איך ליצור עמודים טובים יותר באתר

אואן המסאת’ מאתר The Video Spot מתאר בסרטון הבא איך כדאי לבנות את הדפים באתר שלכם בצורה טובה יותר כך שהמסר יעבור בקלות, הגולש יישאר לקרוא את הכתבות זמן רב יותר והאזורים האחרים באתר ינוצלו בצורה מיטבית. בהמשך הוידאו סיכמנו עבורכם בעברית את הנאמר:

ראשית לאלו מכם שמשתמשים בוורדפרס באתר שלכם, אואן מציע לבנות תבניות מוכנות מראש לעמודים באתר. אפשר לעצב את העמודים איך שרוצים אם משתמשים בתוספים כמו אלמנטור ו-Site Builde שמאפשרים לעצב כל דף בנפרד וליצור טמפלטים. בצורה כזאת לאחר שבניתם דף מסויים ניתן לשכפל אותו ולהשתמש בו לדפים הבאים. אם העניין של עיצוב דפים אינו מוכר לכם או נשמע מסובך ואתם משתמשים בתבניות מוכנות וקבועות מראש, המשיכו לקרוא את התכנים הקשורים לתוכן ולעימוד דפים.

אז מה קורה לאחר שגולש לוחץ על אחד הכפתורים בתפריט האתר שלכם? הנה מה שכדאי שהגולש יראה:

  • ראש העמוד (Header) – החלק העליון של האתר צריך לכלול את הלוגו שלכם, כפתורים לרשתות חברתיות, טלפון/אימייל (אם יש לכם צורך בכך מבחינת סוג העסק או האתר) וכן תפריט הניווט שיכלול בין 4 ל-5 כפתורים בלבד ויהיה מאוד ספציפי וקל להבנה:
    • אודות
    • מה אנחנו מציעים (השרותים שלכם)
    • המוצרים שלנו (או למשל – עבודות לדוגמא, פורטפוליו, למי השירות מיועד וכו’ – בהתאם לעסק שלכם)
    • הבלוג שלנו
    • יצירת קשר (אואן מספר שהוריד את דף יצירת הקשר באתר שלו מאחר וקיבל הצעות פרסומיות שהפריעו לו. אפשר לקרוא לדף בצורות שונות ויותר מזמינות כמו “נשמח לשמוע מכם״ או “בואו נעבוד ביחד” למשל)
  • תוכן הדף צריך לכלול בין 300 ל-500 מילים בחלוקה הבאה:
    • 2% מהתוכן יהיה מכוון ל-SEO, כלומר לאופטמיזציה למנועי חיפוש. אואן ממליץ לשים את מילות המפתח החשובות של אותו דף כבר בכותרת ושתהיה ברורה וגדולה
    • מיד בתחילת התוכן יש לכתוב את המסר החשוב ביותר אותו אתם רוצים להעביר לקוראים, כלומר את התוכן השיווקי שלכם. חשוב לשלב לצד התוכן תמונה שקשורה אליו. הקוראים נוטים לרפרף על כתבות ולא לקרוא כל מילה, לכן חשוב כבר בהתחלה לתפוס את העין שלהם עם התוכן החשוב ביותר שאתם רוצים שיקראו
    • בולטים (Bullets) – בהמשך התוכן ולאחר שכתבתם את העיקר, ניתן לפרט יותר ולהיכנס לנבכי הנושא. כדאי להשתמש בבולטים על מנת לשבור את רצף הכתיבה כך שהגולשים יראו מיד שיש נקודות ספציפיות שעליהם לקרוא בכתבה וכדי לא לשעמם אותם עם טקסט ארוך ומונוטוני.
    • תוכן מסכם של הכתבה (כאן אפשר להכניס תמונה נוספת)
    • מומלץ להכניס לתוכן 2 קישורים שמובילים לתוכן נוסף בנושא של מומחים אחרים ברשת. או כמו שאואן מתאר זאת – ״אנחנו הופכים למומחים על-ידי ציטוט של מומחים אחרים״
    • בתמונות יש להכניס ALT Tag. מדובר במילים שמתארות מה רואים בתמונה לצרכי נגישות או במידה והתמונה מסיבה כלשהי לא עולה. התיאור האלטרנטיבי בכל תמונה חשוב מבחינת אופטימיזציה למנועי חיפוש. אם האתר שלכם מבוסס וורדפרס ישנו מקום לכתוב את ה-alt כאשר מעלים או מטמיעים תמונה
  • אזור תוכן צידי (Sidebar) שיכלול:
    • פרסומת – למשל הצעה חינמית לגולשים כמו איבוק או קופון הנחה לאחד המוצרים שלכם. לחיצה על הפרסומת תוביל לעמוד נחיתה ובו טופס למילוי מייל שבתמורתו יקבלו הגולשים את ההצעה. בצורה כזאת תיבנו רשימת תפוצה של הגולשים שלכם
    • מתחת לזה ניתן לשים את תפריט האתר כדי שהגולשים לא יצטרכו לגלול לראשו ויוכלו לנווט בין הדפים דרך הסיידבר. אפשר במקום התפריט לשים קישורים לדפים אחרים באתר שקשורים לאותו נושא, כדי שהגולשים יראו שיש תוכן נוסף הקשור לכך שכדאי להם לקרוא
    • חוות דעת של לקוחות על המוצרים/השרותים שלכם, שמתחלפת בכל פעם שמרעננים את הדף, כך שגולש שיעבור בין דפים שונים באתר יראה בכל פעם חוות דעת אחרת
    • קישורים לרשתות חברתיות, או למשל אזור תוכן שמקושר לדף העסקי שלכם בפייסבוק ומראה את הפוסטים האחרונים ומאפשר לגולשים ללחוץ על ״לייק״ לעמוד. כאן יש מדריך שמראה איך להוסיף כפתור לייק לאתר
  • תחתית העמוד (Footer) יכלול 3 או 4 עמודות עם הדברים הבאים לדוגמא:
    • תוכן קצר אודותיכם
    • קישורים לרשתות חברתיות (בנוסף או במקום האזורים האחרים שהוזכרו מקודם)
    • לוח שנה לקביעת תור (אם העסק שלכם דורש כזה)
    • קישורים לכתבות האחרונות בבלוג או הכתבות הפופולריות ביותר

content-is-king-1132258_640אלו היו ההמלצות של אואן, ואנחנו מוסיפים שמעבר למה שנאמר, חשוב מאוד מדי פעם לעבור על הדפים הישנים באתר שלכם ולתקן/לעדכן אותם. לעתים אנחנו נוטים לכתוב תוכן שקשור לרוח תקופה מסויימת או כולל קישורים לא מעודכנים, וכדי שהגולשים באתר שלכם יראו אתכם בעין מקצועית יש לחזור ולבדוק את התוכן שלכם פעם במספר חודשים כדי לוודא שהוא עדיין תקף.

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
0
(0)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

סליחה על ההפרעה...

* הקישור נפתח בחלונית חדשה כך שיהיה אפשר להמשיך לקרוא את הכתבה

דילוג לתוכן