האם אתם עושים את 10 הטעויות הבאות בדף הפייסבוק העסקי שלכם?

מתקשים להגדיל את נראות דף הפייסבוק העסקי שלכם? הנה כמה טעויות נפוצות שהימנעות מהן יכולה להגדיל את נראות וגודל הדף שלכם.

  1. אתם לא מזמינים כל משתמש שעשה לייק לפוסט שלכם לעשות גם לייק לדף העסקי. 
    זה אמנם אחד הדברים הבסיסיים שיש לעשות אחרי פרסום פוסט אבל הרבה בעלי דפים עסקיים נוטים לשכוח אותו. כאשר מישהו מגיע לפוסט שפירסמתם בדף העסקי אבל הוא לא עשה לייק לדף עצמו, יש לכם הזדמנות ״להזכיר״ לו לעשות זאת. אותו משתמש יקבל הודעה מהדף שמזמינה אותו לעשות לייק, ומי שמקבל התראות פייסבוק למייל שלו יקבל את ההזמנה גם לאימייל. זוהי דרך מצויינת לבקש ממשתמשים שכבר אהבו את אחד הפוסטים שלכם לאהוב את העמוד כולו וליהנות מתוכן דומה. כדאי לחזור לפוסט עד 24 שעות מרגע פרסומו (אם תשלחו הזמנה למשתמש שעשה לכם לייק לפוסט לפני שבועיים ייתכן והוא לא יבין מאיפה צצתם כי כבר שכח לגמרי מהפוסט). איך עושים זאת? בפוסט עצמו לוחצים על הרשימה של אלו שעשו לייק ותופיע לכם אפשרות להזמין את מי שעוד לא עשה לייק לעמוד שלכם לעשות זאת.
  2. אין לכם ״לייק בוקס״ בבלוג.
    במידה ומשתמש מגיע לבלוג שלכם ונהנה ממה שהוא קרא שם, כדאי לכם להציג בפניו גם את האפשרות לעשות לכם לייק בפייסבוק ע״י הצגת תיבה ובה הפוסטים האחרונים שלכם בפייסבוק ואפשרות לעשות לייק. אם האתר שלכם מבוסס וורדפרס, אפשר לעשות זאת בעזרת התוסף Facebook Like Box.
  3. הפוסטים שלכם כוללים רק מלל.
    גם זה נשמע טריוויאלי אבל חשוב להזכיר – פוסטים עם תמונות, ועל אחת כמה וכמה פוסטים שכוללים וידאו – מועדפים יותר גם על פייסבוק וגם על הגולשים. אם אין לכם רעיון לתמונה מעניינת, אפשר לשים את מה שכולם אוהבים – ציטוט מפורסם שיוצר רגש (וכמובן קשור למלל של הפוסט), או לחפש ברשת תמונה מצחיקה שאפשר לשלב.
  4. אתם לא מנצלים נושאים אקטואליים.
    ברגע שנושא מסויים עולה לסדר היום בחדשות, חישבו איך אתם יכולים לשלב אותו בפוסט שלכם בעמוד. כמובן שלא תמיד יהיה לכם רעיון, אבל נסו להיות יצירתיים. למשל, אם מדברים על כך שמחירי הדירות שוב עלו, ויש לכם עסק של צימרים, תוכלו לכתוב פוסט בסגנון ״מחירי הדירות יכולים להמשיך לעלות – אצלינו המחיר ללילה נשאר אותו דבר כל השנה!״. או, אם תרצו לקחת את נושא העלאת המחירים ודווקא לעשות ממנו פוסט חיובי, נסו משהו כמו ״מחירי הדירות עולים – אבל אצלינו במשך כל השבוע הבא – המחיר דווקא יורד!״. תנו לגולשים הנחה מיוחדת שקשורה לנושא חם אבל ״נותן לו פייט״ 🙂
  5. אתם לא עושים תחרויות מפעם לפעם.
    כן, יש הרבה קולות נגד תחרויות בפייסבוק, אבל העובדה היא – שזה עובד. שימו לב שלא כתבנו ״הגרלות״ מאחר ומבחינת התקנון של פייסבוק (והחוק בישראל) הגרלה היא אסורה, אלא אם מנטרלים את עניין הרנדומליות בזכייה. כלומר, יש לתת איזשהו אלמנט של דירוג כדי שהזוכה לא יוכל להיבחר ע״י מזל. למשל, בקשו מהגולשים לשתף את הפוסט וגם לכתוב בתגובות למה דווקא להם מגיע לזכות, ובחרו זוכה לפי התשובה המעניינת ביותר. אל תשכחו לציין שהתחרות היא למי שעשה לייק לעמוד בלבד.
  6. אתם לא מזכירים את דף הפייסבוק שלכם בכל מקום אפשרי
    יש לכם אימייל עסקי? צרפו לינק לפייסבוק בחתימה שלכם. יש לכם ניוזלטר? צרפו בתחתית כל מייל את הלינק לפייסבוק, וכן הלאה.
  7. אתם לא מגיבים למי שטרח להגיב לפוסטים שלכם
    אנשים אוהבים שמתייחסים אליהם. על כל תגובה לפוסט שלכם הישתדלו להגיב – גם אם זו רק תשובה קצרה של ״תודה״. מומלץ להכניס מעט הומור לתגובות ולגרום לגולשים לתחושה חיובית כלפי הדף שלכם.
  8. אתם לא נותנים ״יחס מועדף״ למי שעשה לייק
    צרו הנחה מיוחדת לאחד המוצרים/שרותים שלכם אותה יקבל רק מי ש״חבר שלכם בפייסבוק״. לדוגמא, צרו קופון והציגו אותו בעמוד שלכם בלבד, כאשר באתר שלכם כיתבו על הקופון והפנו את הגולשים לדף הפייסבוק על מנת לקבל את הקוד שלו.
  9. אתם לא בודקים את נתוני הפוסטים שלכם
    פייסבוק מאפשר לכם לדעת בדיוק אילו פוסטים עבדו פחות ואילו עבדו יותר בדף שלכם. עיברו ללשונית Insights ואז ללשונית Posts בדף העסקי שלכם, ובידקו אילו פוסטים הכי הצליחו, גרמו להכי הרבה אינטראקציה, הביאו הכי הרבה לייקים וכו׳. ברגע שמצאתם פוסטים מנצחים, צרו פוסטים חדשים באותו סגנון. זוהי דרך מצויינת להבין מה הקהל שלכם אוהב. בנוסף, עיברו ללשונית People ושם תוכלו לראות מאילו מדינות רוב המשתמשים דף שלכם, מאילו ערים ובאיזה גילאים ומגדר. נסו להתאים את הפוסטים לאותם נתונים. אם רוב המשתמשים שלכם הן נשים, הישתדלו לכתוב פוסטים שפונים ללשון נקבה. אם רוב המשתמשים שלכם בגילאי נוער, נסו להתאים את השפה בפוסטים לגילאים אלו. אם רוב המשתמשים שלכם מתל-אביב, נסו ליצור תוכן שקשור לעיר או שמתייחס למקומות ספציפיים בעיר וכו׳.
  10. אתם לא יוצרים אינטראקציה בדפים אחרים
    מצאתם פוסט מעניין בדף עסקי אחר שקשור גם לדף העסקי שלכם? מצויין, נצלו את האפשרות להגיב כדף העסקי שלכם וענו למגיבים בפוסט בצורה עניינית. הם עשויים להסתקרן ולהבין מי הדף שענה להם וכך להגיע אליכם – ואם יאהבו את התוכן כמובן שגם יעשו לייק. דוגמה לכך יכולה להיות בדף עסקי שקשור לצילום. אם אתם עוקבים אחר אחד מהדפים של ערוצי התקשורת הגדולים כמו וואלה, Ynet, מעריב וכו׳, ויש שם פוסט שקשור לצילום ותגובה מסויימת שאתם יכולים לענות עליה – עשו זאת לא בתור הפרופיל האישי שלכם אלא בתור הדף העסקי. איך עושים את זה? ליד תמונת הפרופיל שלכם בשורה בה ניתן לעשות לייק/להגיב לפוסט, פייסבוק מאפשר להחליף את המשתמש לזה העסקי שלכם. החליפו והגיבו בתור דף עסקי. לא תאמינו כמה משתמשים מתעניינים במי שהגיב להם ועשויים גם לאהוב את הרעיון שענו להם ולעתים לעשות לכם לייק כפועל יוצא מזה מאחר והם מודים על הזמן שהקדשתם להם.

אל תמעיטו בערך הקריאה לפעולה. לפעמים צריך להזכיר לאנשים לעשות לכם לייק, ולכן מומלץ לקחת את הרעיונות שלמעלה ולהתחיל להשתמש בהם. להזמין אנשים לעשות לכם לייק, לענות לתגובות, להוסיף ״עשו לנו לייק בפייסבוק״ בפוסטים שבבלוג שלכם ועוד – כל אלו יגרמו לגולשים שלכם לחזור לדף שלכם או להכיר אותו במקרה שעוד לא ידעו עליו.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(2)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן