יוטיוברים? הנה דרך לדעת מתי בדיוק כדאי לפרסם סרטונים בערוץ

הרשת מלאה במגוון כתבות שממליצות על הימים והשעות הטובים ביותר לפרסום סרטונים ביוטיוב כדי להשיג את החשיפה המקסימלית.

אבל האמת היא, שאין שום כתבה שתקלע בדיוק לקהל שלכם וגם אין סיבה לחפש אחת כזו, בגלל שכל המידע נמצא ממש מתחת לאף שלכם.

דרך יוטיוב סטודיו אפשר להגיע לאנליטיקות מדוייקות שנוצרות ע״י הקהילה האישית שלכם ודרכן להבין מתי בדיוק הקהל שלכם נמצא ביוטיוב ובאילו ימים ושעות כדאי לפרסם לו תכנים.

איך מגיעים למידע הזה?

  • גולשים ל-YoutTube Studio בערוץ שלכם
  • עוברים ל-analytics
  • ואז ל״קהל״.

שם, אמורה להופיע לכם טבלה בגווני סגול עם הכותרת ״מתי הצופים שלך פעילים ביוטיוב״.

אם הטבלה לא מופיעה, ייתכן והערוץ שלכם חדש ושהמערכת עוד לא יכולה להוציא אנליטיקות מספקות ממנו.

במקרה כזה, כדאי להמשיך להעלות סרטונים כרגיל ולהיאזר בסבלנות עד שייצברו צפיות, ובינתיים אפשר בהחלט לחפש כתבות שממליצות על הימים והשעות הטובים ביותר להעלאת תכנים, אבל חשוב לזכור שני דברים:

  1. לעבוד לפי ההמלצות שיש בכתבות ברשת באופן זמני בלבד, וכשהערוץ שלכם גדל לחזור לאנליטיקות של יוטיוב ולהתחיל לעבוד לפיהן
  2. להמיר את הזמנים המוזכרים בכתבות לישראל. כתבות באנגלית מתייחסות לימי השבוע בהם יום ראשון הוא יום המנוחה ולא שבת.

עוד דבר שאפשר לעשות אם לא מופיעה לכם עדיין טבלה, זה לעבור ביוטיוב סטודיו ל-analytics ואז ללשונית ״סקירה כללית״ ולהציץ בכרטיסיה של ״זמן אמת״:


תוכלו לראות את הגל של הצופים שלכם במהלך היום ולהבין מתי במשך היום היו לכם הכי הרבה צופים, ולפי זה לתזמן את הסרטון הבא ולפרסם אותו שעתיים לפני ה״פיק״ (בהמשך אני מסבירה למה שעתיים לפני).

אם הערוץ שלכם כבר צבר מספיק דאטה, אמורה להופיע לכם כאמור הטבלה הסגלגלה אותה הזכרתי בתחילת הפוסט.
הצעד הבא יהיה לחפש בטבלה את היום שבו יש הכי הרבה ריבועים בצבע סגול כהה.
סגול כהה מייצג את הזמנים בהם הצופים שלכם נמצאים הכי הרבה ביוטיוב.

עכשיו אנחנו מגיעים לחלק החשוב ביותר:

כאמור, הדו״ח מציג מתי הצופים שלכם נמצאים ביוטיוב, לא בהכרח מתי הם צופים בסרטונים שלכם וזה הדבר המהותי שצריך להבין.

למה?

כי הזמן הכי טוב לפרסם סרטון חדש יהיה הזמן בו הצופים שלכם כבר נמצאים ביוטיוב. יותר צופים בזמן נתון = יותר קהל יעד שיוטיוב יכול להציע לו לצפות בסרטון שלכם.
אם יש לכם יותר מיום אחד בו הצבע הסגול-כהה שולט, ניתן לספור באיזה יום יש הכי הרבה ריבועים סגולים-כהים בכל יום נתון. אם עדיין יש יותר מיום אחד עם מספר זהה, עוברים לגוון אחד בהיר יותר, וכך לאט לאט ממפים את היום שבו הכי הרבה מהצופים שלכם נמצאים ביוטיוב ואת היום השני הכי עמוס.

נאמר שימי רביעי הם הימים העמוסים ביותר בצפיות בערוץ שלכם וימי שלישי הם במקום השני (זאת רק דוגמה כמובן). סרטונים ביוטיוב נוטים לקבל מספר צפיות רב ביומיים הראשונים לפרסומם, ולכן יכול להיות שכדאי להעלות סרטון חדש יום אחד לפני היום העמוס ביותר בטבלה שלכם.

אם לפי הדוגמה שנתתי נעלה סרטון ביום רביעי, שהוא לפי הטבלה היום בו הכי הרבה מהצופים שלנו נמצאים ביוטיוב, המסה של הצפיות תהיה בימים רביעי וחמישי, ואז נאבד הרבה צופים כי יום חמישי הוא יום חלש יותר.

לכן, עדיף שנעלה סרטון ביום שלישי וננצל לטובתנו את יום שלישי שהוא כמעט הכי עמוס בצופים וגם את יום רביעי העמוס ביותר.

לסיכום, אם בטבלה שלכם היום הכמעט עמוס ביותר הוא יום לפני היום העמוס ביותר, נסו להעלות סרטון ביום הכמעט הכי עמוס ותראו איך זה משפיע על הצפיות.

ומה לגבי השעה?

העלו סרטון כשעתיים לפני ה״פריים טיים״. גם את שעות הפריים טיים נוכל לקבל מהטבלה. פריים טיים = השעות הסגולות ביותר.

אתם לא רוצים לפרסם סרטון בדיוק בפריים טיים! אם תפרסמו וידאו חדש בדיוק כשהגולשים שלכם נמצאים ביוטיוב, הם עשויים לפספס אותו. בנוסף – לא יהיה ליוטיוב מספיק זמן לאנדקס את הסרטון שלכם ולהציע אותו לגולשים חדשים פוטנציאליים בזמן. לכן חשוב לפרסם סרטון לפני הפריים טיים.

לרוב, מירב הצפיות של סרטון חדש יהיו בשעתיים הראשונות לאחר פרסומו וזאת הסיבה שכדאי לפרסם סרטון שעתיים לפני הפריים טיים – כדי שתתפסו בזמן את קהל היעד.

כמובן שחשוב להעלות ולהכין את הסרטון מראש ולתזמן אותו לפרסום לשעה הרצויה. כלומר, יש להעלות אותו ליוטיוב מספיק זמן משעת הפרסום, כדי להספיק לכתוב כותרת ותיאור טובים מבחינת קידום אורגני וגם כדי לתת ליוטיוב מספיק זמן לעבד אותו ולהציג אותו באיכות המיטבית.

לסיכום

האנליטיקות של Youtube studio מאפשרות לנו לבצע מעקב מדוייק אחר קהל הצופים שלנו ולהבין מתי כדאי לפרסם תוכן חדש. אין צורך להסתמך על כתבות שמנסות לנבא מתי הזמן הכי טוב לפרסם סרטון – מאחר וזה תלוי בהרבה גורמים, ובעיקר – בקהל היעד של תחום עיסוקכם, שהשעות והימים בהן הוא צופה ביוטיוב עשויים להיות שונים לגמרי מתחום עיסוק אחר. יוטיוב נותנים לנו בחינם נתונים חשובים ומדוייקים שתפורים אישית לערוץ שלנו וכדאי לעשות בהם שימוש. לכן, לא מנחשים – בודקים!

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(5)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

סליחה על ההפרעה...

* הקישור נפתח בחלונית חדשה כך שיהיה אפשר להמשיך לקרוא את הכתבה

דילוג לתוכן