מתלבטים באיזו פלטפורמה לבנות את האתר שלכם? בואו נעשה קצת סדר

הטבלה הבאה מציגה את ההבדלים העיקריים בין בניית אתר במערכות פתוחות לסגורות:

כאשר מחליטים לבנות אתר ומתלבטים בין מערכות סגורות (כדוגמת ויקס) או מערכות מבוססות קוד פתוח (כדוגמת וורדפרס), אני תמיד ממליצה לחשוב לטווח הרחוק. אתר שבונים היום הוא לא בהכרח האתר שנרצה שיהיה לנו בעוד שנה. ייתכן וכעת כל מה שנרצה זה לבנות בלוג פשוט, אבל עם הזמן כשהבלוג יצבור קוראים, נרצה להוסיף לו אפשרויות שונות כמו למשל חיבור דף האינסטגרם שלנו לאתר, לאפשר לגולשים שלנו להגיב על הפוסטים דרך חשבון הפייסבוק שלהם, יצירת טפסים שונים (למשל טופס לשליחת קובץ חינמי), חיבור מערכת דיוור לבלוג, ואולי אפילו בניית חנות אינטרנטית למכירת מוצרים פיזיים או דיגיטליים.

במערכות סגורות ניתן לבנות אתר/בלוג במהירות (למדריך בניית אתר בוויקס לחצו כאן). נרשמים לשרות ומתחילים לעצב את האתר ולהכניס אליו תכנים. זה אחד היתרונות של מערכות אלה. בהמשך, כשנרצה לחבר לאתר דומיין (כתובת אתר) לבחירתנו, ולהוסיף לו מודולים שונים כמו אלה שצויינו למעלה, ייתכן ונתבקש להוסיף כסף או להגדיל את התכנית החודשית שלנו. אם נרצה להעביר את האתר יום אחד לחברה אחרת, נצטרך ברוב המקרים להעתיק את כל התכנים ולעבור עמוד-עמוד כדי להעביר את הכל לאתר חדש. כלומר, מערכות סגורות ״כובלות״ אותנו אליהן במובנים מסויימים, והגמישות בהכנסת תוספות לאתר, באופן עיצוב העמודים ובכל שינוי שנרצה לבצע – היא קטנה יותר מאשר מערכות קוד פתוח. ובכל זאת, ייתכן והפשטות של בניית אתר במערכות אלה תתאים לכם ותקסום לכם יותר.

במערכות קוד פתוח, למשל בוורדפרס, תהליך הקמת אתר הוא מעט ארוך יותר, אך גם הוא יכול לקחת ממש דקות ספורות מרגע תחילת העבודה עד שנוכל להתחיל לעצב את האתר ולכתוב בו תוכן. בוורדפרס נצטרך לעשות את הדברים הבאים לבד (אלא אם מעסיקים מתכנת או בונה אתרים שיעשה עבורנו את העבודה): רכישת דומיין, הרשמה לחברת אחסון, התקנת וורדפרס, התקנת תבנית ותוספים. אבל, עם העצמאות מגיעה הגמישות – נוכל לבחור באיזו חברה לרשום דומיין ואיזו חבילת אחסון לרכוש, נוכל להתקין אינספור תוספים ממאגר התוספים הבלתי נדלה של וורדפרס (רוב התוספים הבסיסיים וגם הרבה מהתוספים המיוחדים והמורכבים מוצעים בחינם), בנוסף, אפשר בכל רגע נתון להעביר את האתר בשלמותו מחברת אחסון אחת לאחרת אם לא מרוצים מהשרות, ואם רוצים לבצע משהו באתר שלא מצליחים לבד בעזרת תוספים, ניתן למצוא מתכנת שיידע לבנות לנו בדיוק את מה שאנחנו רוצים או לשנות תוסף קיים לפי צרכינו. זה כל היופי במערכת פתוחה – הקוד גלוי לכל, ומתכנתים יכולים לשנות אותו כרצונם.

לכן בטווח הארוך, בניית אתר במערכת וורדפרס תאפשר הרבה יותר מרחב פעולה ושדרוג האתר. זאת הסיבה שכדאי להשקיע כבר בתחילת הדרך בלמידת הבסיס של בניית אתר בוורדפרס או בניית בלוג בוורדפרס, כדי להקל על התהליך בהמשך וכדי לבנות כבר מעכשיו נכס דיגיטלי שיהיה רלוונטי גם לעוד הרבה שנים קדימה, לא משנה כמה שינויים ושדרוגים תרצו לבצע בו מחר, בעוד חודש או בעוד שנה. 

כבר ראית את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה

20 נקודות שחייבים לעבור עליהן בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין

9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון

איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים

ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן