איך בונים אתר לבד?

מעוניינים לבנות אתר לבד? זה לגמרי אפשרי ואפילו לא מסובך במיוחד. בכתבה זו נפרט את כל מה שצריך לדעת כדי לבנות אתר לבד משלכם, כלומר – אתר שכל התוכן שבו, הקבצים, המידע ובסיס הנתונים – הכל שייך לכם ואינו תלוי במערכות סגורות לבניית אתרים, כאלה שיש לשלם להם מחיר חודשי קבוע שבו ביום שמפסיקים לשלם כל התוכן יורד מהאוויר, או מערכות סגורות שמאפשרות לבנות אתר בחינם בתמורה להצגת פרסומות באתר שלכם, עליהן אין לכם שליטה.

ב״מקום ברשת״ מפורסמים מדריכים רבים לבניית אתרים כאשר 90% מהם מלמדים על פלטפורמת וורדפרס הפתוחה והמעולה שבה ניתן להשתמש באופן חופשי ולבנות בעזרתה אתר מדהים לגמרי לבד. לפני שנגיע למדריך הוידאו, בואו נפרט קצת על תהליך בניית אתר ומהן העלויות לבניית אתר עצמאי.

איך בונים אתר?

ישנם שלושה מרכיבים עיקריים באתר אינטרנט:

1. דומיין – הכתובת אותה מקלידים כדי להגיע לאתר שלכם. לדוגמא, הדומיין של האתר הזה הוא makombareshet.com. דומיין בינלאומי מסתיים בדרך כלל ב-com,net,org וישראלי ב-.co.il. מחירי רכישת דומיין משתנים בהתאם לסיומת שרוצים: לרוב, כתובת שמסתיימת ב-com,net,org עולה בין 12 ל-16 דולר בשנה. אם רוכשים דומיין ישראלי, למשל בחברת live-dns, המחיר הוא 75 שקל לשנה, או בחברת Box – 67 ש״ח לשנה. שימו לב, דומיין ישראלי ניתן לקנות רק בחברות ישראליות בעוד דומיין בינלאומי ניתן לקנות בכל חברה לרישום דומיינים, ישראלית או בינלאומית.

2. חברת אחסון – חברת האחסון היא זו שמאפסנת אצלה את כל קבצי האתר שלכם לרבות בסיס הנתונים. ממש כמו שבמחשב ישנן תיקיות ובהן הקבצים שלכם – כשנרשמים לחברת אחסון הם מאחסנים עבורכם את כל הקבצים של האתר שלכם על שרת שמאפשר לגשת למידע מכל מקום בעולם ובעצם להיות מוצג באינטרנט. התשלום לחברות אחסון האתרים הוא על בסיס חודשי, אך לרוב יוצע מחיר אטרקטיבי יותר למשלמים לשנה מראש ויותר (וזה הרי מומלץ, כי אתם לא מתכננים שהאתר שלכם יהיה באוויר רק מספר חודשים…).

3. מערכת ניהול תוכן – הממשק שאחראי על אופן סידור התוכן שלכם באתר וניהולו. מערכת התוכן איתה אני עובדת כבר הרבה שנים, כאמור, היא וורדפרס. מדובר בפלטפורמה קלה לתפעול שמתאימה מאוד גם למתחילים, והאפשרויות שהיא מציעה פשוט בלתי נגמרות. המערכת מבוססת קוד פתוח, כלומר- קבצי התכנות שלה פתוחים לכל אחד, מה שמאפשר למתכנתים לשנות ולבנות את האתר בהתאם לצרכים הדרושים. המערכת חינמית לחלוטין ואפשר להוריד אותה בלי הגבלה ולהתקין אותה בכמה אתרים שרוצים. ניתן לקרוא ביתר פירוט על מערכת וורדפרס כאן.

עכשיו, כשקראתם על כל מרכיבי האתר – אפשר להתחיל לבנות אותו!

יש לי בשבילכם קורס וידאו חינמי למתחילים המציג את הצעדים הבסיסיים שפורטו כאן, וגם מלמד איך מתקינים את מערכת וורדפרס ואת הבסיס לעבודה איתה. בתום קורס המבוא, תוכלו להמשיך לעבר בניית אתר מלא בעזרת שלל המדריכים שנמצאים באתר הקורסים של מקום ברשת.

קורס וורדפרס למתחילים

לפניכם קורס מבוא לוורדפרס שמשכו כשעה וחצי. אם נוח לכם לצרוך את המידע בצורה פחות אינטנסיבית ובחלוקה לפרקים קצרים, ניתן להירשם לסדרת מיילים בת 8 ימים בה תקבלו בכל יום מייל עם שיעור חדש. מדובר בדיוק בתוכן המוצג בסרטון הבא רק שהוא מחולק לשמונה שיעורים קצרים. לחצו כאן להרשמה (חינם).

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

כבר ראית את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה

20 נקודות שחייבים לעבור עליהן בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין

9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון

איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים

ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן