איך לעודד לקוחות להשאיר חוות דעת בחנות האונליין שלנו

מטרתו של השיווק היא לתת ללקוחות את כל המידע שהם זקוקים לו על מנת לאפשר להם לבצע רכישה מושכלת ומוצלחת. כל מה שאנו עושים – החל מהתוכן (הקופי) ועד לבחירת התמונות שמוצגות בדף המוצר – צריך להיות בנוי סביב המטרה הזאת.

הדרך בה חברות ובעלי עסקים משווקים מוצרים ושרותים השתנתה רבות בשנים האחרונות, במיוחד עם התפתחות הרשתות החברתיות שמאפשרות קשר ישיר ובלתי אמצעי בין המודעה ה״יבשה״ לבעלי העסקים. המודעות לתוכן שיווקי עלתה גם היא – הצרכנים לא אוהבים ש״מוכרים״ להם, לפחות לא בשיטה של פעם שבה הפרסומות הופיעו בעיקר בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה. בעולם של רשתות חברתיות, הפרסומות צריכות להיות יותר מתוחכמות, יותר אישיות וכאלה שיתפסו את עין הגולשים עם סיפור מעניין לעומת טקסט יבש שממליץ על משחת שיניים שמכילה פלואוריד ותהפוך את החיוך שלנו ללבן ובוהק יותר.

זאת הסיבה שחוות דעת על מוצרים הפכו כיום למצרך הכרחי באתרי איקומרס. במקום שהגולש ייאלץ להאמין לנו שהמוצר טוב – הוא ירצה לראות מה רוכשים קודמים חושבים עליו – האם המשלוח היה מהיר, האם המוצר אכן עונה על ההבטחה שמוצגת בדף המוצר ואם אפשר, רוכשים פוטנציאליים ישמחו לראות גם תמונות של המוצרים אותם צילמו ופירסמו הלקוחות בעצמם.

כשאנחנו קונים מוצרים מאתר הקניות הסיני אליאקספרס למשל – אחד הדברים הראשונים שרובנו עושים הוא לעבור לאזור הביקורות ולראות מה לקוחות אומרים על המוצר. לעתים ייתכן ונסתפק בביקורות האלו בלבד כדי להחליט אם לבצע רכישה, בלי לקרוא לעומק את תיאור המוצר (כי מי צריך תיאור למוצר כמו מסרק למשל? יותר חשוב לקרוא אם רוכש אובייקטיבי מרוסיה חושב שהוא טוב).

אם יש לכם חנות אונליין פעילה אך אתם לא שמים דגש מיוחד בכל מה שנוגע לחוות הדעת של הלקוחות שלכם, הנה כמה נתונים שייתכן וישנו את דעתכם:

  • לפי אחד המחקרים שנעשו בנושא, באתר BigCommerce, שימוש קבוע בביקורות גולשים בחנויות אונליין עשוי להביא לגידול של כ-62% ברווחים
  • במחקר אחר, לפי אתר ונדסטה, 92% מהנחקרים אמרו שהם נוהגים לקרוא ביקורות גולשים לפני שהם מחליטים אם לרכוש מוצר מסויים
  • בנוסף, לפי אותו מחקר, 88% מהנחקרים אמרו שהם בוטחים בביקורות של לקוחות כאילו היו ביקורות ממכרים אישיים
  • באותו מחקר נמצא גם כי 72% מהנחקרים אמרו שביקורות חיוביות עזרו להם לבטוח יותר בבית העסק.

במילים פשוטות, באופן טבעי צרכנים סומכים זה על זה יותר מאשר הם סומכים על תכנים שיווקיים, כך שחוות דעת מוסיפות משקל רב יותר להחלטה שהם מנסים לקבל. הלקוחות הראשונים של מוצר מוצלח מסויים, שטורחים ומשאירים חוות דעת, מעודדים יותר רכישות, מה שיוצר עוד לקוחות מאושרים, שמשאירים גם הם את חוות דעתם וכן הלאה וכן הלאה.

אז אחרי שהבהרנו את חשיבות הצגת חוות הדעת בדפי מוצר באתר שלנו, בואו נראה איך אפשר לעודד את הלקוחות לחזור לאתר לאחר הרכישה ולכתוב ביקורת.

איך לעודד גולשים להשאיר חוות דעת באתר

בהדרכה הבאה נלמד איך עובדים עם תוסף שמתאים למי שמתפעל חנות אינטרנטית בפלטפורמת וורדפרס ביחד עם ווקומרס. לתוסף קוראים Review for Discount והוא מאפשר למי שממלא חוות דעת בחנות שלנו לקבל למייל קוד קופון ייחודי ובו הנחה לרכישה הבאה באתר.

דבר מסוג זה יוצר מצב של win-win: הלקוחות מקבלים הנחה לרכישה הבאה שלהם באתר, ואנו כבעלי האתר מגדילים את מספר חוות הדעת ואת המכירות שיגיעו בעקבות הקופונים.

התוסף עליו מוסבר בהדרכה אינו חינמי, הוא עולה 29$ ומחירו בהחלט שווה את ההשקעה.

נושאי ההדרכה

  1. רכישה והפעלה של התוסף
  2. הגדרות התוסף – יצירת הנחה והגדרת המייל שנשלח ללקוח לאחר השארת חוות דעת
  3. הדגמה של התוסף בפעולה
  4. רעיונות איך ליידע את הלקוחות שלנו על האפשרות של כתיבת חוות דעת בתמורה לקופון הנחה באתר
  5. המלצה לתוסף שמאפשר לתזמן מייל ללקוחות עם בקשה להשארת חוות דעת

לצפייה בהדרכה:

רכישת התוספים המוצגים בהדרכה:

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(1)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן