שוק רותח – רכישת נכס דיגיטלי שעושה 30% תשואה ויותר

נכס דיגיטלי שמניב יותר מ-30% תשואה שנתית, מחזיר את ההשקעה הראשונית תוך פחות מארבע שנים וגוזל מכם שעתיים עבודה בלבד בשבוע הוא לא חלום אוטופי ולא אחיזה בעיניים.

נכסים כאלה מוצעים למכירה באופן קבוע ומדובר בתחום לגיטימי לחלוטין. כפי שישנם משקיעים בתחום הנדל״ן, יש משקיעים בתחום הנכסים הדיגיטליים. כפי שיש סוכני תיווך, יש אתרים המהווים מתווכים שמקשרים בין נכסים למכירה לקונים פוטנציאליים.

אני יודעת מה אתם חושבים לעצמכם עכשיו:

״איפה הקאץ׳״?

״אם זה אמיתי למה כולם לא עושים את זה?״

אז רגע לפני שצוללים פנימה, בואו נבהיר את הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון בבואנו לסקור את תחום זה.

מה זה אומר לרכוש נכס דיגיטלי מניב

  • רכישת נכס דיגיטלי איכותי היא לא עניין זול. באתר Empire Flippers עליו נדבר באריכות בכתבה זו וממנו ניקח נתונים, הנכס הכי ״זול״ שמוצע למכירה באתר, נכון לכתיבת שורות אלו, יעלה לכם 16,895$ (הנכסים באתר משתנים מדי יום). בתמורתו תוכלו ליהנות מרווח נקי של כ-563$ בחודש, כלומר – בתוך כ-30 חודשים תוכלו להחזיר את ההשקעה
  • נכסים דיגיטליים בסדרי הגודל שצויינו הם נכסים בינלאומיים, כלומר – מדובר באתרים באנגלית
  • המונטיזציה בנכסים דיגיטליים (מונטיזציה = איך מרוויחים מהאתר כסף) נעשית לרוב בתחומי שיווק השותפים, הדרופשיפינג, אמזון FBA, הצגת פרסומות או מכירת מוצרים דיגיטליים (ישנן אפשרויות מונטיזציה נוספות אך אלה העיקריות)
  • מומלץ לבצע צעד כזה רק אם יש לכם ידע בתחום האיקומרס, השיווק הדיגיטלי וה-SEO. נכסים מסויימים יגיעו עם חבילת סיוע מהמוכר למשך תקופה מסויימת, אך הרווחים החודשיים אינם מובטחים, עליכם יהיה להמשיך את העבודה שהמוכר נהג לעשות כדי למקסם אותם ולשמור על האתר פעיל ורלוונטי

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים נכס דיגיטלי

יש כיום ״משרדי תיווך״ רבים של נכסים דיגיטליים, כאשר אחד הפופולריים בהם הוא Flippa. בפליפה כל אחד יכול להציע את האתר שלו למכירה בסגנון של מכירה פומבית וניתן למצוא במרקטפלייס אתרים שהמחיר שלהם מתחיל גם מדולר בודד אחד. חלק מהאתרים המוצעים שם כבר מניבים רווחים חודשיים וחלקם נבנו במטרה להימכר AS IS ולהשאיר את מלאכת המונטיזציה לקונה. אם יש לכם כיום אתר שבניתם ותרצו למכור אותו, תמורת 15$ בחודש תוכלו להעלות אותו לפליפה ולהתחיל להזרים אליו רוכשים פוטנציאליים.

באתר Empire Flippers לעומת זאת, מוצעים נכסים דיגיטליים למכירה במחירים שמתחילים מעשרות אלפי דולרים ויכולים להגיע גם למיליוני דולרים. הסכומים אינם שלופים מהמותן ולא ניתן להעלות לשם אתרים למכירה ״בהינף יד״ – מדובר בהצעות מחיר שמנהלי האתר בונים ביחד עם המוכר על פי קריטריונים מאוד מדוייקים ומתבצעת בדיקה קפדנית על כל מרכיבי האתר. ההבדל בין האתרים המוצעים באמפייר פליפרז לבין אתרי מרקטפלייס אחרים הוא שמדובר באתרים איכותיים ומניבים שמנהלי האתר דואגים לבדוק את כל המידע החשוב עליהם ולהציע אותם למכירה בצורה מהימנה ובטוחה. כל אתר שעולה למכירה ב-Empire Flippers כולל דו״ח מפורט לגבי:

  • הכנסה חודשית מהאתר
  • רווח נקי חודשי
  • חישוב של החזר השקעה לפי נתוני ההכנסות (בחודשים)
  • תאריך פתיחת האתר
  • מה מקבלים בעסקה (למשל: דומיין ודומיינים מקושרים, רשימת תפוצה, חשבונות סושיאל, קשרים שיש למוכר עם כותבי תוכן ועוד)
  • חלק ממודעות המכירה כוללות גם סרטון ובו ראיון עם המוכר
  • דו״ הכנסות חודשי (ניתן להציג דו״ח מהיום שהאתר עלה לאוויר)
  • דו״ח תנועה חודשית באתר (ניתן להציג דו״ח מהיום שהאתר עלה לאוויר)
  • הזדמנויות להגדלת רווחים
  • סיכונים ברכישת הנכס (למשל – שינויים עתידיים באלגוריתם של גוגל שעשויים להשפיע על הדירוג במנוע החיפוש, שינויים בעמלות באתרים המבוססים על שיווק שותפים)
  • מהו היקף העבודה החודשי על האתר והכישורים הדרושים כדי לתפעל אותו
  • מהו היקף הסיוע הניתן מהמוכר לאחר הרכישה
  • סיבת המכירה
  • נתונים נוספים שנפתחים לצפייה רק לאחר הרשמה לאתר

כל הנתונים הרשומים לעיל וכלולים בכל עמוד מכירה באתר, הם בדיוק הנתונים שעליכם לבדוק בבואכם לרכוש נכס דיגיטלי. באתרי תיווך אחרים ייתכן ואת כל הבדיקות האלה תצטרכו לעשות בעצמכם, וישנם כאמור אתרים שכבר מציגים לכם את הכל בצורה נוחה ופשוטה כמו אמפייר פליפרז.

נכסים דיגיטליים לדוגמה

לפניכם ארבעה נכסים לדוגמה שמוצעים כעת למכירה באתר אמפייר פליפרז. חשוב לזכור כי הנכסים באתר משתנים באופן תדיר כך שמה שנמצא שם ביום כתיבת שורות אלה כנראה כבר לא יופיע באתר כשתגלשו אליו אתם, אך בוודאי תוכלו למצוא אתרים מסוגים דומים ובמחירים דומים שמוצעים למכירה כאשר תגלשו אליו.

אתר בתחום החדשות והחינוך במחיר של 16,895$

המודעה הזולה ביותר כעת באתר מציעה נכס דיגיטלי מעולם החדשות והחינוך (לא מצויין שם העסק והדומיין שלו מטעמי תחרותיות. ניתן לשחרר נעילה של פרטים מסויימים על ידי הרשמה לאתר). הנכס המוצע למכירה מכניס 594$ בחודש מהאתר ורווח נקי של 563$. האתר המוצע למכירה נפתח בשנת 2015 ובנוי על פלטפורמת וורדפרס. כרגע ישנם מעל 4500 רשומים ברשימת התפוצה של האתר וקבוצת פייסבוק שמקושרת אליו וכוללת מעל 6000 חברים. בנוסף, ישנו פודקאסט פעיל. המוכר מבלה כיום שעתיים בלבד בשבוע בעבודה על האתר, וזאת בזכות מיקור חוץ – חלק מהעבודה מתבצעת על-ידי אאוטסורסינג. השעתיים המושקעות באתר בכל שבוע מוקדשות ל:מציאת מתראיינים לפודקאסט, שליחת קובץ אודיו לצוות העריכה, בדיקת תוכן לפני פירסומו ובדיקה וניהול של הדו״חות הכספיים.

מי שירכוש את הנכס יקבל את הדומיין ואתר האתר כמובן, את רשימת התפוצה, את קבוצת הפייסבוק, את חשבון הפודקאסט, את פרטי צוות מיקור החוץ ואת חשבונות שיווק השותפים.

אתר בנישת ילדים במחיר של 721,870$

הצעה זו כוללת עסק מניב ומבוסס שמכניס 20,052$ רווח נקי בחודש. מדובר בעסק שכולל מכירת צעצועי ומשחקי ילדים באמזון בשיטת FBA וכן מוצרי מרצ׳נדייז. העסק נפתח בשנת 2017 וכיום נמכרים באמזון 15 מוצרים ובאתר המרצ׳רדייז של אמזון ישנם 6500 עיצובים של בעלי העסק, שכולל סימן רשום.

מי שירכוש את הנכס יקבל את חשבון האמזון שלו כמובן, ובנוסף את הסימן הרשום, את האתרים המקושרים למוצרי אמזון, את חשבונות הסושיאל, את אנשי הקשר שכיום בעל הנכס עובד איתם ועוד.

בשביל לשמור על הנכס פעיל ורווחי, תצטרכו להשקיע בו כ-30 שעות בשבוע. כן, מדובר כמעט על משרה מלאה, אבל כזו שתספק עבורכם כמעט 70,000 שקל בחודש אם תעשו את הכל כמו שצריך ותמשיכו את העבודה שהמוכר כיום עושה בנכס.

אתר בנישת הביוטי במחיר של 3,087,415$ (כן – מדובר במעל 10 מיליון שקלים!)

עסק בן 6 שנים שכולל 2 חנויות שופיפיי, 3 מוצרים שנמכרים באמזון, רשימת תפוצה עם מעל 10,000 רשומים וסימן רשום. העסק מרוויח ממודעות ממומנות וחיפוש אורגני כאשר רוב התנועה (90%) מגיעה מארה״ב. בעלי הנכס הם בעל ואשה שמחזיקים מחסן לתכולה וחלק ממנה מאוחסנת גם באמזון. רכישה של הנכס תכלול את חנויות השופיפיי, את החשבון באמזון, את רשימת התפוצה, את הסימן הרשום ואת חשבונות הסושיאל הקשורות לעסק – בפייסבוק וביוטיוב.

כמה תוכלו להרוויח אם תמשיכו את העבודה של בעלי הנכס? ובכן, מדובר על רווח נקי של 73,415$ בממוצע לחודש. בשביל לבצע את העבודה על העסק צריך לדעת לנהל עוזרים וירטואליים, לענות למיילים של לקוחות, לנהל מלאי ולדעת לנהל את המועדות הממומנות.

אתר מסוג דרופשיפינג בתחום האירועים והמתנות במחיר של 151,658$

ההצעה הבאה היא עבור אתר דרופשיפינג שנפתח בשנת 2018 וכבר מניב רווח נקי של 5,416$ בממוצע בחודש. האתר מבוסס וורדפרס ותוסף ווקומרס שמציעה מוצרים מתחום המתנות המותאמות אישית במגוון צורות וריחות, שנהייתי ויראלית השנה בטיקטוק. ניהול החנות דורש עבודה מינימלית של בעל העסק כיום – שעתיים עבודה בשבוע בלבד.

רכישה של החנות תבטיח לכם את הדומיין, 2 דומיינים נוספים שמהם ישנן הפניות 301, רשימת תפוצה של מעל 9000 רשומים, חשבונות פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק המקושרים לעסק ומידע על אנשי קשר שעובדים עם בעל העסק כיום.

לסיכום

מטרת הכתבה היא להציג בפניכם את העולם המרתק והמניב של איקומרס ועסקים אינטרנטיים. לצד קולות מסוג ״אי אפשר לעשות כסף באינטרנט״, ״הדרופשיפינג מת״ או ״שיווק שותפים לא עובד״, סקירה קצרה באתרי תיווך של נכסים דיגיטליים מראה לנו תמונה אחרת לגמרי. ישנם יזמים שבתוך שנתיים בלבד הצליחו להעלות לאוויר אתר ולייצר ממנו רווחים קבועים בזכות ידע ב-SEO, עבודה נכונה מבחינת נראות ותצוגה של האתר, בניית חשבונות דיגיטל נלווים והעסקת עובדים במיקור חוץ שעושים עבורם את המשימות הסזיפיות שלוקחות את מירב הזמן. אז כן, אפשר לעשות כסף באינטרנט, אפילו הרבה מאוד כסף. אתר אינטרנט הוא נכס לכל דבר. אבל, כפי שתמיד חשוב לי לציין בכל הנוגע לתחום זה – מדובר בעסק לכל דבר ואם לוקחים אותו ברצינות, לומדים לעומק כל תת-תחום שקשור אליו ומבינים איך לעשות את העבודה בצורה נכונה, הוא יביא לכם תוצאות רציניות.

שיטוט במרקטפלייס של Empire Flippers יכול לעזור לנו להבין העבודה הדרושה לנו בתור בעלי אתר איקומרס, את הידע שאנחנו צריכים לרכוש כדי לבנות נכס מסוג זה, את היקף העבודה ואת הרווחים הפוטנציאליים. ו…במידה ויש לכם כמה עשרות או מאות אלפי שקלים להשקיע (או אולי אפילו 10 מיליון שקלים פנויים 🙂 ) תוכלו לרכוש נכס דיגיטלי מוכן שיניב עבורכם תשואה מדהימה, אך בו בזמן ידרוש מכם מספר שעות עבודה בשבוע והבנה של התחום.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
4.8
(5)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

סליחה על ההפרעה...

* הקישור נפתח בחלונית חדשה כך שיהיה אפשר להמשיך לקרוא את הכתבה

דילוג לתוכן