יצירת רקעים לפוסט קרוסלה באינסטגרם באמצעות מידג’רני

המפתחים של מידג’רני מוציאים מדי פעם פיצ’רים חדשים שצצים בזמן יצירת תמונות ומשמחים את המשתמשים, כמו למשל האופציה לבצע זום אאוט (outpainting) לאחר אפסקייל, להחליף חלק בתמונה באלמנטר אחר (inpainting) או לבצע תמונה מתמשכת (לרוחב או לאורך) בעזרת כפתורי החצים (panning).

בכתבה זו נראה את התהליך שעשיתי כדי ליצור תמונת רוחב אחת גדולה, שתשמש כתמונת רקע לפוסט מסוג קרוסלה באינסטגרם, כאשר בכל שקופית אציג חלק אחר מהתמונה הרוחבית הגדולה שמידג’רני יצר (אחלק את התמונה לפי מספר השקופיות הדרושות לי) והתוצאה הסופית תהיה קרוסלה אסתטית עם רקע מתמשך ונעים לצפייה.

תמונות הפוסטים באינסטגרם צריכות להיות בגודל של 1:1, כלומר מרובעות. התמונות הדיפולטיביות שמידג’רני מייצר, במידה ולא מגדירים פרופורציות ספציפיות, הן גם מרובעות. אם כך, נראה כי כל שנצטרך לעשות על מנת ליצור תמונה “בהמשכים”, כזאת שתכלול אלמנטים דומים ותמשיך את התמונה הקודמת שנוצרה בצורה טבעית וחלקה, זה ללחוץ מספר פעמים על כפתורי ה-panning ימינה/שמאלה ונקבל תמונה רוחבית מלאה, כזאת שנוכל בקלות לחלק לפי מספר השקופיות שלנו.

מסתבר שזה לא עובד ככה. כשהתחלתי לעבוד על התמונה ובדקתי את הגדלים שלה, ראיתי שכפתור ה-pan גורם לתמונה לאבד את הפרופורציה המקורית של 1:1. כאמור, תמונה רגילה במידג’רני היא מרובעת (לאחר אפסקייל היא תהיה בגודל של 1024*1024 פיקסלים), אבל תמונה עם panning שעשינו לה אפסקייל היא בגודל של 1024*1536 או 1536*1024 (תלוי אם בחרנו בחץ שממשיך את התמונה לרוחב או לאורך) מה שאומר שה-panning ממשיך את התמונה רק ב-512 פיקסלים בכל פעם.

אז איך יודעים כמה פעמים עלינו לבצע panning כדי לקבל מספר שקופיות ריבועיות מדוייק?

החישוב פשוט מאוד:

את הגודל של התמונה המקורית שממנה נתחיל את ה-panning, שהיא בגודל של 1024*1024, נשים לרגע בצד. כלומר – שקופית אחת כבר ישלנו.

עכשיו כל שקופית תהיה מורכבת משני panning, כלומר – כדי לדעת כמה פעמים נצטרך להרחיב את התמונה, נוריד שקופית אחת ממספר השקופיות הדרוש לנו, ואת המספר הנותר נכפיל בשניים.

למשל, אם רוצים ליצור קרוסלה של 10 תמונות – נצטרך לבצע 18 פעם הרחבות ימינה/שמאלה. כאמור – את התמונה של שקופית אחת מלאה הורדנו מהחישוב כי היא כבר בגודל מתאים. לכן, נשארו לנו 9 שקופיות ליצור, ואת המספר הזה נכפיל בשניים, מאחר וכל panning יוצר חצי שקופית.

בואו נראה את התהליך שעשיתי כדי ליצור פוסט קרוסלה שכולל 6 שקופיות:

1. רציתי ליצור תמונת רקע אבסטרקטית, אבל התעצלתי לכתוב בעצמי פרומפט מפורט. ניגשתי לידידי ChatGPT וביקשתי ממנו כך:

you are a prompt crafting master, you craft interesting and lively descriptive prompts that would be transferred to an image generation ai tool. i will give you some example prompts that you can take inspiration from. please note how i asked to leave some blank space in each image. here are the example prompts:

ואז כתבתי 10 פרומפטים לדוגמה, שיצרתי בעבר במידג’רני, והם לא בהכרח אבסטרקטיים אבל כוללים את המילים blank space מאחר ורציתי שגם הפרומפט החדש שלי יכלול קצת אזורים ריקים כך שאוכל להוסיף עליו טקסטים.

הנה הפרומפט שהצ’אט נתן לי:

A scattering of geometric shapes in various sizes at the top, with a blank space in the middle featuring an enigmatic fractal pattern. The background should consist of a hypnotic gradient transitioning from deep purple to fiery orange.

2. העברתי את הפרומפט למידג’רני גרסה 6. זו התמונה שבחרתי מתוך ארבע הוריאציות:

מאחר וגרסה 6 כרגע לא מאפשרת לבצע panning, הייתי צריכה להעביר את התמונה לגרסה 5.2. בחרתי ב- vary (subtle) וקיבלתי 4 וריאציות שונות אבל עם אלמנטים וצבעים מאוד דומים לתמונה הראשונה:

בחרתי את תמונה מספר 2, עשיתי לה אפסקייל וממנה התחלתי ליצור את ההרחבה.

3. התחלתי עם החץ הימני, והשארתי את הפרומפט כמו שהוא. הנה התמונה שבחרתי בה לאחר אפסקייל ו-panning:

4. לחצתי שוב על כפתור החץ הימני כדי להרחיב את התמונה פעם נוספת. גם הפעם לא שיניתי את הפרומפט. הנה התמונה שבחרתי:

בשלב הזה יש לי 2 שקופיות ריבועיות מתוך השש. הראשונה היא מהאפסקייל הראשון שהרי התמונה יוצאת ריבועית, והשקופית השניה מורכב משני ה-panning שביצעתי.

נמשיך.

5. לחצי שוב על החץ הימני ולא שיניתי את הפרומפט המקורי:

6. לאחר מכן החלטתי ללחוץ על החץ השמאלי ולהרחיב את התמונה מהצד השני. הפעם גם שיניתי מעט את הפרומפט לראשונה:

A scattering of geometric shapes in various sizes at the top, with a blank space in the middle featuring an enigmatic fractal pattern. The background should consist of a hypnotic gradient transitioning from deep orange to fiery velvet

מה ששיניתי זה רק את סדר הצבעים בסוף הפרומפט: במקום deep purple to fiery velvet, כתבתי deep orange to fiery velvet.

הנה התמונה שבחרתי:

7. חזרתי לחץ הימני, ואת הפרומפט שיניתי מעט. החזרתי את ה-deep purple אבל את ה-firey החלפתי מכתום לצהוב:

A scattering of geometric shapes in various sizes at the top, with a blank space in the middle featuring an enigmatic fractal pattern. The background should consist of a hypnotic gradient transitioning from deep purple to fiery yellow

הנה התמונה שבחרתי:

8. חזרתי לחץ השמאלי, ושיניתי את הפרומפט לזה:

blank space in the middle featuring an enigmatic fractal pattern. The background should consist of a hypnotic gradient transitioning from purple to yellow

בפרומפט הזה בעצם הורדתי את כל החלק הראשון והשארתי את השאר. רציתי להיפטר מהאלמנט של הפיצוץ ולקבל אזורים ריקים יותר. בנוסף, הורדתי את התיאורים של הצבעים והשארתי אותם כ-purple ו-yellow בלבד.

הנה התמונה שבחרתי בה (כפי שניתן לראות – מידג’רני המשיך ליצור אלמנט של פיצוץ למרות שהורדתי את החלק שכנראה גרם לכך. כן – הוא לא ממש קשוב לפעמים):

בשלב הזה יש לי 4 שקופיות. נשאר לי ליצור עוד שתיים.

9. החלטתי להמשיך עם החץ השמאלי וקיצרתי עוד יותר את הפרומפט:

The background should consist of a hypnotic gradient transitioning from purple to yellow

הנה התמונה החדשה:

10. חזרתי לחץ הימני, בלי לשנות את הפרומפט האחרון:

11. נותרה לי שקופית נוספת ליצור, כלומר 2 הרחבות. שוב הלכתי על החץ הימני עם אותו פרומפט:

12. את ההרחבה האחרונה בחרתי לעשות שמאלה, כי הצד הימני התחיל לקחת כיוון שונה לגמרי. את הפרומפט השארתי כמו שהוא. הנה התמונה הסופית:

13. עכשיו כשיש בידיי תמונה בגודל של 6144 פיקסלים לרוחב, שמתחלקים בצורה מדוייקת לשישה ריבועים של 1024 על 1024 פיקסלים, אפשר לעבור לחיתוך התמונה לריבועים שווים.

אתר My Social Boutique מאפשר לחתוך תמונה באופן שווה ולשמור כל חיתוך כקובץ נפרד. לאחר שמעלים תמונה מהמחשב, בוחרים בחלוקה לפוסט מסוג קרוסלה, במספר החלקים שרוצים לחלק את התמונה ולוחצים על split image.

 

14. עכשיו נוכל לשמור במחשב כאמור כל חלק בנפרד, וליצור רקעים לשקופיות של פוסט הקרוסלה שלנו:

זהו! זה התהליך של יצירת תמונות הרקע. ארוך? כן. מייגע? בהחלט. שווה את זה? תחליטו אתם 🙂 בשביל ליצור תמונות רקע מעניינות וייחודיות, כאלה שמצד אחד לא דורשות מאיתנו לפנות למעצב גרפי בכל פעם שנרצה פוסט מעוצב, ומצד שני לא מצריכות מאיתנו להשתמש באלמנטים הגרפיים של קאנבה למשל (שפתוחים גם לעוד מיליוני משתמשים בעולם) או בתמונות סטוק, אפשר לבצע את התהליך הזה.

מזמינה אתכם להציץ באינסטגרם של “מקום ברשת” ולחפש את הפוסט שבו השתמשתי ברקעים האלה. על הדרך, אם בא לכם, תלחצו על כפתור העוקב 🙂

 

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן