איך ליצור דמויות עקביות במידג’רני?

מידג’רני יצאו לאחרונה עם שדרוג מרגש שהמשתמשים ציפו לו זמן רב – האפשרות ליצור דמויות עקביות!

אחד הכלים הכי מדוברים ופופולריים בעולם הבינה המלאכותית שכבש את העולם בסערה בתחילת 2023, ממשיך להתפתח ולהתחדש. לאחר שפיצ’ר ה- Style Reference יצא לאוויר, שמאפשר ליצור תמונה בסגנון דומה לתמונה אחרת, קהילת המשתמשים התחילה להבין שמידג’רני מתכננים שדרוג נוסף ומאוד משמעותי בנוגע ליצירת דמויות עקביות. לפני שנגיע לדמויות, הנה קצת רקע על סטייל רפרנס.

מה זה Style Reference?

פרמטר הסטייל רפרנס מנסה לחקות את הסגנון של תמונה שנעלה לשרת ועל בסיסה ליצור תמונה חדשה שתשאב את אותו סגנון. עושים את זה על-ידי הוספת הפרמטר הבא בסוף הפרומפט sref– ואחריו מדביקים קישור לתמונה שנרצה שממנה מידג’רני ישאב את הסגנון.

פרמטר זה שונה מיצירת פרומפט רגיל על בסיס תמונה, בו אנחנו מוסיפים לפרומפט קישור לתמונה. כאשר נכתוב יחד עם הפרומפט גם קישור לתמונה, מידג’רני ייקח אלמנטים מהתמונה ויוסיף אותה לתמונה החדשה שייצור לנו (פעולת חיבור). כשנוסיף לפרומפט קישור לתמונה כחלק מפרמטר הסטייל רפרנס, מידג’רני ייקח את האלמנטים האמנותיים והסגנון הכללי של התמונה וייצור משהו חדש שיזכיר את אותו סגנון (פעולת כפל).

את ההסבר הזה מומלץ לראות גם בסרטון ההדרכה הבא שבו יש דוגמאות לשימוש בפרמטר זה:

https://youtu.be/YXvntVjWdKA?si=prM7cn1AU-5CKIEn

 

מה זה Character Reference?

כאמור, קצת אחרי שפרמטר הסטייל רפרנס שוחרר, מידג’רני עידכנו את הקהילה שהם עובדים על פרמטר דומה, שייקח את המאפיינים מהדמויות ולא מהסגנון הכללי של התמונה. וכך נולד ה-Character Reference, שבו משתמשים באופן דומה לסטייל רפרנס רק בשינוי אות אחת: cref–

בהודעה הרשמית שמידג’רני הוציאו לגבי פיצ’ר זה, הם מעדכנים שמדובר בגרסה ניסיונית כך שצפויים עוד שיפורים. בזמן כתיבת שורות אלו, הגרסה הנוכחית של מידג’רני היא 6 אלפא כך שאנו צפויים לראות את גרסת הבטא היציבה בקרוב.

בנוסף, נכתב בהודעה שפיצ’ר ה-cref מתייחס לפנים של הדמויות, לשיער (תסרוקת) ולפריטי הלבוש. אפשר לנסות “לשלוט” על מאפיינים אלה על-ידי פרמטר משקל cw– שהערכים שלו נעים בין 100 (דיפולט) ל-0. ערך של 100 יגרום למנוע של מידג’רני לקחת השראה מכל המאפיינים של הדמות (פנים, שיער, תלבושת) בעוד ערכים נמוכים וקרובים יותר ל-0 יתרחקו ממאפייני השיער והתשלבושת ויתמקדו בעיקר בפנים, כך שניתן למשל להשתמש במשקל נמוך כדי לשנות לדמות שלנו את התסרוקת ואת סוג הבגדים.

צפו בסרטון הדרכה על פיצ’ר ה-cref כולל דוגמאות והסברים:

 

לסיכום

חשוב לזכור שמידג’רני הוא כלי “סורר” במידת מה, בדיוק כמו כלי AI אחרים. אנחנו לא יושבים לצד מעצב גרפי אנושי שמבין בדיוק למה אנחנו מתכוונים כאשר אנו יוצרים תמונה, כך שהתוצאה לא תצא מדוייקת ברוב הפעמים, ועל כך נצטרך להתפשר. כדי ללמוד איך לדייק את הרצונות שלנו ניתן להשתמש בפרמטרים שמאפשרים “לשלוט” על מאפיינים מסויימים, כמו פרמטרים של משקלים, סטיילייז וקוואליטי. כדי לשלוט על האופי הכללי של התמונות אפשר להשתמש בפרמטר ה-sref עליו דנו בכתבה זו, וניתן גם ליצור לעצמנו סטייל אישי על-ידי שימוש בעמוד טיונינג – הדרכה על סטייל טיונר מחכה לכם כאן.

בשורה התחתונה, משמח לראות שמידג’רני מקשיבים לקהילה ומוציאים פיצ’רים שהגיעו בעקבות הבקשות של המשתמשים, כמו ה- Character Reference. הדרך ליצירת דמויות עקביות מושלמות עוד רחוקה, אבל גם בגרסה הראשונית והניסיונית של פיצ’ר זה אפשר לקבל תוצאות מאוד מספקות.

 

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן