איך להוסיף תוכן עניינים לכתבות בבלוג

חוויית המשתמש של הגולשים באתר שלכם צריכה להיות אחד הדברים החשובים לכם כאנשי תוכן, בעלי חנויות מקוונות ועצמאים שמתפעלים אתר לעסק.

ישנם הרבה אלמנטים בעולם ה-UX שצריך לתת עליהם את הדעת בבואנו לכתוב כתבה בבלוג, אך יש אלמנטר אחד שנראה כי לעתים נוטים להתעלם ממנו או לא לייחס לו חשיבות רבה, בעוד הוא עשוי להיות הדבר שבזכותו גולש יישאר או יעזוב את הכתבה לטובת כתבה דומה באתר מתחרה.

הוספת תוכן עניינים לכתבה ארוכה בבלוג מאפשרת לגולש למצוא את הקטע המדוייק בכתבה שבשבילו נכנס אליה מלכתחילה, וגם גורמת לתוכן ולנראות הכללית של הכתבה להיראות טוב יותר.

ניווט מהיר

למה להוסיף תוכן עניינים לכתבות בבלוג

רוב הקוראים בבלוג שלכם כנראה הגיעו אליו כדי למצוא פתרונות ותשובות לשאלות ספציפיות. תוכן עניינים מאפשר להם לקפוץ בקלות למידע הרלוונטי ביותר עבורם, במקום לדרוש מהם לגלול ארוכות כדי למצוא את מה שהם צריכים. אתם בטח חושבים לעצמכם עכשיו ״אבל אני משקיע כל כך הרבה בכתיבת התוכן וכל מה שאני כותב חשוב! אני רוצה שיקראו הכל!״, אבל המציאות, במיוחד בעולם המהיר והעצבני של ימינו אנו, לא בדיוק עובדת כך. בעוד אנחנו נוטים לחשוב שכל מילה בכתבה שלנו חשובה (אחרת לא היינו כותבים אותה), הגולשים מגיעים אלינו לרוב בגלל סיבה ספציפית ואנחנו לא יכולים להכריח אותם לקרוא הכל, זה לא בשליטתנו.

אתם יכולים להשקיע ולכתוב כתבה של 3000 מילה והגולש שיגיע אליה יסרוק אותה במשך 10 שניות, ימצא את השורה שלה הוא זקוק ובגללה לחץ על תוצאת החיפוש של האתר שלכם בגוגל, ויעזוב את האתר שלכם כלעומת שבא. זה בהחלט מבאס, אבל זו המציאות.

ניקח לדוגמה את הכתבה הזאת. מי שנכנס אליה מחיפוש בגוגל כנראה ידלג על כל הטקסט הזה ויחפש מיד את הפתרון המובטח בכותרת, שיראה לו איך מוסיפים תוכן עניינים לכתבות בבלוג. כל מה שאכתוב לפני כן יהיה לא רלוונטי, כי הרי אם הוא הגיע לכתבה הזאת מחיפוש בגוגל, הוא כבר החליט שהוא רוצה להוסיף תוכן עניינים ולא מעניין אותו לקרוא למה זה חשוב. לכן – הוידאו עם ההסבר יהיה המקום בו העיניים של הגולש ינחתו והוא ילחץ על Play כדי לקבל מיד תשובה לשאלה שלו. אם הוא יגיע לכתבה מלאה במלל ארוך ומעיק, הוא כנראה יחזור מיד לתוצאות החיפוש וימצא תשובה במקום אחר. אבל אם התוכן יהיה מוצג בעמוד בצורה נעימה לעין ואף יחולק לפרקים, שאחד מהם נקרא ״איך מוסיפים תוכן עניינים לפוסט בוורדפרס״, זה יקל עליו את הקריאה וקבלת הפתרון ורוב הסיכויים שהגולש יישאר באתר שלי.

איך לחלק את התוכן באתר לנושאים

חשוב ליצור הפרדה נכונה באתר גם מבחינת התוכן וגם מבחינת קריאות של מנועי חיפוש. כלומר, בבואנו לכתוב פוסט בבלוג, עלינו לחשוב גם על הגולש וגם על גוגל.

עבור הגולש ננסה לחלק את התוכן לנושאים העיקריים שבהם הכתבה דנה. עבור גוגל לעומת זאת, שאינו בן אדם אלא מכונה שסורקת את המלל והקוד באתר שלנו, נבהיר את החלוקה של הנושאים על-ידי מתן תגי H לכל תת-כותרת.

תגיות H יקבלו מספרים, מ-1 עד 6. הכותרת הראשית של הכתבה תקבל את התג H1. זוהי הכותרת החשובה ביותר וכדאי לכלול בה את ביטויי המפתח של הכתבה. תגית זו (כמו גם התגיות האחרות), לא מופיעה לגולשים שלנו בצורה גלויה אלא מדובר בקוד שמוצג מאחורי הקלעים ואותו מנועי חיפוש יודעים ״לקרוא״. את התגיות האחרות ניתן לכותרות המשנה בכתבות שלנו לפי הסדר. לדוגמה, את תתי הנושאים נגדיר כ- h2, ואם יש לנו תתי נושאים בתוך תתי הנושאים ניתן להם תגיות של h3, h4 וכו׳ לפי סדר חשיבותם.

נהוג להשתמש בתגית h1 פעם אחת בכל דף כדי לציין את הכותרת הראשית של המסמך. בתגיות h2 עד h6 ניתן להשתמש לפי הצורך כמה פעמים שרוצים כדי לתת מבנה הגיוני למסמך, כאשר כאמור נהוג להשתמש בתגית נמוכה יותר מתחת לתגית גבוהה יותר, למשל h3 ככותרת משנה מתחת ל- h2. מבחינת מנועי חיפוש, תגיות הכותרת מוסיפות ערך קידומי. הן עוזרות למנועי חיפוש למצוא את העמוד שלכם על-ידי סריקת הפוסט ומציאת תוכן רלוונטי למילים שחיפשתם, וכאן הכותרות באות לידי ביטוי – גוגל מתייחס לתגיות הכותרות כדי להבין את נושאי התוכן באתר שלכם ומהותו. על כן, תגיות מסוג Heading הן חלק חשוב בתהליך האופטימיזציה של העמוד למנועי חיפוש ואינכם רוצים להתעלם מהן.

איך יוצרים תוכן עניינים בכתבה בבלוג

אחרי שחילקנו את התוכן בכתבה לנושאים הגיוניים והגדרנו לכל תת כותרת תגית H מתאימה, אפשר לעבור למלאכת בניית תוכן העניינים. במידה והכתבה בבלוג בנויה באלמנטור, מדובר בווידג׳ט מאוד פשוט שאפשר להוסיף לדף, והוא כבר יידע לעשות את כל העבודה עבורכם ולהוסיף תוכן עניינים פונקציונלי בקלות לכתבה.

הוספת תוכן עניינים לכתבה בעזרת אלמנטור פרו

 

איך יוצרים תוכן עניינים בבלוג וורדפרס ללא אלמנטור

אם אתם משתמשים בעורך הקלאסי או בעורך הבלוקים של וורדפרס כדי לכתוב כתבות בבלוג, אפשר להשתמש באחד מאינספור התוספים החינמיים שבעזרתם ניתן להוסיף תוכן עניינים לבלוג כמו Easy Table of Contents, Table of Contents Plus או LuckyWP Table of Contents.

אפשר גם לוותר על תוספים וליצור לכל פוסט בבלוג תוכן עניינים בצורה ידנית. כמובן שמדובר בדרך הארוכה והסיזיפית ביותר, אך היא אפשרית ולגמרי לגיטימית. לאחר הוספת תגי H לנושאים בפוסט, יש להוסיף עוגנים לפני כל כותרת, ואז ליצור את רשימת הנושאים במקום הרצוי בפוסט ולקשר כל נושא לעוגן שלו. למידע נוסף על יצירת עוגנים ובניית תוכן עניינים בוורדפרס באופן ידני – לחצו כאן.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(2)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן