ברשת לכולם. חשוב לזכור שהגולשים כיום מבינים היטב כמה כתובת האימייל שלהם שווה ויודעים לזהות ״חרטוטים״ ממרחקים. תשקיעו בתוכן, גם אם אתם מציעים אותו בחינם, כדי שהגולשים ילמדו להכיר את האיכויות שלהם ויתפסו אתכם כאוטוריטה בתחומכם. כשהם ירצו לרכוש מוצר או שרות שקשור לתחום עיסוקכם בעתיד, הם כבר ידעו בדיוק למי לפנות.
  • הקורס כולו צריך להיות קצר, כמו גם השיעורים עצמם. שיעורים שמחולקים בהיררכיה ברורה ושניתנים ללמידה בצורה קלילה ולא מעמיסה יגדילו את הסיכויים שהגולשים שלכם יצרכו את התכנים מההתחלה ועד הסוף. הסיכוי שמישהו יצפה בקורס של חודש שלם ושכל שיעור בו אורך שעה וחצי קטן מקורס קצר ואפקטיבי של שבוע שכל שיעור בו אורך לכל היותר רבע שעה. נסו לתמצת את החומר כמה שאפשר. בעולם של היום, לרוב האנשים אין זמן (וכוח) לשבת שעה וחצי בכל יום מול המחשב ולצרוך תוכן. תנו לגולשים שלכם את התכנים במנות קטנות ומאוד מרוכזות.

צעדים ליצירת קורס בתצורה של סדרת אימיילים

  1. יצירת התכנים. השלב הראשון הוא כמובן ליצור את תכני הקורס, שמורכב מבניית ראשי פרקים וכתיבת תוכן או צילום סרטון לכל שיעור. לא ניתן כיום להטמיע סרטונים באימייל בצורה פשוטה כך שיוכלו לצפות בהם בתוך ההודעה, כך שבמידה והקורס שלכם בנוי מסרטונים, אפשר לאחסן אותם ביוטיוב (אמנם הקישור של הסרטון יהיה ניתן להעברה, אך במידה והקורס מוצע גם ככה בחינם זה לא צריך להפריע). לחילופין, אפשר לאחסן את הסרטונים בצורה מאובטחת יותר דרך חשבון בוימאו פרו או ב-spotlightr. לפירוט נרחב יותר בנושא, ראו כתבה המסבירה על האפשרויות של אחסון וידאו לקורסים דיגיטליים
  2. בניית הקורס במערכת התפוצה שלכם. בהמשך הכתבה ישנו הסבר לבניית קורס אימייל בוורדפרס ע״י תוסף MailPoet, שמתאים במיוחד למי שרק מתחיל לבנות רשימת תפוצה מאחר והוא מאפשר שימוש בחינם עד ל-1000 נרשמים
  3. בניית דף נחיתה לקורס. ניתן לעשות זאת באתר הוורדפרס שלכם בעזרת אלמנטור. ראו מדריכים: בניית דף נחיתה באלמנטור, בניית דף נחיתה מתקדם באלמנטור פרו
  4. קידום הקורס ופתיחת הרשמה אליו. הידד! לאחר שהקורס שלנו באוויר, מקושר לדף נחיתה ומוכן לקבל אליו תלמידים, הגיע הזמן להתחיל לקדם אותו ברשתות חברתיות ואם רוצים גם באופן ממומן בגוגל/פייסבוק.
  5. הצעה לרכישת מוצרים/שרותים בתשלום. אחרי שיש לנו תלמידים בקורס והם כבר הגיעו לשלב מתקדם יחסית באימיילים (למשל סיימו 75% מהקורס לפחות), אפשר להתחיל ״לטפטף״ במיילים הבאים של הקורס גם הצעות בתשלום. בסיום הקורס אפשר כמובן להוסיף קוד קופון שייתן לתלמידים המסורים הנחה מסויימת לרכישת המוצרים או השרותים שלכם.

בניית סדרת אימיילים בוורדפרס בעזרת תוסף MailPoet

תוסף Mail Poet מאפשר למשתמשי וורדפרס לבנות רשימות תפוצה בחינם עד ל-1000 רשומים. בעזרת סוג מייל שנקרא ״ברוכים הבאים״ ניתן לבנות מערך של קורס שלם שינחת אצל הרשומים במייל במרווחי זמן שתקבעו מראש.

קורס ״להבין את וורדפרס״ שמוצע בחינם כאן באתר, הוא בדיוק קורס מהסוג הזה. מדובר בקורס הנפרש לאורך 8 ימים, כאשר בכל 24 שעות נשלח לנרשם מייל עם השיעור הבא של הקורס. השיעור הארוך ביותר נמשך כ-18 דקות, ושאר השיעורים בממוצע אורכים בין 6 ל-8 דקות בלבד. כלומר, קל מאוד לצרוך את התוכן בכל יום: הגולש מקבל הודעה למייל, פותח את הקישור שמוביל לסרטון קצרצר, צופה בו וממשיך ביום שלו.

בקורס אני מלמדת את המבוא לעבודה עם מערכת וורדפרס – איך מתקינים את וורדפרס באתר, איך עובדים עם לוח הבקרה שלו, איך מתקינים תבנית עיצוב, היכן מגדירים אותה, איך עובדים עם תוספים ועוד. בשיעור מספר 8, שהוא השיעור האחרון של הקורס, אני מוסיפה קישורים להדרכות המשך כדי שהנרשמים יוכלו להמשיך ללמוד דברים נוספים הקשורים לבניית אתר בוורדפרס, ובנוסף אני מציעה להירשם לקורס המלא של בניית אתר ובלוג בוורדפרס שמוצע בתשלום ואותו הקורס החינמי נועד לקדם. בוידאו של השיעור האחרון בקורס מקבלים הגולשים קוד קופון הנחה לרכישת הקורס המלא.

בתום שמונת הימים בהם נשלחו כל השיעורים, אני שולחת לנרשמים מייל נוסף ואחרון שכולל את כל שיעורי הקורס, כך שיהיה להם נוח לחזור ולצפות בכל השיעורים מתי שיחפצו בכך. במייל זה אני גם מבקשת להשאיר חוות דעת על הקורס, ומבטיחה קופון הנחה נוסף על הקורס המלא, שיופיע בתום השארת חוות הדעת. בצורה כזו אני נותנת לגולשים תמריץ לכתוב חוות דעת על הקורס ומעלה את הסיכוי שיטרחו ויכתבו לי מה הם חושבים עליו.

איך בפועל בונים סדרת מיילים עם תוסף Mail Poet

בואו ניכנס לנבכי התוסף כדי לראות איך בניתי את קורס ״להבין את וורדפרס״. אנחנו הולכים לראות בדיוק איך ביצעתי את סעיף מספר 2 שמופיע בפירוט הצעדים שהוזכרו מקודם – בניית הקורס במערכת הדיוור שלכם. בכתבה זו לא נלמד איך מתקינים ומגדירים את תוסף מערכת הדיוור. הדרכה על אופן השימוש במייל פואט פורסמה בעבר באתר כך שאם צעדים אלה דרושים לכם – אתם מוזמנים לצפות בה ולחזור לכאן לאחר מכן.

לאחר התקנת התוסף והגדרתו באתר, ניצור רשימת תפוצה חדשה דרך לשונית MailPoet ו-״רשימות״. ניתן לה שם ונשמור. לאחר מכן נעבור ללשונית ״אימיילים״ תחת MailPoet. נלחץ על ״הוסף חדש״ ונבחר באימייל מסוג ״ברוכים הבאים״. מייל מסוג זה מאפשר לנו ליצור הודעות מתוזמנות.

את האימייל הראשון של הקורס, שכולל בתוכו את שיעור מספר 1 ואת מלל הפתיחה, נגדיר כך שיישלח לנרשמים מיד לאחר שהם ממלאים את טופס ההצטרפות לקורס. כך זה נראה:

רשימת תפוצה בוורדפרס

 

בשלב הבא נבחר תבנית ונכניס את התכנים של השיעור: נכתוב למשתמשים מלל קצר שמברך אותם על הצטרפותם לקורס, אפשר גם להזכיר להם את הלו״ז (כל כמה זמן יקבלו מיילים מאיתנו) וכמובן – נוסיף קישור לסרטון של השיעור הראשון, או קישור לכל סוג תוכן אחר שהקורס בנוי על בסיסו – קובץ PDF, מצגת, מלל פשוט, קובץ אודיו וכו׳.

במדריך שהוזכר מקודם ומלמד איך עובדים עם MailPoet ישנו פירוט על אופן העבודה עם התבניות של התוסף ואיך עובדים עם עורך התוכן שלו כדי לכתוב את תכני המיילים.

לאחר שעיצבנו את המייל והכנסנו את התוכן, נעבור לשלב האחרון ובו ישנן הגדרות נוספות לקראת הפעלת האימייל האוטומטי שיצרנו. נמלא את שורת הנושא של המייל, את שם השולח ואת הכתובת שאליה יכולים המשתמשים להגיב במידה וירצו להחזיר לנו תשובה. בעמוד זה אפשר לשנות את התזמון של שליחת המייל במידה ונרצה לבצע שינויים.

את השיעורים הבאים של הקורס נבנה באופן דומה:

  • ניצור מייל ״ברוכים הבאים״
  • נקשר אותו לרשימת התפוצה של הקורס
  • נגדיר את תזמון השליחה, רק שהפעם לא נבחר ב״מיידי״ כפי שעשינו מקודם עם השיעור הראשון, אלא נבחר את מרווח הזמן שבו נרצה שהמייל יישלח למשתמש לאחר ההרשמה לקורס (ב-MailPoet אפשר לתזמן שליחת מיילים לפי שעות, ימים ושבועות):
    איך מוסיפים ניוזלטר לוורדפרס
  • נכניס את תוכן השיעור
  • נשמור ונפעיל את התזמון

זה הכל!

ככה המיילים של הקורס נראים אצלי במערכת:

איך עושים קורס אימייל

כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, ישנם כרגע 64 נרשמים לקורס, שעלה לאוויר לפני כשבוע. מאחר וכל תלמיד נרשם ביום ובשעה שונים, אנחנו רואים שכל שיעור מתוזמן להישלח למספר אחר של רשומים בכל פעם. מאחר והקורס אורך 8 ימים שבהם בכל יום הנרשם אמור לקבל שיעור חדש, הגדרתי את התזמונים כך שכל שיעור יישלח בהפרש של 24 שעות מרגע ההרשמה לקורס. כלומר:

השיעור הראשון, שכותרתו ״ברוכים הבאים! השיעור הראשון כבר כאן…״ נשלח באופן מיידי מיד לאחר שמישהו נרשם לקורס. שיעור מספר 2 נשלח אליו 24 שעות מרגע ההרשמה, שיעור מספר 3 נשלח 48 שעות מרגע ההרשמה, שיעור מספר 4 נשלח 72 שעות מאוחר יותר וכן האלה. כלומר, צריך להגדיר את התזמונים בהתאם לרגע ההרשמה לקורס.

כפי שרואים בתמונה למעלה, מייל פואט בגרסתו החינמית מציג לנו גם את אחוז הפתיחה של כל מייל ומתחתיו את אחוז הלחיצה (״לחיצה״ נספרת כאשר משתמש לוחץ על לפחות קישור אחד במייל). מצויין לנו גם האם מדובר באחוזים טובים. אם פותחים חשבון באתר מייל פואט אפשר גם להשתמש בגרסת הפרימיום של התוסף כדי לקבל פירוט נרחב יותר אודות הסטטיסטיקות של המיילים.

לאחר שיצרנו את כל המיילים והגדרנו את התזמונים שלהם, אפשר לעבור לשלב בניית דף הנחיתה ולהתחיל להציע לגולשים שלנו להצטרף לקורס. במידה ואתם בונים דף נחיתה בעזרת אלמנטור פרו, תוכלו להוסיף טופס הרשמה דרך ווידג׳ט הטפסים של אלמנטור. בווידג׳ט זה, תחת ״פעולות לאחר שליחה״ ניתן לקשר את הטופס ל-MailPoet:

איך עושים קורס אימייל וורדפרס

לאחר מכן יש לעבור ללשונית של MailPoet בהגדרות הווידג׳ט ולהגדיר בה את שם רשימת התפוצה אליה ממלא הטופס יתווסף ואת השדות המתאימים, כדי שמייל פואט יבין מהו כל שדה בטופס:

איך שולחים מייל mailpoet

כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, אני מבקשת מהגולשים שלי את השם הפרטי ואת האימייל שלהם בלבד בטופס, ואלו השדות שסינכרנתי באלמנטור עם מייל פואט.

אפשר לבנות את דף הנחיתה להרשמה לקורס גם בגרסה החינמית של אלמנטור, ואז ליצור את טופס ההרשמה תחת MailPoet>טפסים. כל טופס שבונים במייל פואט מקבל שורטקוד, שאותו אפשר לשתול בדף הנחיתה והוא ישמש אתכם לרשום גולשים לקורס.

לסיכום

יצירת קורס שמוגש לגולשים כסדרת מיילים זו אופציה נהדרת להתחיל לבנות רשימת תפוצה ולהפוך קהל קר שהגיע לאתר שלכם לקהל חם ונאמן שמכיר אתכם ויודע על הפעילות והשרותים שיש לכם להציע. אמנם ישנם מספר צעדים טכניים שצריך לבצע כדי לתפעל את המנגנון האוטומטי של קורס מסוג זה, אך לאחר שמגדירים את הכל פעם אחת, הגולשים יכולים לצרוך את התכנים ללא כל התערבות מצידנו. מדובר בהשקעה חד פעמית לטווח ארוך שמטרתה להניב רווחים בעתיד ולבנות את עצמנו כאוטוריטה בתחומינו.

 

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(2)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן