הכירו את 7 הטיפים האלה לכתיבת כותרת – ואף אחד לא ידלג על הכתבה שלכם לעולם!

כאשר גולש אנונימי מחפש ביטוי שקשור לעסק/לבלוג שלכם, העיניים שלו ירוצו על פני מסך התוצאות של גוגל. המטרה שלכם היא לסקרן אותו עד כדי כך כדי שלא תהיה לו ברירה – הוא יהיה חייב להיכנס לאתר שלכם כדי לראות על מה מדובר. 

אז איך יוצרים כותרות שיבלטו מעל שאר התוצאות ויגרמו לגולשים להיכנס דווקא לכתבה שלכם? הנה מספר דרכים:

  1. לנצח את התחרות. כאשר אתם מתיישבים לכתוב כתבה על נושא מסויים, עליכם לחשוב על מילת המפתח של הכתבה. אם למשל האתר שלכם עוסק ברפואת שיניים ואתם עומדים לכתוב כתבה העוסקת בהפגת פחדים מרופאי שיניים, ייתכן ומילת המפתח שלכם תהיה ״פחד מרופא שיניים״. ואז, מה שנעשה הוא לחפש בדיוק את הביטוי הזה בגוגל ולראות את התחרות שלנו על מילת המפתח. מה נבדוק? אם למשל אחת התוצאות מציעה ״6 דרכים להתגבר על פחד מרופא שיניים״ – אנחנו נציע 11 דרכים. כן, ממש ככה – להציע יותר פתרונות ממה שכעת הרשת מציעה.
  2. לא ללכת עם הזרם. אם יש לכם אתר מכר של אוזניות לצורך הדוגמה, ואתם מתכוונים לכתוב מאמר על ״האוזניות הכי טובות לריצה״, רוב הסיכויים שכאשר תבדקו מה מצב התחרות בביטוי זה התוצאות יהיו גנריות ומשעממות ופשוט יסקרו את… האוזניות הכי טובות לריצה. ככה גם הכותרת תיראה. כאן מגיעה ההזדמנות שלכם לגרום לגולשים לקרוא דווקא את מה שיש לכם להגיד. חישבו איך להכניס קצת פילפל לכותרת, משהו בסגנון ״יצאתי לרוץ במיוחד בשבילכם 6 פעמים השבוע כדי לסקור את האוזניות הכי טובות״. בצורה כזו אנחנו בעצם אומרים לקוראים שהשקענו בהם, וזה תמיד נחמד לדעת שאתה חשוב למישהו 😉
  3. בידקו אילו סוג תוצאות מופיעות בתוצאות הביטוי שעליו אתם מתעתדים לכתוב. אם התוצאות הגבוהות ביותר הן תוצאות וידאו מיוטיוב, או תמונות, זה אומר שאותו ביטוי הוא מאוד ויזואלי, כלומר – קוראים מחפשים משהו לראות ולאו דווקא לקרוא עליו. ייתכן וזה מה שהפוסט שלכם צריך לכלול. למשל – ״איך לתקן סתימה בכיור? בואו לראות איך אנחנו עושים את זה״ – בפוסט שלכם שימו תמונה ראשית שכוללת איש שמתקן סתימה, או – יותר טוב – צלמו וידאו בנושא, העלו ליוטיוב וגם הטמיעו אותו בכתבה שלכם בבלוג. אל תשכחו בכותרת להדגיש שבכתבה מצוי פיתרון שניתן לראות כיצד הוא מבוצע כמו ״בואו לראות איך״ או ״צפו בפיתרון״, כדי שהקוראים יבינו שיש בכתבה גם פתרון ויזואלי לבעיה שלהם.
    במידה והתוצאות הראשונות שמתקבלות מחיפוש הביטוי שלכם מובילות לשאלות ותשובות בפורומים (למשל בתפוז או ב-fxp) – יש לכם ביטוי ״מנצח״, מאחר וכתבות מדורגות גבוה יותר בגוגל ומתקבלות באהדה גדולה יותר ע״י מנוע החיפוש מאשר פורומים. שבו לכתוב כתבה טובה ומועילה בדיוק על מילת המפתח שאתם רואים בפורומים ותראו שעם הזמן התוצאות של אותם פורומים ירדו למטה והתוצאה של הכתבה בבלוג שלכם תעלה.
  4. נסו לקלוע לרגשות הקוראים. איך? פשוט מאוד. בתחתית דף תוצאות בגוגל תוכלו לראות הצעות של ביטויים נוספים הקשורים למילה שחיפשתם. אלו לא ביטויים שמנותקים מהמציאות – מדובר בדברים שאנשים באמת מחפשים כשהם צריכים מידע הקשור למילת הביטוי שלכם. ייתכן ותגלו שישנו ביטוי אחר שמתאים לכתבה שלכם ויתאים יותר למה שאתם עומדים לכתוב. דוגמה אחת לכך היא הביטוי ״איך תופרים תיק למתחילים״. כשיורדים לתחתית דף התוצאות בגוגל (נכון לכתיבת שורות אלו) – רואים שאחד הביטויים הוא ״גזרות לתפירת תיקים״. זה אומר שישנם הרבה חיפושים של גזרות, וייתכן וכותרת הכוללת את הביטוי הזה (לדוגמה – ״גזרות לתפירת תיקים שיגרמו לאנשים לשאול אתכם מאיפה קניתם אותם״) תתאים יותר לפוסט שלכם ותעשה פלאים בגוגל 🙂 כמו שאתם כבר בטח מבינים – התשובות למציאת הביטויים הכי טובים לגוגל שכדאי לכם לכלול בכתבות שלכם נמצאות….בגוגל.
  5. הכניסו טוויסט לכותרת. ״טריקים לצילומים טובים יותר״ נשמע כמו משהו מעניין שאם אתם צלמים מתחילים בוודאי תרצו לקרוא עליו. אבל מה לגבי ״טריקים לצילומים טובים יותר שאשכרה עובדים״? כאן אנחנו מכניסים רגש לקורא ונותנים לו להבין שאפשר לסמוך עלינו – כי ניסינו את הטריקים, כי אנחנו יודעים שהם עובדים, כי אנחנו מבינים שכבר ניסיתם חלק מהטריקים ולא הצלחתם לגמרי לבצע אותם. אם אתם רוצים ללכת צעד נוסף לעבר הכותרת המושלמת – אפשר להוסיף עוד מילה שתעורר עניין, למשל – ״טריקים מוזרים לצילומים טובים יותר – שאשכרה עובדים״.
  6. הביעו דעה בדרך אלגנטית. נגיד שאתם בעלי מוסך. מוסך זה מקום שמי שצריך להגיע אליו הם בעיקר אנשים עם בעיה דחופה שזקוקים לסיוע מיידי – המנוע נדפק, המצבר הלך, הרכב לא מתניע. כדי לבלוט מעל שאר המוסכים בעירכם (אנחנו מקווים שיש לכם אתר והוספתם למילת המפתח העיקרית שלו את שם העיר בה אתם פעילים כן?), כתבה כמו ״הכירו את 6 הרכיבים האלה ברכב שלכם ולעולם לא תיתקעו באמצע הדרך שוב״ תקסום להרבה גולשים ולקוחות פוטנציאליים. בעצם בכותרת זו הבענו דעה בצורה עקיפה – להיתקע באמצע הדרך זה מבאס, אנחנו בעלי מוסך ואנחנו מודעים לזה, אנחנו גם יודעים כמה אתם שונאים להגיע למוסך באמצע יום עבודה ולבזבז זמן יקר באופן לא צפוי. לכן, אנחנו נותנים לכם כאן טיפים שיגרמו לכם לא להיתקע באמצע הדרך – ויש סיכוי שאת הכתבה שלנו תוסיפו למועדפים לקריאה חוזרת, וכשיום יבוא ותזדקקו לטיפול שנתי לרכב – תחזרו לאתר שלנו ותבואו לבקר אותנו במוסך כי עזרנו לכם לפתור בעיה בעבר, חסכנו לכם כסף ואנחנו סה״כ חבר׳ה נחמדים שאוהבים לחלוק את הידע המקצועי שלנו. בקיצור – חוו דעה, גם היא היא כביכול שלילית בהקשר של העסק שלכם (להיתקע באמצע הדרך) ותנו לקוראים להבין ש-We Feel You.
  7. מספרים! שלבו מספרים בכותרות ותנו לגולשים להבין בפני מה הם עומדים. למשל – ״21 דברים שאתם יכולים לעשות היום כדי לשפר את הצילומים שלכם לתמיד״, או ״10 דברים שלא ידעתם שאפשר לעשות עם גומיית כושר בלי לצאת מהמיטה״, או ״3 סנדוויצ׳ים שאפשר להכין לילדים ממצרכים שיש בבית – והם לעולם לא יתלוננו עליהם״. שימו לב שלא חייבים לכתוב את מילת המפתח של הכתבה שלכם בכותרת. גוגל לא טיפש – אם הוא מבין שישנה כתבה טובה בבלוג שלכם הוא ידרג אותה גבוה גם אם מילת המפתח נמצאת איפשהו בפסקה האחרונה של הכתבה. תוכן חשוב ומועיל הוא הדבר שעליו אתם צריכים להתמקד, וגוגל כבר יבין שיש לו כתבה טובה להציג בפני גולשים. ככה שאם כתבתם כותרת כל כך מעניינת – עליכם להמשיך לעמוד בסטנדרט הגבוה שהצבתם לעצמכם ולכתוב כתבה טובה לא פחות שגם באמת נותנת את מה שהכותרת מבטיחה.

הרעיון מאחורי הפוסט הזה הוא לגרום לכם להפסיק לרדוף אחר מילות מפתח, דבר שעלול להוביל למחסום כתיבה. כל מה שאנחנו קוראים עליו ברשת בהקשר של כתיבת פוסטים הוא ״מחקר מילות מפתח״. ואכן, חשוב לבדוק אם ביטוי מסויים מוביל לתוצאות בכלי תכנון מילות המפתח, אבל אם מתחילים לחשב יותר מדי האם שווה לנו לכתוב מאמר של 3000 מילה על ביטוי שמקבל רק 1000 חיפושים בחודש… יכול להיות שפשוט נוותר ולא נכתוב כתבה בכלל. קחו את תחום העיסוק שלכם וחישבו מה הידע שאתם יכולים לתת לקורא ההדיוט. חישבו קודם כל על הכתבה שאתם מעוניינים לכתוב ומה היא תפתור לקוראים, ורק אחרי שהרעיון התבשל ואתם מתיישבים לכתוב את הכתבה, הציצו בכלי תכנון מילות המפתח, מיצאו ביטויים שמקבלים ווליום חיפוש טוב וחישבו איך לשלב אותם בכתבה. מילת החיפוש מקבלת רק 100 חיפושים חודשיים? כיתבו בכל זאת את הכתבה – מדובר ב-100 חיפושים שכתבה טובה שלכם יכולה להביא את כוווווולם אליכם לאתר אם תדורג גבוה בגוגל. ומה אם יגיעו דרך אותם 100 חיפושים 10 לקוחות חדשים? שווה!

 

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(1)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן