איך לכתוב פוסטים בוורדפרס שיגרמו לגוגל להתאהב בהם?

כמה כתבות ומדריכים כבר קראתם על ביצוע אופטמיזציה לכתבות שלכם עבור מנועי חיפוש? הרשת מלאה במדריכים של ״עשה ואל תעשה״ בכל הקשור ל-SEO. אישית, אני מקבלת כאב ראש אחד גדול כשאני מתחילה לקרוא או לצפות בסרטונים על הנושא כי המידע כל כך גדול, מבלבל, שונה מכתבה לכתבה ובעיקר גורם לי פשוט לרצות להתכרבל במיטה עם סרט טוב במקום לשבת ולכתוב כתבה חדשה.

באותן כתבות/סרטונים יציעו לכם כלים שונים (ולרוב יקרים למדיי) לבדיקת מילות המפתח הכי-הכי חשובות לכתבה שלכם, ישלחו אתכם ללמוד קורסים מיוחדים ספציפיים של SEO, יתנו לכם הצעות לשיפור הבלוג והכתבות שלכם תמורת סכום חודשי לא מבוטל ועוד. אתם צריכים לזכור 2 דברים חשובים מאוד:

  1. גוגל לא טיפש
  2. גולשים רוצים תשובות לבעיות שלהם. אם תתנו להם אותן בצורה נגישה וברורה – אתם לא צריכים שום דבר אחר כי – ראו סעיף 1.

יכולתי לסיים את הכתבה כאן, כי באמת זה כל מה שצריך בשביל שהכתבות שלכם ידורגו גבוה בגוגל. אבל, כפי שתראו בהמשך, יש כמה דברים נוספים שכדאי לדעת (אחד מהם הוא שגוגל אוהב כתבות ארוכות, אז אני לא יכולה לירות לעצמי ברגל ולסיים כתבה ב-700 תווים בלבד 😉 ).

אז איך מוודאים שגוגל יאהב את הבלוג ואת הכתבות שלכם? מה חשוב ומה פחות? ואיך לא לקבל חום מכל המידע המבלבל שיש ברשת? הנה כל מה שצריך לדעת.

  • לינקים מאתרים אחרים – בוודאי כבר קראתם ושמעתם על החשיבות של לינקים נכנסים. וזה מאוד הגיוני – כשגוגל מזהה שהרבה אתרים ממליצים ומובילים לאתר שלכם, הוא מבין שיש אצלכם חומר מעניין וחשוב. אבל, אין צורך לבזבז כסף ו/או זמן בקניית לינקים ובחיפוש הצעות לכתוב פוסטים אורחים בבלוגים שונים. אם התוכן שלכם טוב, חשוב, מעניין ומועיל (מועיל = פותר את הבעיה שלשמה הגולש הגיע אליכם), הלינקים החיצוניים כבר יבואו בהמוניהם גם אם לא תבקשו טובות מאף אחד וגם אם לא תשלמו לאף גורם חיצוני
  • מפת אתר (sitemap) – ייתכן וכבר שמעתם על החשיבות של בניית מפת אתר. אם אתם לא מכירים את המושג, sitemap זהו קובץ קטן שמעלים ל-Google Master Tools והוא מדווח לגוגל על כל הדפים שיש לכם באתר וכיצד האתר מסודר מבחינת חלוקה לעמודים. אז כן, רצוי שתהיה לכם מפת אתר מעודכנת (יש תוסף קליל לוורדפרס שניתן להתקין והוא מוודא שמפת האתר שלכם מעודכנת תמיד), אבל – אם אין לכם מפת אתר… זה גם בסדר. במידה והתוכן שלכם טוב – גוגל ימצא את הדפים באתר שלכם גם בלי ה״פוש״ של מפת האתר. ואם כל מה שקראתם בסעיף הזה נשמע כמו סינית ובא לכם לוותר על הכתבה כי ״לעזאזל זה גדול עליי״ – יש כאן הסבר על הטמעת Sitemap באתר וורדפרס. פיתחו את הלינק ועברו אליו בסיום קריאת הכתבה. ושוב, זיכרו – אם אין לכם מפת אתר – זה לא נורא
  • זמן הטעינה של האתר – וואו, הנושא הזה כל כך לעוס בשנים האחרונות. הרבה כתבות ברשת ילחיצו אתכם בנושא של זמן טעינת האתר וימליצו לכם על אינספור תוספים לוורדפרס שיעזרו להאיץ את זמן טעינת הדפים באתר שלכם. לפני שאתם מוציאים סכומי עתק על תוספים או על שרותים של מומחים בתחום, דבר ראשון תוודאו שיש לכם חברת אחסון טובה עם שרת קרוב (למשל – שרת בישראל או באירופה), ובנוסף שיש לכם תבנית וורדפרס מעודכנת שבנוייה היטב (למשל – Wipi), וודאו שכל התוספים שלכם מעודכנים לגרסאות החדשות ביותר ושהתמונות באתר שלכם לא כבדות. כל אלו משפיעים על זמן טעינת האתר ואלו דברים שאפשר לשנות באופן מיידי. אל תהיו אובססיביים לגבי העניין הזה! אלא אם יש לכם אלפי דפים באתר, לעבוד שעות על שיפור זמן הטעינה מ- 3.5 שניות ל- 3.2 שניות לא באמת יעשה את ההבדל. עדיף שתתרכזו בלכתוב עוד כתבה מאשר לבזבז יום שלם בשיפור זמן הטעינה
  • תוספי SEO לוורדפרס – ישנם מספר תוספים שמבטיחים אופטימיזציה לכתבות שלכם ושיפור הופעתן בגוגל. השניים הפופולריים כיום הם SEO by Yoast ו-All in One SEO Pack. האם כדאי להתקין תוסף SEO באתר? כן, זה לא יזיק. האם כדאי לבזבז שעות על גבי שעות בלימוד איך לתפעל אותו או לקרוא פעם בחודש על החידושים בתחום ועל התוספים הכי טובים שיקפיצו את האתר שלכם במנוע החיפוש ולפיכך להחליף תוסף SEO כל הזמן? ממש לא. התוסף של Yoast לדוגמה, יכתוב לכם בתחתית כל פוסט את הציון שהוא נותן לו ומה צריך לשפר. זה יכול לגרום לכם לשבת על האופטמיציה ולסדר את הכתבה כל כך הרבה זמן – שכבר לא תרצו לכתוב כתבות יותר בחיים. גם כאן, הקו המנחה הוא, לא להתאבסס ולא לאבד את הראש בכל מה שקשור לאופטמיזציה. כתבו כותרת טובה כמו שאני מלמדת כאן, כתבו תיאור קצת וממצה על הכתבה כבר בראשיתה וכמובן הכניסו פה ושם מילות מפתח בתוך התוכן וגוגל כבר יבין על מה הכתבה מדברת
  • תגי מטא (Meta Tags) – בוודאי כבר שמעתם על הביטוי הזה בעבר והבנתם שחשוב להוסיף לכל פוסט תגיות. גוגל כבר שנים לא קורא את התגיות האלה ולא מייחס להן חשיבות או עדיפות על פני כתבות ללא תגיות. גם אם עשיתם מחקר קטן למילות המפתח שחשוב שתכניסו לכתבה, אבל לא תשתמשו בהן בכלל בתוכן אלא במילים דומות או בביטויים קצת שונים שעדיין מדברים על הנושא המסויים עליו אתם כותבים – גוגל יידע לדרג את הכתבה בהתאם ויבין את הקשר. גוגל לא טיפש, כבר אמרנו?
  • הכניסו לפחות תמונה אחת לכל כתבה
  • כתיבת פוסטים א-ר-ו-כ-י-ם! כן, זה חשוב וזה אחד הדברים שהכי כדאי לתת להם חשיבות כשעומדים בפני כתיבת פוסט. פוסט של 2000 מילים בממוצע נחשב טוב בעיני גוגל
  • מבנה הכתבה – כותרת טובה שמבהירה על מה הכתבה עוסקת, 1-2 משפטים שמלמדים על תוכן הכתבה כבר בפסקה הפותחת (מומלץ – אם הכתבה עונה על שאלה ספציפית, לתת באותם משפטים ראשוניים את התשובה עצמה ולהדגיש את המשפטים בבולד). שאר הפסקאות של הכתבה צריכות להוסיף על מה שכבר נכתב ולהרחיב עליו. למשל, פקטורים נוספים שקשורים לשאלה עליה הגולשים צריכים תשובה וכן תשובות לשאלות נוספות שקשורות לאותו נושא. כמובן שחשוב לסגנן את התוכן נכון ולחלק אותו לפסקאות עם תתי-כותרות ומבנה ברור ונעים לעין. גוגל כאמור אוהב שפותרים בעיות לגולשים, וודאו שהכתבה שלכם עושה זאת
  • בדיקת תחרות – מהו האתר הכי גדול בתחום שלכם? אילו כתבות מופיעות אצלו בבלוג? מה הכתבות הכי פופולאריות (חלק מהאתרים מציינים את הכתבות הכי נקראות אצלם וזהו מבחינתכם זהב!). מה מילות המפתח שהכתבות באתרים המצליחים בתחומכם משתמשים בהן? בידקו, הפנימו ובצעו אצלכם באתר.
  • כותרות – וודאו שהכותרת שלכם לא עולה על 60 תווים, שהיא מתארת בדיוק על איזה צורך/בעיה הכתבה עונה והוסיפו איזה טוויסט, משפט או מילה קלילה ומגניבה שתגרום לכותרת שלכם לבלוט כך שהגולש ירצה להיכנס דווקא לכתבה שלכם ולא לשאר הכתבות עם הכותרות הגנריות והזהות.

אני מקווה שהכתבה הזאת עשתה לכם קצת סדר לקראת כתיבת הכתבה הבאה שלכם. הכי חשוב הוא לא להילחץ ולא להרים ידיים ב״מרדף אחר האופטמיזציה״. זהו תחום בפני עצמו וישנם אנשים שזוהי עבודתם – להתאים אתרים למנועי חיפוש ולכתוב כתבות שיגרמו לאנשים להיכנס לאתרים. אתם לא צריכים לנסות ללמוד את התחום הזה לעומקו כי יש סיכוי טוב שהכל ייראה לכם כל כך מסובך וקשה, והרי מה בסך הכל ביקשתם? להצליח להתברג במיקום טוב בגוגל בתחומכם? כתבו תוכן טוב, ענו על בעיות, תנו ערך בכתבות שלכם – והגולשים כבר יגיעו, ואף יחזרו אליכם שוב ושוב 🙂

במדריך הבא נלמד צעד אחר צעד איך מבצעים את כל השלבים הראשוניים והבסיסיים, שאולי נראים מעט טכניים ומרתיעים למי שאינו מבין את המושגים ולא התנסה מעולם בבניית אתרים. אני כאן כדי להראות כמה זה יכול להיות פשוט ומהיר ואיך מגיעים למצב בו יש לך אתר אינטרנט באוויר שבו ניתן להתחיל לכתוב תוכן, לעצב ולפתח אותו.

חוברת זו, שמוצעת להורדה בחינם כקובץ PDF, תתאים לך אם תכננת לבנות אתר או בלוג אבל מצאת את עצמך דוחה את התהליך עוד ועוד כי לא ידעת איך להתחיל את התהליך בצורה נכונה.

הקורס האולטימטיבי למתחילים! בסיום הקורס יהיה לך מספיק ידע כדי להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המופלאה הזאת ולהתקדם לעבר בניית האתר, החנות, דף הנחיתה, הקורס או הבלוג שלך בעצמך.
אה – והקורס הוא חינמי לחלוטין :-)

יש לך את הבסיס והגיע הזמן להתקדם לעבר בניית האתר שלך? באתר הקורסים של מקום ברשת ניתן למצוא מגוון קורסים: קורס מקיף בניית בניית אתר ובלוג בוורדפרס, קורס בניית דף נחיתה, קורס בניית חנות וירטואלית, קורס בניית קורס אונליין, קורס בניית חנות דרופשיפינג ועוד.

יו, הגעת לסוף הכתבה 😯 מה עכשיו?

1. אם אהבת את התוכן, אפשר לשתף עם חברים:

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף בלינקדאין
שיתוף בווטסאפ

2. אפשר לספר לנו מה חשבת, כדי שנוכל להמשיך להשתפר

כמה כתבה זו עזרה לך?

בחר/י כדי להצביע!

מאחר ואהבת את הכתבה...

נשמח לראותך גם ברשתות החברתיות שלנו!

מצטערים לשמוע שהכתבה לא היתה לך לעזר!

נשמח לשפר אותה!

תרצה/י לשתף אותנו מה אפשר לשפר בכתבה?

דירוג ממוצע לכתבה זו:
5
(1)

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

כבר הורדת את

החינמונים שלנו?

צ׳קליסט לשיפור דף נחיתה
20 סעיפים שחייבים לעבור עליהם בבניית דף נחיתה

יש לך דף נחיתה? מתכנן/ת לבנות דף נחיתה? את הצ׳קליסט הזה אסור לך לפספס!

דוגמאות לעסקים אונליין
9 רעיונות לבניית עסק אונליין

הספר האלקטרוני הבא סוקר 9 סוגים של עסקים אינטרנטיים שניתן לפתח ולתפעל מהבית, בתור הכנסה נוספת או בבוא היום גם כהכנסה עיקרית.

איך לבחור חברת אחסון
איך לבחור חברת אחסון בתבונה

טבלת השוואה והסבר מפורט על מרכיבי חבילות אחסון ואיך לבחור את החבילה שהכי מתאימה לנכס הדיגיטלי שברצונך לבנות.

כלים לבוני אתרים
ארגז הכלים

50 מאגרי מידע של כלים, מערכות ואתרים מומלצים לבעלי נכסים דיגיטליים וקישורים להדרכות שפורסמו כאן באתר על חלק מהכלים המומלצים.

דילוג לתוכן