איך בונים אתר בוורדפרס 2015 – הדרכת וידאו מלאה

בוידאו הבא תוכלו לראות איך איך אני בונה אתר בוורדפרס מאפס – מהרגע שבו רוכשים חבילת אחסון ועד שהאתר באוויר עם תוכן ותמונות, מוכן לצפייה בפני כל העולם.


לחצו כאן לצפייה בסרטון ביוטיוב

את אתר “מאיה קוסמטיקה” בניתי לצורך ההדרכה בלבד. אין לי מכון קוסמטיקה ואין לי כוונה לפתוח אחד. המלל באתר הוא תוכן דמה שהכנסתי לצורך ההדגמה. התבנית בה השתמשתי באתר מתאימה לאתרי תדמית ובלוגים מכל סוג, יש בה אפשרויות רבות שאפשר להתאים לצרכים של כל עסק: אם מדובר בחברה לשיפוצים, במשרד עורכי דין, במכון כושר, בפורטפוליו אישי וכמובן בלוג.

הנה האתר אותו נלמד לבנות (לחצו להגדלה):

בניית אתר בוורדפרס

 

החלק העליון כולל לוגו, טלפון להתקשרות מהירה, קישורים לרשתות חברתיות וסליידר המציג את הפוסטים האחרונים בקטגוריה מסויימת. בנוסף, ישנו כפתור הנעה לפעולה, בו כדאי לשים הנחה לגולשי האתר, הרשמה לניוזלטר או טקסט מניע אחר. לחיצה על הכפתור מובילה את הגולש לעמוד עם טופס מילוי פרטים כדי שתוכלו להגדיל את רשימת התפוצה שלכם ולבנות מאגר לקוחות:

header

בהמשך הדף ישנם 2 אזורי תוכן, הראשון מציג מלל “ברוכים הבאים” כדי להסביר לגולשים מי אתם ולאיזה אתר הם הגיעו. כאן כדאי לכתוב מספר שורות עליכם ולהוסיף תמונה כדי להגביר את תחושת האמינות. בצד שמאל ישנם פוסטים המציגים חדשות ואירועים אחרונים:

welcome

בהמשך, ישנן שלוש תיבות תוכן בהן ניתן להחליט שמציגים את השרותים אותם אתם מציעים, את אנשי הצוות שעובדים איתכם או דברים אחרים הקשורים לעסק/לאתר שלכם כמו פורטפוליו, מוצרים וכו’:

services

באתר ישנם שני אזורי פוטר (FOOTER), הראשון מציג חוות דעת מתחלפות, מפי לקוחות מרוצים. השני מציג גלריית תמונות קטנה והשלישי מציג מספר משפטים על העסק, לבחירתכם. אני החלטתי למנות כאן את הסיבות לבחור במכון הקוסמטיקה הפיקטיבי שלי:

topfooter

החלק התחתון של האתר כולל ארבעה אזורי תוכן. בחרתי לשים בצד ימין מפה של גוגל המציגה את מיקום העסק שלי, לידו הטמעתי את דף הפייסבוק העסקי שלי עם האפשרות לעשות “לייק” עליו, אחריו הטמעתי סרטון מיוטיוב ובאזור התוכן האחרון הכנסתי שוב את התפריט כדי שהקוראים יוכלו להגיע לעמודים השונים גם מתחתית הדף:

footer

כאמור, בסרטון ההדרכה אני עוברת על כל השלבים:

בחלק הראשון של ההדרכה אני מסבירה למי היא מיועדת – למתחילים, שמעולם לא בנו אתר ולא יודעים מאיפה ואיך להתחיל, ולמתקדמים שכבר מכירים את וורדפרס וחושבים לשדרג את האתר שלהם או מעוניינים ללמוד על תוספים שונים ועל התאמה לעברית.

לאחר מכן נעבור לשלב המעשי והוא רכישת חבילת אחסון. אני ממליצה בהדרכה על חברת בלוהוסט מכמה סיבות:

  1. האתר עולה מהר, יחסית לחברת אחסון שהשרתים שלה נמצאים בארה”ב
  2. הפעלת האתר היא מיידית – ניתן להתחיל לעבוד על האתר מיד לאחר התשלום
  3. המחירים שלהם ממוצעים לשוק (הם לא הזולים ביותר, אבל נותנים תמורה טובה לכסף)
  4. התמיכה הטכנית שלהם מצויינת
  5. אני כבר מעל שנה משתמשת בהם לכל האתרים שלי ומרוצה

אם תרצו, כמובן שכדאי לעשות חקר שוק ולראות מי מהחברות האחרות מתאימה לכם יותר. עשיתי לכם עבודה קלה ובניתי טבלת השוואה בעמוד השוואת אחסון אתרים.

החל מדקה 06:36 אני מראה את כל השלבים של ההרשמה לחברת בלוהוסט.

בדקה 11:00 מתבצעת התקנת וורדפרס באתר באופן אוטומטי ובקלות.

כדי שנוכל להתחיל לעבוד על האתר, דבר ראשון צריך להחליף את שפת הממשק לעברית. את זה רואים בדקה 12:30 ובהמשך גם תראו איך מוחקים תוספים שהמערכת מתקינה באופן אוטומטי ואין לנו צורך בהם.

החל מדקה 14:10 נתקין את התבנית של האתר. התבנית בה השתמשתי נקראת Access Press Lite והיא חינמית לשימוש. יש לתבנית גם גרסת פרימיום עם יותר אופציות וגמישות, אבל לאתר שאני בונה בהדרכה בהחלט מספיקה התבנית החינמית.

בדקה 15:10 נתקין את התוספים איתם נעבוד באתר: Akismet, WP Lightbox 2, Codestyling Localization, Contact Form 7, All In One SEO Pack.

התקנת התוספים מלווה בהסברים עליהם.

בדקה 22:39 נתחיל לעבוד על תוכן האתר על-ידי יצירת קטגוריות שישמשו להפרדת התכנים השונים בתבנית.

בהמשך – בדקה 24:45, נכניס את התוכן עצמו, או את תוכן הדמה למקרה שעוד אין לכם תכנים לכל העמודים באתר.

בדקה 27:09 נגדיר את הקטגוריות בתבנית. כלומר, נגדיר מאיפה התבנית תיקח את התוכן של עמוד הראשי, את עמוד המוצרים/פורטפוליו, את האירועים, את הבלוג וכו’.

בדקה 30:00 אני מדגימה איך עורכים תמונה בעזרת PIXLR, שהוא כלי חינמי לשימוש חופשי באינטרנט. אני מראה כיצד להתאים את גודל תמונות הפוסטים שהגדרנו להצגה בסליידר כך שיוצגו בהתאמה מלאה. אפשר למצוא ביוטיוב הדרכות רבות לשימוש בפיקסלר ע”י חיפוש הביטוי Pixlr Tutorial.

לאחר הגדרת כפתור הקריאה לפעולה ועמוד האודות, נגיע לשלב יצירת גלריית התמונות – בדקה 36:20.

מיד לאחר מכן נראה איך מטמיעים סרטון מיוטיוב באתר – בדקה 37:38 ואיך מטמיעים מפה מגוגל מפות – בדקה 38:11.

השלב הבא יהיה יצירת התפריט. זה מודגם בדקה 40:10.

לאחר מכן, נראה איך מכניסים לאתר את הלוגו שלנו, בדקה 42:20.

האתר מתחיל לקבל צורה בשלב זה, והגיע הזמן לטפל בחלק התחתון שלו, שנקרא FOOTER וגם בחלק של התוכן הצדדי שנקרא SIDEBAR. את שניהם מגדירים לרוב על-ידי ווידג’טים. הסבר והדגמה לכך ניתן לראות בדקה 44:45.

לאחר עוד כמה הגדרות קטנות נגיע לשלב החשוב והאחרון בהדרכה – סידור העברית באתר – את זה אפשר לראות החל מדקה 56:17.


ההדרכה אורכת כשעה ורבע, ואני ממליצה לראות אותה ולעבוד על האתר שלכם בו זמנית. אם יש לכם טאבלט, כדאי להפעיל את הסרטון עליו ולשים אותו ליד המחשב, כך שתוכלו לעבוד בזמן ההדרכה. תוכלו לעצור לאחר כל הסבר ולבצע באתר שלכם את הצעדים.

 

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן