4 תוספי וורדפרס נהדרים לבניית אתרים מקצועיים ומיוחדים (וגם – איך לקבל את כולם בחינם)

כאשר עומדים בפני ההחלטה לבנות אתר בוורדפרס, גם אם מדובר באתר תדמיתי בעל מספר בודד של עמודים או בלוג בסיסי, מגיעים לנקודה בה יש צורך להתקין תוספים כדי ליצור בדיוק את מה שדמיינתם בראש. אפילו כשמדובר בטופס יצירת קשר קליל או כפתור שיתוף של כתבות בפייסבוק – ההתקנה הבסיסית של וורדפרס אינה מאפשרת את זה באופן דיפולטיבי ורובנו כבר בתחילת העבודה מוצאים את עצמנו מתקינים תוספים חינמיים שחיוניים לנו ולגולשים שלנו.

במידה ורוצים לבנות אתר מעט מתקדם יותר, למשל אינדקס נדל״ן, אתר סקירת ספרים, אתר מנויים, אתר עם טפסים מתקדמים וכו׳, ייתכן ונגיע להבנה שהתוספים החינמיים המוצעים להורדה ולהתקנה בספריית התוספים הרשמית של וורדפרס אינם עושים בדיוק את מה שאנחנו זקוקים לו, ונצטרך לחפש תוסף פרימיום.

מאחר וישנם ברשת כל כך הרבה תוספים חינמיים ברמה גבוהה, חברות המציעות תוספי פרימיום בתשלום יספקו ברוב המקרים תוספים שבאמת עושים עבודה יוצאת דופן, בנויים טוב, והתמיכה שתקבלו במידה ותזדקקו לה תהיה מהירה ומספקת. לכן, כאשר אני אישית זקוקה לתוסף פרימיום, אני יודעת שהסכום לרוב יהיה נוח לכיס וגם התמורה תהיה מצויינת – ואני מסכימה בשמחה לשלם.

החלטתי לכתוב כאן על ארבעה תוספי וורדפרס בתשלום ששווה מאוד לפתוח את הארנק עבורם. לצד כל הסבר על התוסף צירפתי סרטון הדרכה (באנגלית) כדי שתוכלו לראות במדוייק מה הוא עושה ולהבין האם הוא מתאים לכם.

לפני שאתם מחליטים לרכוש את אחד או יותר מהתוספים, חשוב לציין כי לקוחות חברת האחסון Upress מקבלים את כל התוספים המצויינים בכתבה בחינם כחלק מחבילת האחסון. לכן, יש לקחת את זה בחשבון במידה ואתם ״על הדרך״ מחפשים גם חברת אחסון בימים אלה, או, אם אתם כבר לקוחות של יופרס – תדעו שאתם יכולים להתקין את התוספים המפורטים בהמשך באתר הוורדפרס שלכם דרך החשבון שלכם ביופרס ללא עלות.

לפני שנגיע לפירוט על התוספים, עוד כמה מילים על יופרס ברשותכם. חבילות האחסון שלהם מוצעות במחירים של החל מ-15$ בחודש, כאשר את החודש הראשון תקבלו בחינם ואף אפשר להתנסות באחסון שלהם במשך אותו חודש ואם לא רוצים להמשיך איתם תוכלו לבטל את המנוי ולא תחוייבו כלל (יש צורך להכניס כרטיס אשראי בהרשמה, אך אם מבטלים את החבילה בתוך 30 יום הכרטיס לא יחוייב לעולם).

ייתכן וכאשר תבצעו השוואת מחירים לחבילות אחסון אתרים תמצאו את יופרס מעט יקרים יותר מהממוצע, אך יש לקחת בחשבון את החודש החינמי שתקבלו, את התוספים שעליהם אפרט בהמשך (בשווי של מעל 530 שקלים) וגם – יש לי קוד הנחה בשבילכם שיוזיל את החבילה בה תבחרו ב-5% 🙂 קוד ההנחה: UP05MALIK.

מלבד ההטבות האלה, אני רוצה לציין מניסיון אישי שמדובר בחברת אחסון מעולה – גם מבחינת מהירות האתרים, גם מבחינת התמיכה הטכנית המהירה והנהדרת שלהם וגם מבחינת ההיצע שמקבלים (למשל – כלי להעברת אתר קיים מאחסון אחר, גיבויים חודשיים אוטומטיים, תוספי פרימיום ועוד).

מוזמנים לצפות במדריך קצר להרשמה ליופרס והתקנת וורדפרס באתר שלכם אם זה משהו שאתם בוחנים אותו בימים אלה.

ועכשיו – בואו נלמד על תוספים מעניינים במיוחד שיכולים לשדרג לכם את האתר.

WP Rocket

תוסף שתפקידו להאיץ את מהירות האתר שלכם. זהו אחד התוספים הפופולריים כיום בתחומו, והתוצאות שלו נהדרות. אתרים שזמן טעינתם ארוך במיוחד מצליחים בעזרת התוסף הזה להיטען הרבה יותר מהר – וזה טוב גם לדירוג שלכם בגוגל ובעיקר – לגולשים שלכם, שיאבדו סבלנות מאוד מהר אם ייקח לאתר שלכם יותר מדי זמן לעלות.

מחיר – 39$ לאתר אחד, לשנה (או בחינם ללקוחות Upress)

הנה הסבר על אופן השימוש בתוסף:

 

Gravity Forms

תוסף הטפסים הפופולרי והאהוב שייתן לכם הרבה יותר מהאפשרויות של הטפסים הבסיסיים שניתן לבנות עם Contact Form 7. גרביטי מאפשרים לבנות טפסים מתקדמים, כמו למשל הוספת שדות מותנים בהתאם לבחירת הגולשים, מעל 30 סוגי שדות לבחירה, מתן אפשרות לגולשים להתחיל למלא טופס ולחזור אליו מאוחר יותר, אינטגרציה עם שרותי צד ג׳ ועוד.

מחיר – 59$ לאתר אחד לשנה (או בחינם ללקוחות Upress)

הדרכה על שימוש ב-Gravity Forms:

 

ACF PRO

שמו של התוסף מורכב מראשי התיבות Advanced Custom Fields.

התוסף מאפשר לשנות לגמרי את מהות האתר שלכם ולהפוך אותו למשל לאתר אינדקס, אתר לוח מודעות, אתר נדל״ן וכו׳. בעזרת התוסף ניתן להוסיף לתפריט הניהול של וורדפרס אזור חדש ולהכניס אליו נתונים, למשל – אם חפצה נפשכם לבנות אתר שסוקר את הסרטים החדשים שיצאו לשוק, תוכלו לבנות אזור בשם ״סרטים״ בממשק הניהול, ואליו להכניס פוסט חדש שייקרא ״סרט חדש״. שם תוכלו להכניס את שם הסרט, תקציר עליו, שם הבמאי, שמות השחקנים הראשיים, תאריך יציאה לאקרנים וכו׳. ממש כמו שיש לנו אזור פוסטים ובו מכניסים כתבות, כך תוכלו לבנות לעצמכם כל דבר שתרצו ולהחליט אילו שדות תרצו שהאזור הזה יכלול. אפשר גם להוסיף את האפשרות של חלוקה לקטגוריות (למשל, אם נמשיך בקו של הסרטים – לבחור לכל סרט שתכניסו למערכת את הקטגוריה אליו הוא משתייך, אך במקום המילה ״קטגוריה״ זה ייקרא ״ז׳אנר״).

לאחר יצירת אזור חדש במערכת תצטרכו להציג אותו  באתר, כדי שהגולשים שלכם יוכלו לראות את הנתונים. את זה אפשר לעשות בקלות ובהנאה רבה בעזרת תוסף אלמנטור פרו, שיאפשר לכם לעצב את המראה של כל סוג פוסט (או בדוגמה שנתנו כאן – לעצב כל דף של סרט) בצורה יפה לעין. אלמנטור פרו יאפשר לכם ליצור תבנית לדף הסרט שלכם שתהיה זהה לכל דף סרט בו הגולש יצפה, כאשר העיצוב זהה ורק הנתונים על כל סרט משתנים כשעוברים בין הסרטים שיש במערכת.

אפשר לכתוב כאן עוד הרבה על התוסף ולנסות להסביר איך הוא פועל, אבל במקרה של ACF Pro כדאי פשוט לצפות בסרטון הדרכה כדי להבין בדיוק על מה מדובר ואיזה עולם של אפשרויות הוא יכול לפתוח בפניכם.

מחיר – 25$ (המחיר בדולר אוסטרלי) לאתר אחד לשנה (או בחינם ללקוחות Upress).

 

Elementor Extras

משתמשי אלמנטור בוודאי ישמחו לצרף לתפריט הווידג׳טים של התוסף אפשרויות נוספות, וזה בדיוק מה שהתוסף הזה מציע. הוא מתלבש על הלשונית של אלמנטור ויפתח בפניכם עוד ווידג׳טים רבים (מעל 31) שתוכלו בעזרתם לעצב דפים מיוחדים עם אלמנטים שלא מגיעים עם ההתקנה הבסיסית של אלמנטור.

מבין הפיצ׳רים שאלמנטור אקסטרז כולל: הטמעת מפות גוגל, יצירת פופאפ, נגן וידאו, נגן אודיו, יצירת טבלאות, ווידג׳ט של השוואת תמונות (כדוגמת ״לפני״ ו״אחרי״), הצגת תמונה רנדומלית ועוד ועוד. את רשימת האלמנטים המלאה אפשר לראות כאן.

מחיר – 25 יורו לאתר אחד לשנה (או בחינם ללקוחות Upress).

הדרכה ודוגמאות של חלק מהאלמנטים:

 

מלבד ארבעת התוספים החשובים והמעניינים שציינו כאן, יופרס מציעים כחלק מחבילת האחסון שלהם גם חבילה של כל התוספים של חברת WPMUDEV. מדובר בחברה ותיקה שמפתחת תוספי וורדפרס מתקדמים מאוד, אותם לא ניתן לרכוש בנפרד אלא יש לרכוש מנוי חודשי במחיר 49$ ואז ניתן להשתמש בכל התוספים. לפי אתר החברה יש להם מעל 700,000 לקוחות, וכלקוחות של חברת האחסון יופרס תקבלו את כל מה שמנוי בתשלום ל-WPMUDEV נותן – בחינם לגמרי.

בין התוספים ש-WPMUDEV מציעים אפשר למצוא תוסף אבטחה לאתר, תוסף ליצירת רשימת תפוצה באתר, תוסף להאצת האתר, תוסף SEO, תוסף ליצירת סקרים וחידונים, תוסף ליצירת קורס אונליין, תוסף להוספת אזור חברים באתר ועוד ועוד. מספר התוספים שיש להם הוא ענק – וכדאי להציץ ברשימה כדי לבדוק אם יש שם משהו שיכול לעניין אתכם. חשוב לציין כי התוספים שלהם אינם בהכרח תומכים בעברית.


אני מקווה כי מצאתם בכתבה תוספים שעשויים לעניין אתכם ולקחת את האתרים שלכם צעד אחד קדימה. כאן המקום גם לתת טיפ למי שמוצא תוסף מסויים אך לא יודע כיצד הוא עובד ואיך משתמשים בו – יוטיוב הוא התשובה שלכם. ביוטיוב יש הסברים כמעט לכל דבר שקיים היום בשוק, ולפני שאתם שוברים את הראש אם כדאי לשלם על תוסף מסויים, או לפני שאתם רוכשים תוסף ומתחילים להסתבך איתו – מומלץ לבדוק האם ביוטיוב מישהו כבר טרח להעלות הסבר עליו.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(3)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן